Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i et forhold i 7 år og fant etter hvert ut at dette forholdet var feil for meg og gjorde det slutt. 
Reaksjonen fra familien min, når de fant ut at vi skulle skille lag, var voldsomme. Foreldrene mine mente jeg gjorde den største tabben i mitt liv og søsteren min var heller ikke fornøyd med valget mitt. Selv om jeg ønsket å gjøre det slutt, var dette et valg som gitt dypt inn på meg. Jeg har aldri vært alene, og jeg følte at jeg for første gang tok et valg «for meg» og ikke et valg for å «please andre». Jeg har aldri angret på valget, men jeg føler jeg mistet familien min. 

Like etter det ble slutt spurte søsteren min meg om hun kunne bruke eksen min som barnevakt for barna sine, noe jeg sa at jeg ikke var komfortabel med da jeg ønsket å kutte båndene mine med eksen og at de heller kunne bruke meg som barnevakt mer. Søstern min mener jeg er egoistisk for å si at jeg ikke er komfortabel med dette. Både foreldrene mine og søster med samboer fortsetter å ha kontant med eksen. 
problemet med dette er at jeg føler at de velger eksen foran meg, selv nå 3 år etter at bruddet og eksen er i et nytt forhold. 

Det å føle at familien ikke tok min side ved bruddet, har gjort at jeg ikke lengre klarer å være støttende og oppmuntrende til alt det de foretar seg og tenker mer på min egen interesse og følelser. 

Her nylig fortalte jeg min søster hva jeg følte og at jeg har følt meg utenfor siden bruddet for 3 år siden. Nok engang synes hun jeg er egoistisk, bitter og har valgt å ikke ha kontakt med meg mer. 

Mitt spørsmål er derfor; Hvordan kommer jeg meg videre? Er jeg egoistisk for å føle meg sviktet selv etter 3 år? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et eksempel på at noen ganger så gjør du alt rett, men likevel ender folk opp med å skuffe deg. Du har gjort alt rett med å fortelle søsteren din hvordan dette er for deg, hun valgte å gi blanke i dine følelser. Det er forsåvidt et valg hun står fritt til å ta.

Du har en familie der lojalitet ikke er spesielt viktig, i hvert fall ikke lojalitet til deg. Dette kan du ikke gjøre mer med nå.

Jeg skjønner godt skuffelsen din og klarer ikke å se at det er så mye mer du kan gjøre enn å ikke bruke mer tid og energi enn du har lyst til på de andre i familien. Akkurat nå virker det ikke som du er så interessert i å bruke nevneverdig med krefter på dem i det hele tatt, det forstår jeg godt.

Dette hjelper deg ikke så mye, men når du har tatt opp problemet med dem det gjelder og de velger å ikke bry seg så er det ikke noe mer å gjøre enn å erkjenne at akkurat sånn er den familien du har fått utdelt. Og så kan du bestemme deg for å legge helt andre verdier til grunn når du en dag skal bygge familie selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...