Gå til innhold

Corona har avslørt hvor bortskjemte nordmenn er.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har egentlig avslørt hvor bortskjemte mennesker i vesten er.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ja det er riktig. 

Anonymkode: f5b15...f61

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ikke bare nordmenn,mennesker generelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har og vist hvor farlig det er at vesten har blitt veldig avhengige av Kina for å produsere teknologisk infrastruktur, billige re forbruksvarer og kritiske helse-produkter som medisiner og smittevernsutstyr.

Vår (Vesten) store velstand og syke materialisme har gjort Kina til et økonomisk og militært monster, som truer verdens stabilitet.

Anonymkode: d4c22...816

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fysj så fælt at folk generelt har det godt her til lands og kan reise og kose seg i ferien. Fy skam. Må ikke finne på å ha det for godt, da er du bortskjemt. Bedre å ikke kose seg alt for mye med reiser og utskeielser, for da kunne jo folk finne på å bli misunnelige på deg og si at du er bortskjemt. 

Anonymkode: b964f...c74

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fysj så fælt at folk generelt har det godt her til lands og kan reise og kose seg i ferien. Fy skam. Må ikke finne på å ha det for godt, da er du bortskjemt. Bedre å ikke kose seg alt for mye med reiser og utskeielser, for da kunne jo folk finne på å bli misunnelige på deg og si at du er bortskjemt. 

Når man ikke klarer seg en ferie uten å reise te granca pga en pandemi herjer, er man bortskjemt ja. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Janteloven holder enda et tak i kragen til nordmenn.

Du skal knapt skille deg ut fra naboen.

Anonymkode: 17bd2...c57

AnonymBruker
Skrevet

Og hvem er de som klager mest og høyest? Jo de med penger 😜

Anonymkode: 33e6e...d7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6F1D2D32-5431-48F8-9042-D578F0F4F3A7.gif

Anonymkode: fa733...050

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det det handler om. Det er bare så altfor mange som ikke setter nok pris på hvor utrolig godt vi har det i dette landet. Og når da noen remjer og bærer seg over at de må være på ferie i Norge i år og synes fryktelig synd på seg selv, og klager over at alt er så dyrt i Norge, det er kaldt her, det er dårlig service, det er stygge hotellrom til for høy pris - ja altså, da KLARER jeg ikke å synes synd på dem. 

Nå er det sånn at vi er i en verden i en pandemi - lev med det. Det nytter liksom ikke å beklage seg, for det er ingenting vi kan gjøre med det. Vi bor i et land der de som er rammet av økonomiske konsekvenser fra coronakrisen stort sett får hjelp, og det vi klager over er at vi ikke får dra på ferie til utlandet. Hadde vi bodd andre steder, så hadde vi virkelig hatt noe å klage over. Så ja - vi er nok ganske bortskjemte.  

• Liker 8
Gjest Tamsi
Skrevet

Hvorfor kan ikke folk bare dra på den fordømte HYTTA som de hadde så intenst og akutt behov for å besøke for bare et par måneder siden?? Eller er det ikke gøy nå som det er lov?

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Når man ikke klarer seg en ferie uten å reise te granca pga en pandemi herjer, er man bortskjemt ja. 

Selvfølgelig klarer man seg uten en ferie, men det må være lov å si og føle at det et kjipt. Selvfølgelig finnes det folk som har det verre, sånn er det jo alltid. Følelsene man føler er ut i fra ens eget utgangspunkt og det man er vant til av levestandard, og når det blir dårligere stelt et år er det helt MENNESKLIG å bli skuffet. Jeg skulle gjerne reist i år. Men jeg gjør det ikke. Men jeg er skuffet og synes det er kjipt og leit. Og det må være lov synes jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et enormt savn å ikke reise. I jobb, eller privat. Mye av det som ga meg ekstra glede i hverdagen er satt på vent. 

Og jeg vet jeg er bortskjemt, og heldig, og født med en diamantskje i munnen. Men det er da lov å si at det er leit at ting er slik akkurat nå. Uten å sutre og klage, for jeg vet om mange som har det mye verre. 

Og du da? Kanskje prøve deg på savannene i Afrika noen uker. Finne mat, vann, og husly. Å innse at uansett hvem du er i Norge, er du vanvittig bortskjemt. 

Anonymkode: bfbb4...41f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Helt riktig, MEN, jeg ser faktisk stor forskjell på folk i Norge og Spania, for eksempel. Nordmenn virker mye mere bortskjemte og sutrete enn hva spanjolene gjør.

Anonymkode: 09108...5e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig, MEN, jeg ser faktisk stor forskjell på folk i Norge og Spania, for eksempel. Nordmenn virker mye mere bortskjemte og sutrete enn hva spanjolene gjør.

Anonymkode: 

En nordmann og en spanjol har kanskje også litt forskjellige ferieønsker, da den ene har klart mer underskudd på sol og varme enn den andre.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig klarer man seg uten en ferie, men det må være lov å si og føle at det et kjipt. Selvfølgelig finnes det folk som har det verre, sånn er det jo alltid. Følelsene man føler er ut i fra ens eget utgangspunkt og det man er vant til av levestandard, og når det blir dårligere stelt et år er det helt MENNESKLIG å bli skuffet. Jeg skulle gjerne reist i år. Men jeg gjør det ikke. Men jeg er skuffet og synes det er kjipt og leit. Og det må være lov synes jeg.

Uten en ferie? Er det ikke ferie når du må feriere i hjemlandet? Tells ikke som ferie det? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Uten en ferie? Er det ikke ferie når du må feriere i hjemlandet? Tells ikke som ferie det? 

Nei, det gir meg ikke noe. Har vært på to turer så langt i corona-tiden, en i fjellheimen, en til en annen by. Men - nei. Savner utlandet, enormt. 

Så nå jobber jeg gjennom sommeren, i alle fall frem til de åpner i Europa. 

Anonymkode: bfbb4...41f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er så ille å besøke svigermor som nylig har blitt enke. Syns heller det vitner om god omsorgsevne for sine nærmeste. 

Anonymkode: 0417d...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...