Gå til innhold

Klypedyr/saksedyr i hagemøblene, hvordan bli kvitt dem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vi sitter på en terrasse cirka en meter over bakken, og har rottingmøbler. Hvert år plages vi av klypedyr som tydeligvis liker å kravle i møblene. 

Har noen tips til hvordan vi kan bli kvitt dem/unngå dem? Feller? 

Anonymkode: 66993...c4a

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Drar opp denne igjen jeg. Sesongen er skikkelig i gang her, vi orker nesten ikke å sitte ute. 

Ts

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Hva i all verden er klypedyr

AnonymBruker
Skrevet

Du kan spraye insektmiddel på møblene, bare la de få lufte litt før dere bruker de😊 og spray over etter 3 uker eller når det har regnet. Vi slet med saksedyr på tremøbler, det hjalp når møblene ble oljet. Prøv permetrin som du får tak i på Clas Ohlson /Jernia mm

Anonymkode: 71dea...785

AnonymBruker
Skrevet
På 28.7.2020 den 6.20, AnonymBruker skrev:

Du kan spraye insektmiddel på møblene, bare la de få lufte litt før dere bruker de😊 og spray over etter 3 uker eller når det har regnet. Vi slet med saksedyr på tremøbler, det hjalp når møblene ble oljet. Prøv permetrin som du får tak i på Clas Ohlson /Jernia mm

Anonymkode: 71dea...785

Takk for råd, jeg skal prøve det!

22 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Fysj

Ja, de er skikkelig ekle. Noen er ganske store også, flere centimeter. 

I går satt vi ute på kvelden, rister puter og ser over møblene før vi setter oss. Gikk en halvtime, så spretter samboer plutselig opp, da hadde han et klypedyr som hadde funnet veien innenfor genseren på ryggen. Man føler de er overalt, de ekle kravlete dyra. Raske er de også. 

Jeg skal kjøpe spray. 🤬 

Ts

Skrevet

Saksedyr er en seinsommer/høstting.    En slik all round insektskverk kan dempe dem, men vet ikke om den dreper dem.

...og nå skal jeg skremme dere... saksedyr liker å krype inn i ørene på sovende mennesker!     😨

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...