AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 Jeg blir vekket veldig mange ganger hver natt av baby som er 9 måneder. Ammer. Jeg er utrolig trøtt og bruker hele arbeidsdagen på å ikke sovne stående. Når kvelden kommer gleder jeg meg til å legge meg, men får jeg sove? Nei. Har prøvd alle de vanlige tipsene om å legge vekk mobilen, ikke spise noe tungt, men hjernen setter seg på full gass når jeg legger meg. Er i seng mellom 20 og 21 fordi jeg er så trøtt. Ingen sovestillinger er behagelige. Hjelp?! Det var ikke sånn når førstemann var baby, men denne gangen sliter jeg. Hvordan kan jeg sovne? Anonymkode: d26de...bba
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 Nattammer du? I såfall kan du jo avvenne det nå. Om du er sammen med barnefar bør han prøve ta nettene når du er i jobb, hvis han har pappaperm. Ofte hjelper det at mor ikke er tilgjengelig på natt i en periode. Anonymkode: 980df...47a
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #3 Skrevet 8. juli 2020 Prøv mindfullness-teknikker for å stoppe tankekjøret. Ang flere vekkinger om natten, ammer du flere ganger om natten? Hva med å prøve avvenning, eller at far gir flaske? Stapp ørepropper i ørene og la far ta nettene. Anonymkode: 88789...713
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 Det er dette jeg ser for meg kan bli vanskelig.. Skal prøve å få forlenget permisjonen. Blir ulønnet, og det er jo skikkelig kjipt, men aldri i verden om jeg hadde takla å jobbe i denne tilstanden her.. Det hadde gått på helsa løs. Anonymkode: 8aafa...e03
Thea82 Skrevet 8. juli 2020 #5 Skrevet 8. juli 2020 Jeg slet veldig med søvn en periode (ikke baby relatert). For meg hjalp det å høre lydbok. Det tok vekk stresset fra å bli liggende våken og tenke at jeg ikke får sove, til at det ble noe hyggelig. Den dag i dag kan jeg ikke høre lydbok sittende uten og sovne;)
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #6 Skrevet 8. juli 2020 Jeg må også ha lyd for å sove, hjernen er i helspenn etter en slitsom dag og greier ikke roe ned. Jeg må ha noe som får fokusert tankene. Anonymkode: 42e0e...a39
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #7 Skrevet 8. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dette jeg ser for meg kan bli vanskelig.. Skal prøve å få forlenget permisjonen. Blir ulønnet, og det er jo skikkelig kjipt, men aldri i verden om jeg hadde takla å jobbe i denne tilstanden her.. Det hadde gått på helsa løs. Anonymkode: 8aafa...e03 Jepp, jeg har nettopp søkt 3 mnd ekstra ulønnet perm pga ekstremt dårlig søvn. Og i min jobb hadde det ikke bare gått på min helse løs, men potensielt andres helse også 🤯 Har ingen råd TS, men jeg sliter med akkurat det samme. Baby er 8 mnd og sov i natt fra 20-0330 i strekk - jeg la meg kl 21 fordi jeg var så trøtt men fikk ikke sove før 0030. Fikk da tre timer søvn kontra 6,5 som jeg kunne fått! Bittert 😩😩 Anonymkode: c3d99...37a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #8 Skrevet 8. juli 2020 Støtter den med at far tar natten. Begynte å jobbe selv ved 7,5 mnd og da tok far avvenning av pupp på natten samtidig. Tok 3 dager så var hun avvent. Og han tar natten nå hvis hun våkner (da gjerne for smokk bare og sovner ganske greit igjen) Jeg har lagt meg på gjesterommet med ørepropper. Kjenner meg igjen fra det å ikke få sove, slet mye med det i starten da jeg bare lå å ventet på at hun skulle våkne. Nå som jeg vet hun ikke er mitt ansvar på natt, så sover jeg som en stein Anonymkode: 6b3ff...fe5 1
Cezanne Skrevet 8. juli 2020 #9 Skrevet 8. juli 2020 Hvor mye koffein drikker du og når er siste koppen? Når spiser du siste måltid? Hvor mye eksponeres du for dagslys om morgen/formiddag, og hvor mørkt klarer du å ha det på kvelden?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #10 Skrevet 8. juli 2020 Drikker du mye kaffe ila dagen? Etter første barnet kom kan jeg ikke drikke kaffe etter 11-12 for å få sove på natta. Før jeg fikk barn kunne jeg drikke x antall kopper kaffe dagen lang uten problemer. Jobber turnus så var avhengig av kaffe på nattevakt, det utgår nå. Nå blir jeg liggende i timesvis og vri meg uansett hvor trøtt jeg føler meg. Drikker nå 1-2 kopper på morgenen, og koffeinfri te eller koffeinfri kaffe utover dagen/på nattevakt om jeg vil ha noe varmt. Anonymkode: 98b08...436
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå