Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har en venninne som vet at jeg gjerne ønsker å endre litt på hvordan jeg fremstår inne på sosiale medier. Jeg har gjort det klart for henne at jeg savner litt mer venninnebilder og ting som skjer på kontoen min. Gjør da et forsøk på å endre dette, og som en venninne, så skjønner jeg ikke hvorforhun da sier nei til å poste bilder av henne på insta?

Det er jo kun hyggelig ment og har fått endel tilbakemeldinger på at det er likes på kontoen. Venninnen min som ikke har sjekket opp dette, sier at hun ikke vil. Da må jeg nå slette kontoen. Synes egentlig hun stiller seg litt lite forståelsesfull for min situasjon, og hadde håpet på at hun som venninne ville være der for meg, noe jeg føler at hun egentlig ikke er, når hun oppfører seg sånn. Hun har en egen konto og har bilder av seg selv der. Når jeg spør henne om hvorfor, så sier hun at hun ikke er så mye på sosiale medier og at hun bare ikke ønsker at jeg poster bildet. 

Såklart skal det slettes, men lurer bare på om det faktisk er innafor å føle seg litt svikta på min side? Her forteller jeg om noe som er sårt og som blir enkelt for henne å bidra med,også avviser hun? Til tross for at hun har egen konto med bilder av seg selv der inne? Jeg skjønner ikke greia..

Er det lov å være litt skuffet?

Anonymkode: a30c2...e2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS: Når det står slette kontoen, så mener jeg bildet-Altså det ene bildet av henne inne på kontoen

AnonymBruker
Skrevet

Håper du er et troll.

Selvfølgelig er det ikke greit å legge ut bilder av folk som ikke ønsker det, uansett hvor mange bilder de legger ut av seg selv på sin egen konto. Å tolke det som om hun svikter deg er veldig merkelig.

Jeg ville ærlig talt ha revurdert hele vennskapet med deg når du holder på sånn som du gjør.

Anonymkode: d7180...a8e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du er et troll.

Selvfølgelig er det ikke greit å legge ut bilder av folk som ikke ønsker det, uansett hvor mange bilder de legger ut av seg selv på sin egen konto. Å tolke det som om hun svikter deg er veldig merkelig.

Jeg ville ærlig talt ha revurdert hele vennskapet med deg når du holder på sånn som du gjør.

Selvfølgelig skal bildet slettes! Jeg setter bare spørsmål ved det å hjelpe en venninne med noe som i utgangspunktet er ganske uskyldig..Jeg hadde nå ihvertfall ikke syntes at det hadde gjort noe om det ikke krevde noen handling fra min side, hvis jeg hadde vært henne-Vi snakker ikke om at det er en re vudering av henne som person og dømin av hvorfor hun ikke vil-Men det er en ganske uskyldig tjenteste for en veninne,tenker jeg..

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal bildet slettes! Jeg setter bare spørsmål ved det å hjelpe en venninne med noe som i utgangspunktet er ganske uskyldig..Jeg hadde nå ihvertfall ikke syntes at det hadde gjort noe om det ikke krevde noen handling fra min side, hvis jeg hadde vært henne-Vi snakker ikke om at det er en re vudering av henne som person og dømin av hvorfor hun ikke vil-Men det er en ganske uskyldig tjenteste for en veninne,tenker jeg..

Nei, ikke revurdering av henne, men av deg. Du har åpenbart null respekt for andres grenser. Det som ikke er noe problem for deg, kan fint være et problem for andre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke revurdering av henne, men av deg. Du har åpenbart null respekt for andres grenser. Det som ikke er noe problem for deg, kan fint være et problem for andre.

Ja, kan skjønne at mine problemer ikke er alle andres problemer. Men denne jenta har jo insta selv og det ligger mange bilder av henne der inne. hvorfor er det da et problem?

Skrevet

Hvorfor må du legge ut bilder av folk som ikke vil bli lagt ut på din SM?

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, O.G. skrev:

Hvorfor må du legge ut bilder av folk som ikke vil bli lagt ut på din SM?

Det er ikke poenget! :)

Poenget er at det kostet for min del å innrømme at jeg ikke er der jeg ønsker å være i livet. Det er ganske sårt. Og som venninne, tenkte jeg at siden hun også har egen konto med bilder av seg selv, at det ikke ville koste henne noe å skulle få en tagg med bilde på min brukerkonto.

Jeg følte litt at hun ikke møtte meg da jeg trengte det, og føler det er litt sårt i det at hun ikke helt lyttet til hva jeg sa. Men så gjorde hun vel kansje det på sin måte likevel..  TS

AnonymBruker
Skrevet

Du og hun har ulike følgere vil jeg tro. Hun har valgt sine selv og på egen profil har hun kontroll. Det har hun ikke på din.

