AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 Nærmer seg barnehagestart og jeg er litt nervøs for mini’s sarte bak Han tåler bare én type bleier og våtserivetter, og det er de dyreste på markedet. Er det slik at man kjøper dette selv i bhg? At han går tre timer med en annen type bleier er nok til et skikkelig heftig og plagsomt utslett. Vaskes han med andre typer våtservietter hyler han av smerte før ny bleie er komt på. Jeg kjøper selvsagt inn og betaler for de dyre bleiene hvis det er mulig, er det sånt man betaler selv? Hvis de er på tur feks, tar de med én bleie fra hver pakke da hvis det er slik at alle kjøper egne bleier? Skal selvsagt ta dette opp med barnehagen siden det er veldig viktig, men er redd for å være vanskelig 😛 Anonymkode: 90af7...b7c
Gjest BethD Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 I barnehagen vesla går i nå kjøper barnehagen inn. men hun skal bytte til høsten og der må man ha det selv. Så det varierer. Du må nesten spørre barnehagen
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 I vår barnehage tar foreldre med bleier selv (og våtservietter i sekken, i tilfelle tur). Ellers vaskes barna bare med papirkluter og rent vann ved stell i barnehagen. Anonymkode: a9760...940 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 I vår barnehage kjøpes også dette inn selv. Min lille er også sånn, tåler kun Libro Touch bleier og kun en type servietter. Anonymkode: 8d439...43f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 Tror det varierer, men i vår kjøper vi selv inn bleier men ikke mer enn det. Våre har reagert på våtservietter så det har de aldri fått lov til å bruke på våre. De bruker engangsklut, vann og mild allergivennlig såpe. Anonymkode: ce880...725
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #6 Skrevet 7. juli 2020 Vi kjøper bleier selv, og så bruker de engangsklut med vann til rengjøring. Anonymkode: 99069...a8d 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #7 Skrevet 7. juli 2020 Det kan ingen andre enn barnehagen svare det på. Det varierer fra kommune til kommune. Anonymkode: 7d2b4...ccd 1
solmåneogstjerner Skrevet 7. juli 2020 #8 Skrevet 7. juli 2020 Har erfaring fra tre barnehager i forskjellige kommuner. Alle stedene har vi tatt med egne bleier. De vasker med engangspapir og vann /mild såpe/milde våtservietter om vi ikke har tatt med egne våtservietter. Med min erfaring: det forventes at du ihvertfall tar med bleier selv. Om du tar med våtservietter i tillegg så blir det satt pris på. Ellers kan du forvente at de bruker milde produkter. Om de ikke gjør så tar du bare med. Ikke vær redd for å snakke med dem om det 😊
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #9 Skrevet 7. juli 2020 De barnehagene jeg kjenner til har foreldrene med egne bleier. Og de vasker med tørrservietter+vann. Anonymkode: a8812...85c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #10 Skrevet 7. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan ingen andre enn barnehagen svare det på. Det varierer fra kommune til kommune. Anonymkode: 7d2b4...ccd Bedre å si at det varierer fra barnehage til barnehage! Anonymkode: 6e93c...f1f 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #11 Skrevet 7. juli 2020 I min bhg kan de velge bleieavtale til 100kr i mnd, eller de kan ha med selv. I bhg stiller vi med liberobleier i alle størrelser. Enkleste for oss ansatte er at barna har avtale, da slipper vi å mase på foreldre, og det er mye lettere å ta med på tur osv. Men ca halvparten har med selv for de synes det er for dyrt med avtale da de bruker billigbleier. Aldri opplevd at noen har med egne våtservietter, vi vasker med engangskluter med vann, og evnt såpe hvis det sitter godt. Anonymkode: 8e643...de6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #12 Skrevet 7. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bedre å si at det varierer fra barnehage til barnehage! Anonymkode: 6e93c...f1f Tja. Kommunale barnehager samarbeider om slike ting på grunn av økonomi. Da er det sjeldent at en barnehage tilbyr bleier og frokost, mens en annen i samme kommune krever at du må ha med bleier og matpakke. Men selvfølgelig, hvis det er snakk om privat barnehage er det jo en annen sak, de kan kjøre sitt eget løp om de ønsker. Anonymkode: 7d2b4...ccd 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #13 Skrevet 7. juli 2020 Her står barnehagen for alt.. bleier, våtservietter, salver, mat, bursdagskos.. og takk gud for det. Er en privat bhg. Tror det har litt å si. Men selv om din bhg holder dette, så kan du jo ta med bleier og våtservietter til ditt barn. Evt sjekk om du kan slippe å betale for fellesbleier. Hadde selv ikke brydd meg om pengene da men.. Anonymkode: 9fa5d...a59 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #14 Skrevet 7. juli 2020 I barnehagen jeg jobber har foreldrene med bleier,men våtservietter holder barnehagen. Anonymkode: 900de...d93
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #15 Skrevet 7. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Tja. Kommunale barnehager samarbeider om slike ting på grunn av økonomi. Da er det sjeldent at en barnehage tilbyr bleier og frokost, mens en annen i samme kommune krever at du må ha med bleier og matpakke. Men selvfølgelig, hvis det er snakk om privat barnehage er det jo en annen sak, de kan kjøre sitt eget løp om de ønsker. Anonymkode: 7d2b4...ccd Her varierer det veldig mellom de kommunale barnehagene. Anonymkode: afe72...0ab 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #16 Skrevet 7. juli 2020 Hos oss får man tilbud om å inngå en bleieavtale hvor bhg kjøper bleier og vi betaler 100kr i med (eller noe sånt), hvis man skal ha spesielle bleier så må man sende med dette selv. Anonymkode: 380d4...398
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #17 Skrevet 7. juli 2020 Vi måtte kjøpe bleier selv. Både i privat og kommunal barnehage. Men hvorfor bruker dere våtservietter? Det er mye bedre for barnet å bruke kun rent vann og kluter. Evt. med litt olje hvis mye må vaskes. Hvis det har vært en diger bleie fra mine barn har jeg vasket vekk det verste med vann, før jeg har vasket med våtserviett, og deretter vann igjen for å vaske vekk stoffer fra våtserviettene. Mitt minste barn reagerer på alle typer våtservietter og har meget sensitiv hud. Anonymkode: f5266...9ee 6
Biloba Skrevet 7. juli 2020 #18 Skrevet 7. juli 2020 I vår måtte vi holde både bleier og våtservietter selv.
atropos Skrevet 7. juli 2020 #19 Skrevet 7. juli 2020 Hvis barnet ditt trenger en type bleie og våtservietter for å ha en bra dag, kjøper du selv inn dette og passer på at personalet vet at det er viktig ar han kun kan ha disse bleiene/serviettene. (i vår barnehage kjøper vi bleier selv, mens bhg holder servietter)
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #20 Skrevet 7. juli 2020 Vi kjøper bleier selv, barnehagen står for engangskluter. Anonymkode: e61a1...506
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå