AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 Frokost: en hvetetortilla med smeltet ost og skinke + litt majones. Ett glass juice. To ruter mørl sjokolade Lunsj: Ett horn med litt kjøttpålegg og ost, pluss litt salat. Evt. annet pålegg som salami, skinke, smør. Noen ganger baguette eller toast. Salat en gang i uken Mellommåltid: to ruter mørk sjokolade og en stor neve ristede nøtter ( chilli nøtter el. Peanøtter) Middag: pasta med olivenolje, ferke tomater, uter og løk Kveld: par kjeks eller en skal med noe pålegg. Potetgull om vi har og et glass vin eller øl Jeg har min mening. Anonymkode: 7440d...87b
Illuminatum Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 Det var vel litt mye raske karbohydrater om du mener å skal gå ned i vekt. Kanskje hatt noe mer grønnsaker i kosten også og kanskje noe mer proteiner? 8
IkkeAnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 Jeg ville byttet ut lunsjen og middagen med salater. Det bør rett og slett bli omvendt sånn det ser ut nå (om det skal bli mer næringsrikt), så salat hver dag også horn en gang i uken feks.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 Synes det så lite ut. Men er mye kalorier i nøtter, kjeks og vin. Ville heller spist mettende mat som en brødskive. Anonymkode: dcbd3...256 1
Jolene Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 Mener det er bare usunn mat der, og lite proteiner. 7
Fragaria Skrevet 7. juli 2020 #6 Skrevet 7. juli 2020 Jeg spiser omtrent like mye, er ikke tynn. Men jeg spiser kjøtt i tillegg til middag.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #7 Skrevet 7. juli 2020 Alt for lite for meg! Jeg er kvinne. Anonymkode: d3cf4...dad
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #8 Skrevet 7. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt for lite for meg! Jeg er kvinne. Anonymkode: d3cf4...dad Mens dette hadde vært for mye for meg (kalorimessig). Anonymkode: 31db8...610 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #9 Skrevet 7. juli 2020 For mye kalorier i forhold til mengde mat og alt for lite proteiner. Anonymkode: 6968d...05b 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #10 Skrevet 7. juli 2020 Et elendig kosthold i mine øyne, uten noe næring. Ikke rart folk blir sløve, dårlig psyke og fysikk. Spiser helt feil mat uten nok proteiner og passe med karbo. Anonymkode: f38b3...900 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #11 Skrevet 7. juli 2020 Er jo nesten bare karbohydrater her. Ville ha kutta ut all småsnacksingen (sjokolade og kjeks). Ser veldig lite protein her, ville ha spist det heller enn all sjokoladen. Hvor er egg, kylling/laks/kikerter? Havregryn? Cottage cheese? Ikke rart det blir mye snacksing når det er lite mat man blir mett av lenge. Potetgull og vin nesten hver kveld? Hold det til helga. Vet ikke hva målet er, men dette ser ut til å være mat man blir fort sulten igjen av, og som lett kunne vært gjort sunnere. Anonymkode: bf3f0...0e4 1
Kaffefrøken Skrevet 7. juli 2020 #12 Skrevet 7. juli 2020 Etter en rask beregning tenker jeg ca. 1500 i inntak av kalorier i løpet av dagen. Om du forbrenner 500 i trening hver dag eller er svært aktiv i jobb, og er gjennomsnittlig høy, er det ikke nok kalorier. Om du derimot er lav og lite aktiv vil jeg påstå det er i grenseland hva gjelder normalt kalori-inntak. Når det er sagt er det ikke mye nyttig næring i kostholdet annet enn litt kjøtt og nøtter.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #13 Skrevet 7. juli 2020 Middagen er jo bare karbo Hva med å slenge inn litt linser, fisk eller farse? Ellers er potetgull, sjokolade og slikt forbeholdt helgen hos oss i alle fall. Men så vet ikke jeg hvilken dag dette er fra, da. Anonymkode: d6b7b...428