Hvis din selvfølelse bedres av å få legge ut bilder av venninner på some har du muligens andre utfordringer du bør ta tak i og det i helt andre medier.

Synes du fremstår selvsentrert og lite oppmerksom på din venninnes følelser.

Anonymkode: f3c14...27e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du og hun har ulike følgere vil jeg tro. Hun har valgt sine selv og på egen profil har hun kontroll. Det har hun ikke på din.

Hvis din selvfølelse bedres av å få legge ut bilder av venninner på some har du muligens andre utfordringer du bør ta tak i og det i helt andre medier.

Synes du fremstår selvsentrert og lite oppmerksom på din venninnes følelser.

Anonymkode: f3c14...27e

Kan være det..Men synes det er litt dramatisk å si nei til å bli tagget hos en vennines insta-Hvilke venninner tror du egentlig at du har,hvis du stiller seg såpass skeptisk? 

Uansett, som nevnt, bildet er slettet-Det handler ikke om selvfølelse, men å stille opp for hverandre, var mer min tanke-Siden det å vøre på insta er jo ikke et problem i seg selv,når hun allerede har konto. Syn synes jeg det er merkelig å plutselig skulle bli så fin på det..

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan være det..Men synes det er litt dramatisk å si nei til å bli tagget hos en vennines insta-Hvilke venninner tror du egentlig at du har,hvis du stiller seg såpass skeptisk? 

Uansett, som nevnt, bildet er slettet-Det handler ikke om selvfølelse, men å stille opp for hverandre, var mer min tanke-Siden det å vøre på insta er jo ikke et problem i seg selv,når hun allerede har konto. Syn synes jeg det er merkelig å plutselig skulle bli så fin på det..

TS igjen: Hun har sagt vi er gode venner og har alle grunenr til å tro henne-Derfor ble jeg så såret og sjokkert. Fikk litt bakoversveis rett og slett. Trodde ikke hun skulle ha noe imot det. Hvis en venninne forteller meg at hun glemte lommeboka, kan jeg spandere på henne denne gangen-Er litt i samma gata, og faktisk litt mindre å måtte "koste" på seg å gjøre,slik jeg ser det-Når det handler om å støtte en vennine for noe som er viktig for henne. Men for all del, når hun ikke ønsker.. Vet ikke hvorfor hun ikke vil ,og føler ikke at jeg vil gjøre henne sur ved å spørre henne

Tror kasnje det har litt med generasjonsskifte å gjøre, vet ikke hva slags forhold du har til SOME? Jeg tenker at det er en fin måte å tresentere seg selv på flere arenaer på, og det er jo min side, så det dreier seg jo i hoved sak om mitt liv, ikke hennes. Og venninner involverer seg jo i hverandres liv. 

Skrevet

Om livet ditt på SoMe er så viktig så er det på tide å logge av en stund..

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror kasnje det har litt med generasjonsskifte å gjøre, vet ikke hva slags forhold du har til SOME? 

KG er et sosialt medium :sleep:

Skrevet

Det er veldig trist at du kan la sosiale medier og hvordan du fremstår for verden ta så stor plass i livet ditt. Du velger å bli "såra" og "sjokkert" fordi venninnen din ikke vil "hjelpe deg" med å fremstå på en viss måte. Det er kunstig og unaturlig. Her er det ikke venninnen din som er problemet, det spiller overhode ingen rolle hvor gode venner dere er eller hvor mye dette betyr for deg at hun bidrar til. Problemet her er deg, og ditt ekstreme behov etter å fremstille deg på en viss måte for omverdenen. 

Selv har jeg sjeldent noe imot at venninner legger ut bilder av meg, så lenge jeg ser nogenlunde grei ut på dem (litt irriterende om jeg er dritstygg og de er kjempepene, haha), men det er som andre her sier; når det er noen andre som har lagt ut har man null kontroll på bildet. Man aner ikke hvem som ser det, man aner ikke hvem som kan kommentere, hvem som kan bruke det til ting. Kanskje hun er veldig selektiv med hva slags bilder hun vil ha ute på internett av seg selv, og derfor har hun en konto med noen enkelte, nøye utvalgte bilder. Uansett spiller det ingen rolle, hun har sagt nei til å bli lagt ut bilde av, og da skal det respekteres. Det er ikke personlig mot det, så slutt å bli såra for det. 

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hvordan det skal «hjelpe» deg, å legge ut bilde av henne? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2020 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Det er ikke poenget! :)

Poenget er at det kostet for min del å innrømme at jeg ikke er der jeg ønsker å være i livet. Det er ganske sårt. Og som venninne, tenkte jeg at siden hun også har egen konto med bilder av seg selv, at det ikke ville koste henne noe å skulle få en tagg med bilde på min brukerkonto.

Jeg følte litt at hun ikke møtte meg da jeg trengte det, og føler det er litt sårt i det at hun ikke helt lyttet til hva jeg sa. Men så gjorde hun vel kansje det på sin måte likevel..  TS

Hæ? Hva betyr dette? 

Altså jeg kan skjønne hva du mener med å "mangle" venninnebilder etc på SoMe. Jeg har heller nesten ingen bilder av "gjengen" på insta fordi alle bor overalt i landet og jeg ser de sjeldent.

Men so what? Ja klart hadde vært fint med litt bilder hvor det ser ut som jeg faktisk har venner og er ute av huset - men....altså...hæ????

Hvorfor er det så viktig med likes/venninnebilder osv for deg? 

Og hvis venninna di ikke vil, selv om hun er aktiv på sin egen, så prøv heller å bli nære venner med noen som vil??

Forøvrig så liker jeg heller ikke at andre folk skal slenge bilder av meg rundtomkring. Selv om jeg poster bilder av meg selv. 

Anonymkode: 06ad2...46d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hva betyr dette? 

Altså jeg kan skjønne hva du mener med å "mangle" venninnebilder etc på SoMe. Jeg har heller nesten ingen bilder av "gjengen" på insta fordi alle bor overalt i landet og jeg ser de sjeldent.

Men so what? Ja klart hadde vært fint med litt bilder hvor det ser ut som jeg faktisk har venner og er ute av huset - men....altså...hæ????

Hvorfor er det så viktig med likes/venninnebilder osv for deg? 

Og hvis venninna di ikke vil, selv om hun er aktiv på sin egen, så prøv heller å bli nære venner med noen som vil??

Forøvrig så liker jeg heller ikke at andre folk skal slenge bilder av meg rundtomkring. Selv om jeg poster bilder av meg selv. 

Tror dette handler litt om hvordan slags språk du snakker. Sorry men tror det handler om at du ikke ser "valutaen" i å ha mange likes og kommentarer på bildene dine. Det er faktisk en verdi som ligger i det. Det betyr at du har tilgang til folk,eventer situasjoner hendelser og sosiale resursser. Dette er en "verdi" og "valuta" som må jobbes for krever innsats og kommer ikke gratis. Det er en sosial "garanti" for deg som person som ikke er alle forundt. Derfor har en faktisk en verdi i seg selv. Kansje overfladsik, og til et visst nivå, ja,helt enig-Men på en annen side så er bekreftelse, det å være godtatt,det å ha resursser og det å ha egenskaper til å gå med forskjellige mennesker og settes høyt i verdi en kunst som kan brukes på flere arenaer i livet.

Men det er ikke sånn at alle ønsker å jobbe for dtte. det er ikke egnang sånn at alle tenker at det er noe for deg. Tror ikke du vet sånne ting, før du kjenner valutaen av det, og da vet du også at det er verdt det.

Ønsker ikke å gå videre innpå dette nå,føler jeg har fått tilbakemeldinger jeg trenger på temaet-Og skjønner at KG ikke helt var riktig forum å legge ut dette på.

Takk for alle tips og råd! :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Den der fasadejakten er bare trist.

Anonymkode: a79f8...5f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Neida, TS, jeg skjønner hva du ønsker. Du vil ha clout og bli en instababe og influencer osv osv men trenger å se ut som du har masse kule venner osv og leve av å reklamere for sololje ellerno drit.

Men denne tankegangen, dette jaget etter klikk og likes - er ikke bra. Det er vanedannende og man blir helt sykt narsissist av det. Man blir rett og slett en ekkel person av det.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, TS, jeg skjønner hva du ønsker. Du vil ha clout og bli en instababe og influencer osv osv men trenger å se ut som du har masse kule venner osv og leve av å reklamere for sololje ellerno drit.

Men denne tankegangen, dette jaget etter klikk og likes - er ikke bra. Det er vanedannende og man blir helt sykt narsissist av det. Man blir rett og slett en ekkel person av det.

Her snakker vi.. 

Nei, jeg vil ikke bli infuencer, men ja, jeg vil ha flere følgere. Det er mye som ikke er bra, røyking, hasj og drikking. Jeg har valgt følgere på insta. Det finnes verre ting, nei jeg e rikke avhengig. Jeg setter det på spissen, for å klargjøre et poeng. 

Finnes en mellomting mellom dette også. Ikke alt trenger å bli posta, men som sagt, ønsker noen bilder, hilltil var det veldig få. Jeg fikk lov p poste det ene bildet av henne etterhvert, og var veldig takknemlig for det! 

Forøvrig veldig kult at du lærte meg ordet clout, hadde glemt vi hadde det✌️

Takk for halvveis forståelse, som muligens er en slags medlidenhets kommentar fra din side, men jeg liker det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...