Gå til innhold

Hjelp!!! Hjelper angrepille etter eggløsning? Får det kjøpt på bensinstasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Krise! Har eggløsningsmerter og slik nå. Kommer det før eller etter eggløsning? Hadde ubeskyttet sex på søndag. Han trakk seg ut før han kom. Men kan vel bli gravid uansett? Hvis det er angrepille på bensinstasjon, hvor ligger det? Må jeg spørre? For seint og gå på apotek i morgen, for seint å ta den da? Pliz hjelp

Anonymkode: a7330...c84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slim skulle det stå

AnonymBruker
Skrevet

De har hatt det på cirkel k hvertfall. De har det bak kassen mener jeg. 

Anonymkode: ef360...398

AnonymBruker
Skrevet

Har eggløsningen allerede skjedd, fungerer ikke angrepillen. Angrepilla skal bare forhindre eggløsning, den forsvinner ikke, som mange tror. 

Anonymkode: bc6b2...bea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De pleier å ha på bensinstasjonen, men du må spørre de i kassa. 

Anonymkode: cdb0d...e36

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Men når jeg har hatt eggløsningsmerter og slim i dag. Tror dere eggløsning har vært da? Eller kommer det en stund etter?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har eggløsningen allerede skjedd, fungerer ikke angrepillen. Angrepilla skal bare forhindre eggløsning, den forsvinner ikke, som mange tror. 

Forhindre? Mener du utsette? Hvor lenge da? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Men når jeg har hatt eggløsningsmerter og slim i dag. Tror dere eggløsning har vært da? Eller kommer det en stund etter?

Slim og smerter betyr at det skjer NÅ... Derfor det slimet kommer, UNDER eggløsning.. 

Anonymkode: cec68...6f7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slim og smerter betyr at det skjer NÅ... Derfor det slimet kommer, UNDER eggløsning.. 

Så da er det ikke hensikt med angrepille? Håper sjansen for graviditet er liten. Han trakk seg ut rett før han kom. Men vet det kan komme dråper før hos noen. Livredd nå!

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forhindre? Mener du utsette? Hvor lenge da? 

Ja, mener utsette selvsagt😂 Muligens til mens

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da er det ikke hensikt med angrepille? Håper sjansen for graviditet er liten. Han trakk seg ut rett før han kom. Men vet det kan komme dråper før hos noen. Livredd nå!

Jeg leser litt på nettet og det står at TROLIG vil ikke nødprevensjon ha effekt om eggløsning har kommet, du kan prøve å ta den angrepilla som hetet EllaOne, den er ganske kraftig og du kan IKKE  ta noe form for p-piller før 5 dager etter at du har tatt den. Jeg tok ellaone en gang ganske tett oppmot eggløsning og da hadde hele kondomet revna, jeg ble ikke gravid. 

En annen form for nødprevensjon er å få satt inn kobberspiral, faktisk.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser litt på nettet og det står at TROLIG vil ikke nødprevensjon ha effekt om eggløsning har kommet, du kan prøve å ta den angrepilla som hetet EllaOne, den er ganske kraftig og du kan IKKE  ta noe form for p-piller før 5 dager etter at du har tatt den. Jeg tok ellaone en gang ganske tett oppmot eggløsning og da hadde hele kondomet revna, jeg ble ikke gravid. 

En annen form for nødprevensjon er å få satt inn kobberspiral, faktisk.

Men kobberspiral setter de jo ikke i jenter/damer, som ikke har født? Da er det i så fall hormonspiral.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kobberspiral setter de jo ikke i jenter/damer, som ikke har født? Da er det i så fall hormonspiral.

Jo, de setter kobberspiral i damer som ikke har født, de har gjort det en stund nå. Jeg har en, og har ikke født, så vidt jeg vet....

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kobbersprial kan settes inntil 5 dager etter samleie og er den sikreste formen for nødprevensjon. Man får det selv om man ikke har født. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Anjoto skrev:

Kobbersprial kan settes inntil 5 dager etter samleie og er den sikreste formen for nødprevensjon. Man får det selv om man ikke har født. 

Rart? Jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk kobberspiral fordi livmora mi ikke var uttøyd/at jeg ikke hadde født til å kunne ha det. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rart? Jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk kobberspiral fordi livmora mi ikke var uttøyd/at jeg ikke hadde født til å kunne ha det. 

Det sa legen min og, da sa jeg at det er udatert og stemmer ikke, at helsedirektoratet hadde gått ut med annen info. Da ba han meg kjøpe den og bestille en time, gjorde vondt som faen,.men han fikk den opp der. 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Anjoto skrev:

Hvorfor virker det som nødprevensjon da? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor virker det som nødprevensjon da? 

Det virker fordi et befruktet egg ikke fester seg til livmoren før tidligst dag 6 etter eggløsning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...