Gå til innhold

Blir det sånn her neste år også?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir det sånn her neste år også? Med corona.

Anonymkode: fd5f3...303

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir sånn fram til vi har en vaksine. Kanskje sommeren 2022 blir normal igjen. 

Anonymkode: fb9c3...f5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Vi har allerede lært mye om viruset, bl a hvem det er farlig for. Så en naturlig følge av det, er å verne om de som er mest utsatt, og la verden ellers gå sin gang. Dette forutsetter selvsagt at folk opprettholder god hånd - og hostehygiene, og ikke går ut hvis de mistenker smitte. Men slik burde det jo være uansett, Covid-19 eller ikke Covid-19.

Anonymkode: 4ffed...e93

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir sånn fram til vi har en vaksine. Kanskje sommeren 2022 blir normal igjen. 

Anonymkode: fb9c3...f5c

Det skal produseres også, så 2024-2026 er nok mer realistisk, dessverre. Har sagt det før, og dette vil være i mange år, og det vil bli sykluser med åpent samfunn, nedstengt samfunn osv. 

Og etter at det er ferdig er det stor risiko for kriger, matmangel, økonomiske kriser osv. Samt hele generasjoner som ikke vil få seg jobb og voksenliv. Krisen etterpå vil vare i flere tiår. 

Anonymkode: 9d013...a06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal produseres også, så 2024-2026 er nok mer realistisk, dessverre. Har sagt det før, og dette vil være i mange år, og det vil bli sykluser med åpent samfunn, nedstengt samfunn osv. 

Og etter at det er ferdig er det stor risiko for kriger, matmangel, økonomiske kriser osv. Samt hele generasjoner som ikke vil få seg jobb og voksenliv. Krisen etterpå vil vare i flere tiår. 

Så hysterisk du er. Tror du bør stenge av hele internettet hjemme hos deg og komme deg ut i skogen litt. Makan

Anonymkode: b1f02...9e6

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hysterisk du er. Tror du bør stenge av hele internettet hjemme hos deg og komme deg ut i skogen litt. Makan

Ja det er virus på internett også, best å holde seg unna alt som er. 😄

Anonymkode: 96c19...90f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ain't nobody got time! Tror vi bare tar det som en influensa nest år. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er virus på internett også, best å holde seg unna alt som er. 😄

Dust! Du er virkelig uvitende 😮 

Anonymkode: 93719...307

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du heller kunne forklare hvorfor du mener det IKKE vil bli slik vedkommende beskriver.

Anonymkode: cf1cc...04e

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du heller kunne forklare hvorfor du mener det IKKE vil bli slik vedkommende beskriver.

Anonymkode: cf1cc...04e

Fordi at selv i Sverige som har hatt det ganske åpent har kun ca 0,05% av befolkningen dødd av viruset. Og de fleste var i livets aller siste fase.

Viruset er absolutt ingen trussel mot samfunnet. Men tiltakene kan være en trussel dersom myndighetene fortsetter med unødvendige nedstengninger som ødelegger økonomien. Men når folk blir fattige og sultne nok vil de kaste myndighetene sine på dør og heller ofre sine 80-90-åringer og kronisk syke til viruset.

Det er ingen grunn til at viruset gir en krise som vil vare i flere tiår.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at mange av tiltakene kommer til å vare ganske lenge. På noen områder tror jeg til og med vi får en ny normal, som at folk blir flinkere med hygiene og ta mer hensyn om de blir forkjølet... Og det er jo bra. Vi må dessverre vente på en vaksine, for flokk immunitet blir for kostbart (helsevesenet vil bryte sammen). Fryktelig synd, siden halve familien er på andre siden av kloden og vi har ikke sett dem på et par år. Stor sannsynlighet for at det er flere jeg ikke får sett igjen. Kanskje det blir koronapass, men tviler fordi da vil mange smittes med vilje og da kan helsevesenet bryte sammen. 

Anonymkode: 13409...9cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ut fra politiske hensyn ser det ut til at tiltakene blir slappere etter hvert. Hvis smittevern hadde vært praktisert, skulle de fleste land, også Norge, praktisert portforbud gjennom mange år.

Anonymkode: 8d9bc...6d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik det er nå er det jo helt greit, man lever jo nesten akkurat som før. Man forstår mye mer om viruset, og situasjonen overvåkes slik at man kan justere tiltakene. 

I dag er eneste som skiller seg fra en normaldag at jeg ikke kan klemme vennene jeg skal ut og spise med i kveld. Utover det har jeg vært på jobb i åpent kontorlandskap, spist lunsj med mange rundt meg, vært på 3 butikker, og skal ut en tur i kveld. Og 15.Juli sitter jeg på et fly til sentral-europa for litt bedre klima i sommerferien. 

Så eneste savnet er egentlig å kunne fly transkontinentalt, så håper virkelig ikke jeg må holde meg i Europa også i hele 2021. 

Anonymkode: 1476a...507

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik det er nå er det jo helt greit, man lever jo nesten akkurat som før. Man forstår mye mer om viruset, og situasjonen overvåkes slik at man kan justere tiltakene. 

I dag er eneste som skiller seg fra en normaldag at jeg ikke kan klemme vennene jeg skal ut og spise med i kveld. Utover det har jeg vært på jobb i åpent kontorlandskap, spist lunsj med mange rundt meg, vært på 3 butikker, og skal ut en tur i kveld. Og 15.Juli sitter jeg på et fly til sentral-europa for litt bedre klima i sommerferien. 

Så eneste savnet er egentlig å kunne fly transkontinentalt, så håper virkelig ikke jeg må holde meg i Europa også i hele 2021. 

Anonymkode: 1476a...507

Interkontinentalt kan vi kanskje ikke regne med dette året, i så fall blir det nok helt mot slutten av året tror jeg. Men i løpet av 2021 blir det nok tilgjengelig igjen, vanskelig å si når. EU har vel allerede planlagt en dato for innreise fra andre verdensdeler fra noen få land i andre verdensdeler allerede tidlig i høst (og da kan man vel kanskje i praksis reise via et EU land hvis man ønsker å reise til et av de aktuelle landene), men full åpning blir nok en stund til ennå. Jeg tror heller ikke direkteruter til Asia og USA kommer på vingene med det første fra Oslo. Så kommer det jo an på hva land i andre deler av verden velger å gjøre også, det kan variere mye. USA har jo f .eks. stengt greit ned for innreisende for en stund fremover, de vurderer jo til og med å kaste ut utenlandske studenter som studerer ved amerikanske institusjoner i disse dager. 

Uansett kunne det vært verre, og får man store deler av Europa "tilbake igjen" så holder det hvertfall fint for meg en god stund fremover. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2020 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Ja, blir sånn i mange år.

Anonymkode: 394c5...797

• Liker 1
  • Opprett ny...