AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Del Skrevet 7. juli 2020 Jeg skulle gjerne ha sjekket synet mitt da jeg er veldig sikker på at jeg trenger briller. Men hvordan foregår egentlig en synstest sånn rent praktisk? Jeg har prøvd å søke litt men finner ikke noe konkret om det jeg lurer på. Jeg vet at man sikkert ser på bokstaver/tall og sier hva man kan og ikke kan lese. Også får man kanskje prøve forskjellige styrker? Har også lest at de sjekker den generelle helsa på øynene. Pga. småproblemer med øynene har jeg vært til øyelege og fått forsikret meg om, gjennom flere timer, at helsen på øynene mine er ok. Dette var for noen uker siden. MÅ jeg da gå gjennom alle de andre tingene de sjekker da også, eller kan jeg spare penger på å takke nei til det? Jeg er 28 år gammel, så er vel en stund til de seriøse problemene, forhåpentligvis. Også kanskje det jeg lurer mest på, hvis jeg da finner ut hva slags styrke jeg må ha på eventuelle briller, må jeg bestemme meg for hva slags type briller jeg vil ha der og da? Eller kommer jeg tilbake senere? Jeg har aldri brukt briller før og har ikke peiling på hva jeg kunne tenke meg, eller hva jeg kler. Redd for å bruke tusenvis på briller jeg ikke liker. Anonymkode: 3f6e4...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #2 Del Skrevet 7. juli 2020 Jeg har akkurat tatt syntest. De sjekker lesbarhet og kontrast Du kan fint komme igjen senere. Jeg ble sjekket for databriller i tillegg og den har en gyldighet på 6 mnd ble jeg fortalt. Vanligvis har jeg fått låne innfatninger hjem u 3-7 dager. I disse koronatider måtte jeg bestemme meg der og da. Fikk god veiledning av 2 ansatte. Anonymkode: e059a...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #3 Del Skrevet 7. juli 2020 Tror prisen er den samme, selv om du sløyfer ting. Sånn er mine timer: Legger haka og panna inntil en maskin. Skal se opp i taket, ned, til venstre og høyre mens optiker lyser. Leser bokstaver på tavla. Så kommer det en maskin dem fester brilleglass i. Får se bilder av prikker, og om bildet blir bedre på bilde en eller to. Bytter styrke underveis. Så har dem ei morsom maskin som sjekker etttt eller anna, du skal se på det grønne lyset og så kommer det en mild lufteksplosjon (😂) på øyet. Så er det en maskin hvor man skal stirre på et hus. 🤷♀️ Anonymkode: a73df...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #4 Del Skrevet 7. juli 2020 Øynene dine blir testet hver for seg og sammen. Det er prikker, bokstaver, farger, kort avstand, lang avstand. Du får spørsmål "Er prikkene tydeligst i 1 eller 2?" og slik fortsetter det, frem til optiker har funnet ut hvilken styrke som passer best for deg. Jeg ville rådet deg til å ta deg en runde i noen brillebutikker og se på innfatninger. Det er helt fair å si at du trenger en synstest og mest sannsynlig briller, men du vil se deg rundt for å se hvor de har brilleinnfatning du liker. Optikerne har ulike fornøydgarantier. Jeg ville valgt en med tilpasningsgaranti. Da jeg kjøpte briller sist, var det garanti på fornøydhet med innfatning.I etterkant angret jeg på at jeg ikke hadde valgt en med tilpasningsgaranti. Brillene er helt ok, men jeg er litt usikker på om det ene øyet er helt riktig tilpasset. Ender vel opp med å ta en ny synstest om 1 - 2 år og endre glasset. Innfatningen er jeg fornøyd med. Ser ikke noen hensikt i å velge bort noe av synstesten. Du betaler nok det samme uansett. Anonymkode: a839d...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #5 Del Skrevet 7. juli 2020 TS her. Tusen takk for svar, alle sammen! 18 minutter siden, AnonymBruker said: Tror prisen er den samme, selv om du sløyfer ting. Sånn er mine timer: Legger haka og panna inntil en maskin. Skal se opp i taket, ned, til venstre og høyre mens optiker lyser. Leser bokstaver på tavla. Så kommer det en maskin dem fester brilleglass i. Får se bilder av prikker, og om bildet blir bedre på bilde en eller to. Bytter styrke underveis. Så har dem ei morsom maskin som sjekker etttt eller anna, du skal se på det grønne lyset og så kommer det en mild lufteksplosjon (😂) på øyet. Så er det en maskin hvor man skal stirre på et hus. 🤷♀️ Anonymkode: a73df...fcb Hm. Akkurat de testene har jeg tatt hos øyelege flere ganger i år. Og som sagt, sist gang var for et par uker siden. Men jaja, hvis prisen er den samme får jeg kanskje gjøre det igjen da. Anonymkode: 3f6e4...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå