Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Så i postkassa idag og så at jeg fikk varsel om et utlegg. Er sykt nervøs for at jeg skal få namsmannen på døra og han skal ta ting. 

Det er selvsagt min skyld, men fakturaen ble sendt på student-adressen, og jeg har vært hjemme hos mor og far frem til idag.

Tror dere det går bra om jeg betaler utlegget nå? Er varsel om utlegg farlig? 😓

Anonymkode: 37485...004

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

VARSEL FØR UTLEGGSBEGJÆRING ihht tvangsfullbyrdelsesloven §§ 4-18 og 4-19 De varsles med dette om at skyldig beløp må være betalt innen to uker fra avsendelse av dette varsel. Dersom kravet ikke betales i sin helhet innen fristen vil kravet bli begjært inndrevet ved hjelp av namsmyndighetene. Dette vil medføre ytterligere omkostinger.

Så betal nå probem løst.

Anonymkode: 76797...050

AnonymBruker
Skrevet

Utlegg betyr at namsmannen tvangsinnkrever det du skylder. Når det er kommet så langt er det som regel for sent å bare betale det du skylder. 

Anonymkode: 0da9d...ea1

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Så i postkassa idag og så at jeg fikk varsel om et utlegg. Er sykt nervøs for at jeg skal få namsmannen på døra og han skal ta ting. 

Det er selvsagt min skyld, men fakturaen ble sendt på student-adressen, og jeg har vært hjemme hos mor og far frem til idag.

Tror dere det går bra om jeg betaler utlegget nå? Er varsel om utlegg farlig? 😓

Det er bare å betale det totalbeløpet som står i varselet du har mottatt, så er saken ute av verden. Pass på at du betaler til den mottakeren og det kontonummeret som står på varselet. Hvis ikke så vil saken gå videre.

Anonymkode: 43716...7bd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utlegg betyr at namsmannen tvangsinnkrever det du skylder. Når det er kommet så langt er det som regel for sent å bare betale det du skylder. 

Hvis jeg forsto deg rett i at brevet har ligget i postkassen din i lengre tid altså. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bare å betale det totalbeløpet som står i varselet du har mottatt, så er saken ute av verden. Pass på at du betaler til den mottakeren og det kontonummeret som står på varselet. Hvis ikke så vil saken gå videre.

Takk for svar!! :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med tvangsinnkrever? Er "bare" snakk om 1100kr.

AnonymBruker
Skrevet

De tar det av lønnen din. Betal nå med en gang og slipp problemet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!! :) 

Bare hyggelig. Det kan være lurt å ta en telefon og få oppgitt totalbeløpet inkl renter frem til dags dato. Så ikke du får et krav på de i ettertid. Det er ikke skummelt. Motparten vil jo ha et ønske om å bli ferdige med saken de også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare hyggelig. Det kan være lurt å ta en telefon og få oppgitt totalbeløpet inkl renter frem til dags dato. Så ikke du får et krav på de i ettertid. Det er ikke skummelt. Motparten vil jo ha et ønske om å bli ferdige med saken de også. 

Er du sikker på dette? At sålenge det er betalt, så er saken ute av verden, og de ikke blir å bare gå videre.

AnonymBruker
Skrevet

De tar det av lønnen din. Betal nå med en gang og slipp problemet.

Har ikke lønn dessverre, er bare student.

Men betalte alt nå. Og sendt dem mld. Håper dem forstår 😒

AnonymBruker
Skrevet

Ja går helt sikkert bra. Ikke noe stress.

AnonymBruker
Skrevet

Ja går helt sikkert bra. Ikke noe stress.

Det er jo det, når det står at utleggsbegjeringen vil bli utsendt namsmannen 😮

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på dette? At sålenge det er betalt, så er saken ute av verden, og de ikke blir å bare gå videre.

Ja! Jeg har jobbet hos namsmannen i mange år, selv om jeg jobber med noe annet nå, så jeg kan garantere deg at saken er ute av verden. Under forutsetning at du har betalt alle påløpte avgifter som renter, gebyrer o.l i tillegg til det beløpet du opprinnelig skyldte da.  

AnonymBruker
Skrevet

Ja men ikke hvis du betaler.

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jeg har jobbet hos namsmannen i mange år, selv om jeg jobber med noe annet nå, så jeg kan garantere deg at saken er ute av verden. Under forutsetning at du har betalt alle påløpte avgifter som renter, gebyrer o.l i tillegg til det beløpet du opprinnelig skyldte da.  

Bryr dem seg om det er 2 dager etter fristen, sålenge hele beløpet er betalt?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bryr dem seg om det er 2 dager etter fristen, sålenge hele beløpet er betalt?

Ja, det kan de gjøre. For det tar noen dager før det er bokført. Men hvis du sender en kopi av kvitteringen, så går det sikkert bra. Men da har du jo betalt hovedstolen, så det vil evt bli et tilleggskrav du må betale. Det var litt derfor jeg ba deg ta en telefon dit.  Men jeg håper du har lært av dette. For i tillegg til at det blir dyrt for deg, så har du også fått en betalingsanmerkning. Noe som kan gjøre det vanskelig å få mobilabonnement, lån mm. Men den blir slettet igjen, når hele det skyldige beløpet er betalt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan de gjøre. For det tar noen dager før det er bokført. Men hvis du sender en kopi av kvitteringen, så går det sikkert bra. Men da har du jo betalt hovedstolen, så det vil evt bli et tilleggskrav du må betale. Det var litt derfor jeg ba deg ta en telefon dit.  Men jeg håper du har lært av dette. For i tillegg til at det blir dyrt for deg, så har du også fått en betalingsanmerkning. Noe som kan gjøre det vanskelig å få mobilabonnement, lån mm. Men den blir slettet igjen, når hele det skyldige beløpet er betalt.

Tusen takk for svar :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...