Gå til innhold

Hva skjer med bleiene i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi leverte inn en pakke med bleier for 4 dager siden og nå fikk vi beskjed om å kjøpe nye fordi det er tomt. Spurte om barnet vårt har hatt diaré eller lignende, fordi hjemme går det 1-2bleier i løpet av 6 timer, og vi skifter OFTE. 

Hva skjer? 

Anonymkode: be2bb...050

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 bleie på 6 timer er IKKE å skifte ofte.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi leverte inn en pakke med bleier for 4 dager siden og nå fikk vi beskjed om å kjøpe nye fordi det er tomt. Spurte om barnet vårt har hatt diaré eller lignende, fordi hjemme går det 1-2bleier i løpet av 6 timer, og vi skifter OFTE. 

Hva skjer? 

Da vil jeg tro at de bruker bleiene til andre barn. Her opplevde jeg at de ikke spurte etter bleier på lenge så jeg spurte de. De sa han hadde bleier, jeg syntes det var merkelig. Husket han kom hjem med andre typer bleier enn de jeg kjøpte. Sjekket skuffen hans og der lå det en pakke som jeg ikke hadde kjøpt. 
Barnehagen innrømte feilen og de ordnet ut. Jeg kjøpte inn to pakker og ba de om å legge det i den skuffen som de mente de hadde tatt feil av.

Anonymkode: 792b3...664

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer? 

Pakken vi leverte inn inneholdt 42 bleier. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Oktoberknøttet skrev:

1 bleie på 6 timer er IKKE å skifte ofte.

Vi skifter ikke bare for å skifte, men ved behov. Det er som regel hver 3. Eller 4. Time. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det vanligste er 2 faste bleieskift + bæsjebleier.. har du spurt de?

Anonymkode: a6c0b...3a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her skifter de 2-3 bleier per dag i bhg. Vi slipper heldigvis å kjøpe bleiene selv da, det står bhg for.

Krev ordentlig svar. De er nok brukt av andre barn.

Anonymkode: 579aa...475

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende den personen som ba deg ta med ikke har funnet bleiepakken du hadde med fordi den er lagt et annet sted eller noe. Er jo bare å si at du nettopp har hatt med bleier.

Anonymkode: f13d5...fec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi skifter bleie minst 3 ganger om dagen på alle. Før mat, etter at de våkner og før utetid. Mange trenger også bleieskift i tillegg til det. Så minst 15 bleier per uke da. Og helt ærlig ja vi tar bleier fra andre.. utrolig mange foreldre som hele tiden glemmer å ta med bleier og vi må ta fra andre. Vi pleier å legge tilbake når det barnet har fått nye bleier men kan hende det glemmes

Anonymkode: 39c38...dff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i bhg og vi skifter før lunsj og før frukt måltidet fast og ellers dersom bleien er full av tiss eller bæsj. Det hender noen barn ikke har flere bleier igjen, da låner vi av en annen som bruker samme type bleie og str, informerer foreldre om at vi har lånt og legger tilbake når barnet uten bleie har med bleier igjen. Normalt sett skifter vi 3-4 bleier på et barn ila en barnehagedag. 

Anonymkode: 72e0b...ae0

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i bhg og vi skifter før lunsj og før frukt måltidet fast og ellers dersom bleien er full av tiss eller bæsj. Det hender noen barn ikke har flere bleier igjen, da låner vi av en annen som bruker samme type bleie og str, informerer foreldre om at vi har lånt og legger tilbake når barnet uten bleie har med bleier igjen. Normalt sett skifter vi 3-4 bleier på et barn ila en barnehagedag. 

Ok 4 bleier x 4 dager: 16 bleier. Vi leverte inn 42 bleier. Så da burde de ikke ha gått tomt. 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likevel burde det har blitt 16-20 bleier i løpet av disse dagene. Da har jeg tatt høyde for 4-5 skift hver dag. Vi leverte inn 42 bleier 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende den personen som ba deg ta med ikke har funnet bleiepakken du hadde med fordi den er lagt et annet sted eller noe. Er jo bare å si at du nettopp har hatt med bleier.

Anonymkode: f13d5...fec

Vi la bleiepakken i hylla hans, slik vi har fått beskjed om. Så i den hylla i dag, da var det 3-4 bleier igjen der. Vi leverte inn 42 for 4 dager siden. 

Skrevet

Tok det lang tid før du leverte bleier ved første beskjed da? Kanskje de måtte låne av noen andre og ga tilbake nå. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det vanligste er 2 faste bleieskift + bæsjebleier.. har du spurt de?

Anonymkode: a6c0b...3a2

Sa forsiktig til hun som ba meg kjøpe flere bleier at vi leverte inn en pakke for 4 dager siden. Spurte om lillemann hadde hatt diaré eller lignende siden det gikk så mye bleier. Fikk til svar at det går med en del bleier her i barnehagen. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, atropos skrev:

Tok det lang tid før du leverte bleier ved første beskjed da? Kanskje de måtte låne av noen andre og ga tilbake nå. 

Nei, sjekker bleie - hylla ukentlig, vi pleier å kjøpe nye før han har gått tom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare kjøpt nye da også ser du? Blir det en gjenganger, så må du jo si noe. Kanskje er det bare nå de har lånt en del bleier av dere? Hadde ikke lagd noe ut av det i hvertfall (snakk om en 50 lapp).

Anonymkode: 4299b...e9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså hvorfor så konfliktsky? Om du sier du hadde med over 40 bleier for x dager siden og de har greid å bruke opp nesten alle er det lov å lure på hvordan de har greid å bruke 10 bleier om dagen. 

Spørre rett ut er som regel enklest og gir et skikkelig svar.

Anonymkode: 6464f...2e9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare kjøpt nye da også ser du? Blir det en gjenganger, så må du jo si noe. Kanskje er det bare nå de har lånt en del bleier av dere? Hadde ikke lagd noe ut av det i hvertfall (snakk om en 50 lapp).

Anonymkode: 4299b...e9c

Vår lille begynte i barnehagen for noen måneder siden. Har egentlig ikke gått skikkelig i barnehagen før en måneden siden. Har siden da levert inn 3 bleiepakken. Vår bruker libro bleier, så det blir noen kroner :( 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså hvorfor så konfliktsky? Om du sier du hadde med over 40 bleier for x dager siden og de har greid å bruke opp nesten alle er det lov å lure på hvordan de har greid å bruke 10 bleier om dagen. 

Spørre rett ut er som regel enklest og gir et skikkelig svar.

Anonymkode: 6464f...2e9

Har som sagt spurt forsiktig, fikk til svar at det «går med en del bleier i barnehagen»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...