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #14 Skrevet 7. juli 2020 14 minutter siden, Kaffefrøken skrev: Etter en rask beregning tenker jeg ca. 1500 i inntak av kalorier i løpet av dagen. Om du forbrenner 500 i trening hver dag eller er svært aktiv i jobb, og er gjennomsnittlig høy, er det ikke nok kalorier. Om du derimot er lav og lite aktiv vil jeg påstå det er i grenseland hva gjelder normalt kalori-inntak. Når det er sagt er det ikke mye nyttig næring i kostholdet annet enn litt kjøtt og nøtter. Kostholdet til ts er nok nærmere 2000 eller mer, enn ca. 1500 kcal. Beregning: Frokost: en hvetetortilla med smeltet ost og skinke + litt majones. Ett glass juice. To ruter mørl sjokolade - minst 500 kcal Lunsj: Ett horn med litt kjøttpålegg og ost, pluss litt salat. Evt. annet pålegg som salami, skinke, smør. Noen ganger baguette eller toast. Salat en gang i uken - ca 500 kcal Mellommåltid: to ruter mørk sjokolade og en stor neve ristede nøtter ( chilli nøtter el. Peanøtter) - fort 400 kcal Middag: pasta med olivenolje, ferke tomater, uter og løk - 5-600 kcal Kveld: par kjeks eller en skal med noe pålegg. Potetgull om vi har og et glass vin eller øl - 100 - 500 kcal Anonymkode: 67d41...14a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #15 Skrevet 7. juli 2020 Hadde flata ut med et så dårlig kosthold. Kun karbo jo! Og så lite! Anonymkode: fed4f...7ec
Kaffefrøken Skrevet 7. juli 2020 #16 Skrevet 7. juli 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kostholdet til ts er nok nærmere 2000 eller mer, enn ca. 1500 kcal. Beregning: Frokost: en hvetetortilla med smeltet ost og skinke + litt majones. Ett glass juice. To ruter mørl sjokolade - minst 500 kcal Lunsj: Ett horn med litt kjøttpålegg og ost, pluss litt salat. Evt. annet pålegg som salami, skinke, smør. Noen ganger baguette eller toast. Salat en gang i uken - ca 500 kcal Mellommåltid: to ruter mørk sjokolade og en stor neve ristede nøtter ( chilli nøtter el. Peanøtter) - fort 400 kcal Middag: pasta med olivenolje, ferke tomater, uter og løk - 5-600 kcal Kveld: par kjeks eller en skal med noe pålegg. Potetgull om vi har og et glass vin eller øl - 100 - 500 kcal Anonymkode: 67d41...14a Eller nærmere 1500. Det er ikke oppgitt eksakt vekt, jeg beregnet ca. antall kalorier. Presist antall kalorier får man ikke beregnet uten å vite hvor mange gram som blir spist. Om man tenker at hun fyller den tortillaen til randen eller kjører på med kjøttpålegg i hornet eller at hun forsyner seg med to porsjoner pasta ville jeg beregnet som deg. Endret 7. juli 2020 av Kaffefrøken 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #18 Skrevet 7. juli 2020 Vil ikke si dette er optimalt. Ville slengt på mer protein og grønnsaker. Litt upopulært... men synes man skal kose seg når man vil. Så litt sjokolade/potetgull/vin i hverdagen er ikke så ille, men tror du kunne kanskje byttet ut 1/2 av snacks med noe litt med mettende? Evt velge mellom 1 glass juice eller 2 ruter sjokolade om du vil kutte kalorier. Anonymkode: 6bb2f...b6a
Pillarguri Skrevet 7. juli 2020 #19 Skrevet 7. juli 2020 Altfor lite proteiner. Frukt er helt fraværende og det samme er grønnsaker (med unntak av litt salat). Dette er et skikkelig dårlig kosthold.
mlifjeld Skrevet 7. juli 2020 #20 Skrevet 7. juli 2020 veldig usunt.. om jeg hadde spist sånn ville jeg rast opp i vekt. Altfor mye karbohydrater og for lite grønnsaker og proteiner.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå