AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 jeg er en 21 år gammel jente som nesten hele livet har vært slank. Gikk på idrettslinje, trente fast , spiste sunt og var veldig oppdatt av helsen min. De siste to årene har det snudd. Ble deprimert, flyttet for meg selv, stoppet å trene, begynte å spise masse usunn mat. Det ble en vane å gå på butikken hver dag for å kjøpe noe godt. To år senere har heg lagt på meg minst 30kg. Tørr ikke å veie meg. Har mistet kontakt med alle venner og familie (ikke nærmeste da) fordi jeg ikke vil at de skal se meg. Unngår offentlige steder, kjøpesenter osv fordi jeg er redd for å møte noen jeg kjenner og de skal se hvordan jeg har blitt. Har mistet all selvsikkerhet, men klarer ikke å sette i gang vektnedgang. Bør ha ekstremt mye motivasjon da dette ødelegger hele livet mitt men klarer bare ikke. Føler meg så mislykket. Er det noen andre som har opplevd lignende? Føler jeg bare blir mer og mer lei meg og spiser mer og mer. Blir sliten av å gå en liten oppoverbakke. Jeg trenger hjelp. Andre som holder på å gå ned i vekt eller er i lignende situasjon som vil prate? trenger hjelp og tips Anonymkode: 9c0be...0dd
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 Prøv å begynne å trene igjen, gå turer i fjellet, hva som helst egt. Min erfaring er at når man beveger seg/trener får man lyst til å spise sunnere også. Så fort vekten begynner å gå ned vil lysten til å gå ned enda mer komme, man føler seg vel med å plutselig passe i klærne man ikke har kunnet bruke på 1 år osv. Cluet er å komme igang. Anonymkode: a7da5...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 Hva med å veie seg å finne ut hvor mye du veier? Da kan du også regne ut energibehov ila en dag, og justere kaloriinntaket deretter. Anbefaler denne kalkulatoren: https://www.melk.no/bmi?gclid=Cj0KCQjwl4v4BRDaARIsAFjATPn1Neqp8nqS48HGlPINglLwWrd1KOEe3WbBEMfXZ25zbV_2n2ZiqjsaApgMEALw_wcB Begynn med kostholdet først, det gir raskest resultater, og så kan du begynne å trene etterhvert. Du har jo kunnskapen om dette fra tidligere, så der er du heldig! Lykke til! Anonymkode: 6eba1...b69
Okapi Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 Kan nesten garantere at ingen bryr seg. Du er fortsatt den samme for dem. Eneste unntaket er kolossale kjipinger, og mulige kjærester.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 Trist å høre at du har det slik. Jeg vet at det er vanskelig å ta tak i situasjonen, men det må du gjøre. Bestill en time hos fastlegen din, og forklar situasjonen. Jeg vil også anbefale deg å lese boken Selvforsvar mot overvekt av Øyvind Torp. Den er veldig lettlest og gir deg en del kunnskap om hvorfor man havner i slike situasjoner som det du nå har gjort. De har den sikkert på biblioteket der du bor. Og husk at selv en halvtime med rask gange hver dag vil være til hjelp. Du får i gang en del funksjoner i kroppen i tillegg til at det hjelper på det mentale. Ønsker deg masse lykke til, og ikke gi opp - prøv å ta tak - dette klarer du 🙂 Anonymkode: 8b14b...ea3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #6 Skrevet 7. juli 2020 Ikke misbruk begrepet "sosial angst". TS, jeg føler med deg. Men du har ikke sosial angst. Du er som meg: Du liker ikke å vise at du er blitt mye tyngre. Enkelt og greit. Jeg er mye eldre enn deg, og jeg har alltid vært normalvektig. Normalt slank. Når overgangsalderen satte inn for et par år siden, eksploderte vekten. Jeg satt igjen med en kropp som ikke var min. 20 kilo tyngre. Føler meg ekkel. Jeg vet hvordan du føler deg. For meg, har jeg takket nei til reunions, og andre invitasjoner fra gamle venner. Jeg vil ikke at de skal se meg som "feit". Men det er IKKE det samme som sosial angst. TS, ta kontakt med legen din. i tillegg, les deg opp på (normal) vektreduksjon. Selv har jeg lyktes veldig bra med 5:2 dietten. Kiloene bare renner av. Lykke til! Anonymkode: 11fa3...367
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #7 Skrevet 7. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke misbruk begrepet "sosial angst". TS, jeg føler med deg. Men du har ikke sosial angst. Du er som meg: Du liker ikke å vise at du er blitt mye tyngre. Enkelt og greit. Jeg er mye eldre enn deg, og jeg har alltid vært normalvektig. Normalt slank. Når overgangsalderen satte inn for et par år siden, eksploderte vekten. Jeg satt igjen med en kropp som ikke var min. 20 kilo tyngre. Føler meg ekkel. Jeg vet hvordan du føler deg. For meg, har jeg takket nei til reunions, og andre invitasjoner fra gamle venner. Jeg vil ikke at de skal se meg som "feit". Men det er IKKE det samme som sosial angst. TS, ta kontakt med legen din. i tillegg, les deg opp på (normal) vektreduksjon. Selv har jeg lyktes veldig bra med 5:2 dietten. Kiloene bare renner av. Lykke til! Anonymkode: 11fa3...367 Jeg har sosial angst og depresjon, dette er diagnoser jeg har fått av psykolog, så jeg misburker ikke. Er ikke bare at jeg ikke vil møte folk ute. Jeg skjelver av tanken, hjertet banker fort, blir fysisk uvel av kun tanken om å dra ut og møte på noen. Skal lese meg opp på den dietten! takk fir svar:) Anonymkode: 9c0be...0dd 1
Lacy Skrevet 7. juli 2020 #8 Skrevet 7. juli 2020 Jeg tenker også at du er så ung ennå! Kroppen din vil respondere på et hvert tiltak du setter i gang! I tillegg har du positive minner og holdninger knyttet tim fysisk aktivitet 😊 Om du har bil, kjør et sted hvor ingen kjenner deg, ta deg en skogstur mens du hater heeeeeleeee verden og alle de idiotiske kaloriene som av en eller annen grunn skal være så forbanna forlokkende! Jeg heier på deg ❤️❤️ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå