Gå til innhold

Blir det rent på hurtigvaks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål. Men har nylig oppdaget at vaskemaskinen har hurtigvaks. Bruker riktignok fortsatt over 1 time på 60 grader, men bedre enn 2 og 1/2 Time. Men jeg lurer bare, blir det like rent? Tenker siden det kjøres 60 grader uansett? 

Skal kjøre en del maskiner idag når jeg endelig har litt fri, så hadde vært greit å slippe å vente over 2 timer på hver vask... 

Anonymkode: e9bc6...1d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker hurtigvask kun på klær som trenger skylling når de ikke er synlig møkkete, ikke på undertøy, håndklær, sengetøy og ting med flekker. 

Anonymkode: cdf24...7a5

• Liker 1
Skrevet

Bruker hurtigvask hele tiden, synes alle flekker og sånt forsvinner hver gang. Så regner med at det er rent nok 😛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også hurtigvask på alt, den tar ca 1,5 time på min maskin. Syntes det sier seg selv at om klærne tuller og går i en maskin med såpe og 60 graders vann i en time så blir det temmelig rent. 

Har også en 30 min hurtigvask på 30 grader som jeg bruker på klær som bare på friskes opp litt, feks t-skjorter som det ikke er sølt noe på men som har litt armhulelukt. 

Eneste som evnt får en grundigere vask er klær jeg har brukt i stall eller fjøs som er skikkelig skitne eller type mensentruser 😂

Anonymkode: eb617...355

AnonymBruker
Skrevet

Bruker stort sett bare hurtigvask.

Blir rent, lukter rent. 

Anonymkode: 1fd0a...19c

AnonymBruker
Skrevet

Her er hurtigprogrammet på 20 min, og klærne får en oppfriskning, men blir ikke rene.

På vanlige klær bruker jeg et program som bruker 1 t og 50 minutter. Til håndklær, sengetøy o.l. kjører jeg kokvask på 2,5 timer. Bruker forvask i tillegg ved sykdom eller om barna har kasta opp i det.

Anonymkode: e293a...95a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker stort sett bare hurtigvask.

Blir rent, lukter rent. 

Må presisere da jeg ser hurtigvask og kortprogram blir brukt om hverandre. 

Hurtigvask vil si at en 40 vask tar 1 time. En 60 vask tar 1,30 minutter. Kokvask kjører jeg alltid på full lengde.

Kortprogram er 30 minutter. Dette bruker jeg bare på kjoler, bluser og lignende, som trenger en lett oppfriskning etter en dags bruk. Kortprogram på 15 minutter bruker jeg aldri. 

Skrevet

Bruker nesten bare hurtigvask/Kort program disse tar ca 1 time, føler alt blir rent. 

På den som tar 30 minutter føler jeg ikke det blir like rent, så den har jeg brukt kun i nødstilfeller hvor jeg har dårlig tid til klesvask/veldig sent på kvelden og jeg er trøtt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...