Gå til innhold

Noen tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært gift i ca ett år, og fant ut at jeg skulle komme med noen tips/erfaringer (som de fleste kanskje allerede har tenkt på da men...)

Jeg klarte faktisk å gå ut skoene mine for mye, så jeg gikk og glippa mer og mer utover kvelden. Så det ble til at jeg tok de av meg etter ei stund. I tillegg var underskjørtet mitt, som hadde en strengring i nerkant, for stort, så dette skle sakte, men sikkert ned mot gulvet. Dette gjorde at jeg snubla i ringen når jeg skulle gå, særlig etter at jeg ble nødt til å ta av meg skoene :hoho: (men jeg lo ikke akkurat av det den kvelden :oops:

Husk også å ta med pudder eller slike servietter som er til å dempe blankhet, selv om du er sminka aldri så perfekt. Det hadde jeg glemt, og gjenstene kunne speila seg i panna mi... Alier deg med en (forloverern kansje) som kan passe på dette.

Ønsker alle vordende bruder lykke til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips! Er på god vei med å vide ut skoene.. kanskje jeg skal stoppe opp og tenke litt...

Skrevet
Takk for tips! Er på god vei med å vide ut skoene.. kanskje jeg skal stoppe opp og tenke litt...

Gjør det, for det var ikke gøy der og da, selv om jeg ler av det nå i ettertid :ler:

• 5 uker senere...
Gjest Principessa
Skrevet

Flere tips som er lett for oss stressede bruder å glemme eller tenke på??

Gjest Gjest_Annie78_*
Skrevet

Hm...Sørg for å prøve underskjørtet dersom du skal lne fra salongen. Vi giftet oss et annet sted enn byen hvor brudesalongen er, og jeg prøvde ikke underskjørtet før 2 kvelder før. Hadde aldri hatt problemer med noen av underskjørtene i butikken, og de på salongen hadde målene mine. Men da jeg prøvde skjørtet, var det for lite!!! Det var sydd inn med ca 5 cm, og det var litt for mye for meg.... Heldigvis har jeg en mamma som er flink til å sy, så hun fikset det dagen før. Skulle ha prøvd det før jeg forlot brudesalongen.

En annen ting er å se godt over kjolen i forskjellig lys og fra ulike vinkler. Oppdaget en flekk i stoffet et par dager før, fremdeles litt vel mange mil unna brudesalongen. Dette var flekker som man ikke så i innelys, og egentlig ikke i dagslys heller, men jeg hadde oppdaget dem når jeg tilfeldigvis fikk lyset fra vinduet på rommet inn på stoffet i en spesiell vinkel, og det ga meg litt bekymringer. Tenkte ikke på det på bryllupsdagen, og det var ingen om så den, men likevel; sjekk alt før du henter kjolen fra salongen.

Ellers er det et tips fra meg å planlegge alt godt selv, og fortelle til andre hvordan du vil ha det, og delegere oppgaver til den stor dagen. Tenk nøye igjennom hvordan du vil ha det, si det til de som vil være med å hjelpe, og stol på at de gjør jobben sin. Men;ikke fortvil om noe ikke går 100% slik du hadde tenkt. Det aller viktigste denne dagen, og som både du og gjestene husker best, er stemningen blandt gjestene. Hvis gjestene koser seg, blir det garantert et vellykket bryllup. Og gjestene koser seg neppe hvis bruden får hysterisk anfall om ikke serviettene ligger akkurat slik hun ba om el.l. En kan styre mye selv, men det er folkene dere har invitert som lager stemning og setter sitt preg på bryllupet.

Ellers er det greit å utstyre forlover med lipgloss/leppestift, pudder, litt øyenskygge og lommetørkle/kleenex. Du vet aldri hvordan du reagerer på ting den dagen.

Avslutning der dere samler alle gjester på gulvet i en ring, får bandet til å spille "kjærlighetsvisa" helt til dere går, og så går dere hver sin vei i sirkelen og sier god natt og tskk for at de kom, anbefales på det sterkeste!!! Ble en helt vidunderlig avslutning på en helt vidunderlig dag! Men husk; bandet MÅ få beskjed om å ikke stoppe å spille før dere er ferdige og klar til å gå.

Få mange til å ta bilder med digitalkamera, og sørg for å få lagt inn alle bildene på CD/data etterpå. Da får dere garantert MANGE gode bilder fra alle mulige og umulige vinkler den dagen. Vi fremkalte 300 bilder, og det var etter vi hadde valgt ut de beste fra 4-5 kamera fra dagen vår. Helt vanvttig bra, og mye bedre enn filmkamera.(Synes vi)

Kommer ikke på noe mer nå. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Mitt beste tips:

Sørg for å slappe av og nyte dagen. Den kommer aldri igjen og er over før du får sukk for deg ;)

Skrevet
Mitt beste tips:

Sørg for å slappe av og nyte dagen. Den kommer aldri igjen og er over før du får sukk for deg ;)

:enig_anim:

Signerer denne!

Dagen går altfor fort.... Nyt hvert lille øyeblikk av den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...