AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 Prøver å gå ned i vekt, vet jeg må brenne mer kalorier enn jeg spiser. Har dere noen enkelte produkter, oppskrifter eller ferdigretter. Har ikke den beste råden så helst ikke slik svindyr mat. Bor alene så er kun mat for 1. Takk for alt av svar:) Anonymkode: 1d6ec...89b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 Det finnes sååå mange matblogger at oppskriftene kan du finne selv Jeg anbefaler Trines matblogg. Søk på vegetar, så får du opp mange gode, lette og rimelige oppskrifter. Har du dårlig råd bør du i alle fall ligge unna ferdigretter, og lage maten selv Anonymkode: d32ab...81e
Moonlight40 Skrevet 8. juli 2020 #3 Skrevet 8. juli 2020 Dersom du går inn på grete roede sin nettside er det mye gode tips. Du kan f.eks. bruke wokgrønnsaker og tilsette svinekjøtt eller kylling. Salat med egg eller annen protein kilde til lunsj, knekkebrød med mager ost, tomater og agurk til frokost. Dersom du ønsker ferdigmat har fjordland lavkaloriretter, men dette blir jo veldig mye dyrere enn å lage det selv. Det er mange frosne grønnsaker der du bare trenger å ta ut det du har behov for. F.eks. frosne brokkolitopper, blomkål. Når du er alene blir det ofte litt mye å kjøpe en hel brokkolig og blomkål. Lager du lapskaus kan du bruke kjøtt, karbonadedeig, osv samt proteter, og de grønnsakene du liker. samt buljong. Cottage cheese er godt med litt lettsyltetøy. Havregrøt kokt på vann med eple eller banan er godt. Lykke til
sstinemor Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 Fjorland kjøttsuppe i skål - ca. 150kcal pr porsjon Coop barnas favoritt fiskekaker - 50kcal pr fiskekake Yoplait double 0 yoghurt - 50-55kcal pr beger Skyr mousse/skyr luftig - 70kcal pr beger Torsk - 75kcal pr 100 gram/150-200kcal pr kjøttstykke Snack’n Jack riskaker m/ostepulver - 30kcal pr kake Husman knekkebrød - 45 kcal pr knekkebrød 1 skive kokt skinke - 13 kcal (en skive salami er til sammenligning 35kcal) Spis masse grønnsaker og frukt, men pass på avokado, banan, potet, søtpotet, mango(som jeg kommer på i farta). De inneholder flere kalorier enn andre frukter og grønnsaker. Bytt smør ut med Philadelphia Light. Havregryn, nøtter, tørket frukt, juice/brus/saft og brød er matvarer med høy energitetthet som du burde være obs på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå