Gå til innhold

Hvordan kjenner dere om kroppen er sulten, mett eller på vei inn på sparebluss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med å klare å kjenne når jeg er mett og når jeg virkelig er sulten.

Det som har skjedd av og til er at jeg kan gå altfor lenge uten mat, også føler jeg meg både bra og dårlig. Er usikker på om kroppen da går inn i fettlagringsmodus pga stresshormoner kicker inn?

Har dere noen gode råd til hva jeg kan gjøre for å vite dette?

Anonymkode: f7a1c...cd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner det stort sett etter å ha fokusert lenge på noe og glemt å spise, og får enten beskjed fra dem rundt meg at jeg starter å bli irritabel eller jeg merker jeg er svimmel/slapp/skjelver på hendene. Det eneste som hjelper for meg er å planlegge enten om morgenen eller dagen i forveien når, og ofte hva, jeg skal spise for å få i meg nok. Det beste for kroppen er å spise til faste tider, da blir faktisk bukspyttkjertelen og magesekken mer effektiv i sin hormonutskillelse ved disse tidspunktene. Men hvis du er bekymret for at du IKKE går ned i vekt fordi du venter for lenge med å spise tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Det er ingen med svært lav tilgang på mat som ikke blir skrale og går ned i vekt. Da hadde man sett overvektige i sultrammede områder, det er ikke slik det funker. Bare vær obs på å ikke "binge" når du først oppdager sulten, men prøv å komme i forkant med planlagte måltider, tenker jeg.

Anonymkode: 6ad23...6ac

AnonymBruker
Skrevet

Ja, takk det var alt jeg trengte å vite. Nå vet jeg det!!

Anonymkode: f7a1c...cd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...