AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 Jeg og mannen min har hvert sitt barn fra før, og ett sammen. Hans barn er her bare noen helger og ferier (pga hans arbeidstider og avstand til mor/skole/etc), mitt barn bor fast hos meg (farens ønske). Jeg har alltid ønsket meg tre barn, og føler noe mangler når stebarnet er hos sin mor. Det tredje barnet mangler liksom 🤯 Vi lurer derfor på å få barn nr 2 sammen - men da blir vi jo fire til sammen når stebarn er her også. Er det veldig mye? Det høres fryktelig mye ut 😅 Men samtidig, eneste problemet jeg ser er at vi må kjøre to biler når vi skal noe sted alle. Ellers har vi et soverom for lite, men tenker at stebarn kan sove sammen med mitt barn - de er veldig gode venner. Ellers kan de to yngste dele rom, de blir jo forhåpentligvis kanskje ganske tett i alder. Noen som har fire barn som kan si noe om forskjellen fra 3? Å ha 3 barn de gangene stebarn er her er ingen problem, og jeg tror vi har kapasitet til ett til. Har også lurt på om særkullsbarna våre kan føle seg «overmannet» hvis vi får to barn sammen? Men det er kanskje tåpelig, det har jo gått veldig bra med det ene vi har fått. Måtte bare lufte hodet. Noen med erfaringer? Anonymkode: b1384...cfc
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 Lite forskjell fra 3-4. Du har allerede en flokk med tre barn 😊 Aller størst forskjell var det fra 0-1 og 1-2. Anonymkode: a2de0...7dd 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lite forskjell fra 3-4. Du har allerede en flokk med tre barn 😊 Aller størst forskjell var det fra 0-1 og 1-2. Anonymkode: a2de0...7dd Ja jeg har det 🥰🥰 Er enebarn selv og har alltid ønsket meg en stor familie. Det er det jeg og tenker! Men nå er jo særkullsbarna en del eldre enn vårt felles barn da, så det blir jo første gang vi har to smårollinger 🤷🏽♀️ Men nå er jo også særkullsbarna såpass store at de er ganske så selvstendige (6 og 7 år), de må jo ikke passes på på samme måte som en 1-2-3-åring. Nei jeg kjenner jeg blir mer og mer for ett barn til 🙈 Anonymkode: b1384...cfc
solmåneogstjerner Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 Er bilen det store problemet? Finnes masse syv-setere å kjøpe! Jeg har tre barn, med samme mann men vi er skilt nå. Har altså ikke erfaringen du ser etter, men mener virkelig at så lenge du kan skaffe plass i bilen og huset så går det nok fint. Det avgjørende er forholdet deres. Er det stabilt? 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 10 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Er bilen det store problemet? Finnes masse syv-setere å kjøpe! Jeg har tre barn, med samme mann men vi er skilt nå. Har altså ikke erfaringen du ser etter, men mener virkelig at så lenge du kan skaffe plass i bilen og huset så går det nok fint. Det avgjørende er forholdet deres. Er det stabilt? Forholdet er veldig stabilt og godt. Ja vet det er dårlige «unnskyldninger» men jeg føler bare fire barn er utrolig mye 😂 selv om vi har tre nå. Mannen ønsker seg også gjerne flere barn, men sier det er opp til meg siden han jobber mye og jeg er en del alene med dem. Men både vårt forhold, forholdet til barnemor på hans kant og barnefar på min kant er godt - vi samarbeider bra alle og ungene er gode venner. Så alt ligger jo liksom på plass. Anonymkode: b1384...cfc 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #6 Skrevet 7. juli 2020 4 barn her. Måtte kjøpe ny bil og bygge på huset. Men det gikk da fint 🙂 Anonymkode: fd656...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #7 Skrevet 7. juli 2020 Her er nr 4 på vei, mitt 2.barn da samboer har 2 fra før og jeg har 1. Hans barn er annenhver helg, og mitt bor 70% hos oss. De 3 er såpass tette i alder og en god del eldre enn vårt felles barn så her tenker vi også på å få 2 felles barn slik at den yngste ikke blir "enebarn". Anonymkode: 28dd0...b9f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #8 Skrevet 7. juli 2020 Jeg stemmer nei. 2 (3) er nok. Få dyr. Anonymkode: 40c6f...43e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #9 Skrevet 7. juli 2020 Vi som vurderer å få den 5.sammen da 🙈 vi har 2 hver fra før. Vi har 7seter bil, så det vil funke. Anonymkode: 1d9db...789 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #10 Skrevet 7. juli 2020 Det er noe som skurrer når en mann som ikke har tid til å ha sitt særkullsbarn mer enn "noen helger og ferier" har både tid og energi til å få flere barn med ny dame. Hvordan resonnerer dere rundt det overfor særkullsbarnet? Synes h*n i det minste bør få beholde rommet sitt og ikke få rollen som femte hjul på vogna bekreftet ved å måtte losjere på stesøskens rom... Anonymkode: 7677c...aee 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #11 Skrevet 7. