Gå til innhold

Somebody.no

Fremhevede innlegg

Gjest Leydown
Skrevet

Jeg holder på innpå somebody.no og fører inn måltider og aktiviteter, men... Hvis jeg ligger 1000 kalorier under dagsbehovet, hvor mye vil jeg da gå ned i vekt hver uke?

Jeg sliter med å få i meg noe mer :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig vil du gå ned mindre en hvis du følger dagsbehovet. Da jeg slanket meg måtte jeg spise eksakt 1250 kcal hver dag. Spiste jeg 800kcal hver dag gikk jeg i kke ned noe, men på 1250 klarte jeg en kilo i uken.

Desutten trenger du alle kcal du skal ha for å holde en optimal forbrenning og for å få en sunn slanking. Husk det er fett du skal kvitte deg med ikke muskler.

Skrevet

For å gå ned en kilo skal 7000 kcal forbrennes. Ved å kutte 1000 kcal hver dag vil du altså forbrenne en kilo i uka.

Dagsbehovet på somebody er vel ganske høyt, er det ikke? Og noe helt annet et kroppens minimumsbehov.

Men om du skal spare inn 1000 kcal hver dag, så skal du ha noen kilo å ta av - og ikke bare 5-10 kg (selv om jeg skjønner at det føles mye for de det gjelder, men om man ikke er ganske/litt/mye overvektig, så er det ikke forsvarlig å kutte så mye - ta tiden til hjelp!). Og spar inn halvt om halvt med mat og trening; 500 kcal på hver.

Er dagsbehovet ditt på somebody fx 1700 kcal, må du ikke finne på å kutte 1000 kcal daglig. Da havner du fort på sparebluss og vil ikke forbrenne noenting til slutt.

Det er en fint forum der inne du kan spørre om forskjellige ting, ellers går det jo an å sende en mail til damen som drifter siden. Da får du nok bedre svar enn jeg kan gi deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...