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi som vurderer å få den 5.sammen da 🙈 vi har 2 hver fra før. Vi har 7seter bil, så det vil funke. Anonymkode: 1d9db...789 Hvorfor? Hva er det et nytt barn skal tilføre livet deres, som ikke hele 4 unger fra før allerede gjør? Det er vel det klassiske "vårt felles kjærlighetsbarn"-behovet som melder seg, tenker jeg... Anonymkode: 7677c...aee 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #12 Skrevet 7. juli 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4 barn her. Måtte kjøpe ny bil og bygge på huset. Men det gikk da fint 🙂 Anonymkode: fd656...6fe Ja det går jo fint.. 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er nr 4 på vei, mitt 2.barn da samboer har 2 fra før og jeg har 1. Hans barn er annenhver helg, og mitt bor 70% hos oss. 5De 3 er såpass tette i alder og en god del eldre enn vårt felles barn så her tenker vi også på å få 2 felles barn slik at den yngste ikke blir "enebarn". Anonymkode: 28dd0...b9f Er det jeg og tenker litt på. Særkullsbarna er tett og får glede av hverandre, mens vårt felles blir «alene» med ganske stor aldersforskjell 🤔 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stemmer nei. 2 (3) er nok. Få dyr. Anonymkode: 40c6f...43e Dårlig argument. Akkurat som å høre mine foreldre i barndommen 😛 «nei du kan ikke få en søster, du kan få en kanin» 😑 Ønsker meg flere barn, ikke dyr. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi som vurderer å få den 5.sammen da 🙈 vi har 2 hver fra før. Vi har 7seter bil, så det vil funke. Anonymkode: 1d9db...789 Fem barn høres også sinnsykt mye ut, men hver situasjon er jo individuell! Jeg hadde sagt «kjør på» til deg, men jeg selv stusser ved nr 4 😂😂 Anonymkode: b1384...cfc 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #13 Skrevet 7. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Hva er det et nytt barn skal tilføre livet deres, som ikke hele 4 unger fra før allerede gjør? Det er vel det klassiske "vårt felles kjærlighetsbarn"-behovet som melder seg, tenker jeg... Anonymkode: 7677c...aee Fordi vi har tid/ork/lyst/mulighet/økonomi til å ta vårt eget valg om å få et eget "felles kjærlighetsbarn" som du så fint skriver. Storesøsknene sitt høyeste ønske gjennom mange år. Når man har så mange merker man ikke stor forskjell på en til... her er huset alltid fullt av enten nabobarn, tantebarn, våre voksne venners barn, osv. uansett. Anonymkode: 1d9db...789 1
Slaskepott Skrevet 8. juli 2020 #14 Skrevet 8. juli 2020 (endret) Vi har fire barn fra 2 til 11 år, og stortrives med å ha en liten flokk. 💕 Hvis dere har kapasitet, både praktisk, økonomisk og emosjonelt, til et barn til, så hvorfor ikke? Endret 8. juli 2020 av Slaskepott
asterix Skrevet 8. juli 2020 #15 Skrevet 8. juli 2020 Når dere allerede har barn så vet dere jo hva dere går til. Har man først barn er det jo ikke store forskjellen med noen til.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #16 Skrevet 8. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er noe som skurrer når en mann som ikke har tid til å ha sitt særkullsbarn mer enn "noen helger og ferier" har både tid og energi til å få flere barn med ny dame. Hvordan resonnerer dere rundt det overfor særkullsbarnet? Synes h*n i det minste bør få beholde rommet sitt og ikke få rollen som femte hjul på vogna bekreftet ved å måtte losjere på stesøskens rom... Anonymkode: 7677c...aee Hvis du gidder å lese alle innleggene så står svaret der. Mannen jobber mye, og dama ender opp med hovedansvaret for barnet. Det er ikke unormalt at barnemoren til hans barn da ønsker å ha eget barn mer, når hun vet barnefar jobber mye, i stedet for at stemor sitter med egen «samværskvote» for et barn som ikke er hennes. Anonymkode: 3b2b7...42d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #17 Skrevet 8. juli 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er noe som skurrer når en mann som ikke har tid til å ha sitt særkullsbarn mer enn "noen helger og ferier" har både tid og energi til å få flere barn med ny dame. Hvordan resonnerer dere rundt det overfor særkullsbarnet? Synes h*n i det minste bør få beholde rommet sitt og ikke få rollen som femte hjul på vogna bekreftet ved å måtte losjere på stesøskens rom... Anonymkode: 7677c...aee Faren jobber mye, det har han alltid gjort så jeg har hovedansvar for alle ungene når de er her. Barnets mor bor også et stykke unna og de ønsket at barnet skulle få fortsette på samme bhg/skole selv om faren flyttet ut - så de ble enige om fast bosted hos mor lenge før jeg kom inn i bildet. Vi samarbeidet som sagt godt med mor og har et fint forhold. Her prøver du å tilegne meg «ond stemor»-tendenser jeg ikke har 😛 Om det er hans eller mitt særkullsbarn som må «ofre» rommet sitt har da vel ikke særlig å bety? Barnet hans trives med ordningen og er god venn med mitt særkullsbarn (og supert søsken for vårt felles barn). Han er på ingen måte noe femte hjul. Anonymkode: b1384...cfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå