Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge menstermin er jeg 5+6 når jeg skal på tidlig ultralyd, tror dere at jeg bil kunne se noe der eller høre hjerteslag?

Noen andre som har vert på sånn tidlig ultralyd? Hvor mange uker var dere, å hva så dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor så veldig tidlig? En dag fra eller til så tidlig i svangerskapet kan bety mye for hva du får se. Du kan også bli unødvendig bekymret hvis ikke hjertet har begynt å slå enda (hvis egget festet seg senere enn du tror feks).

Jeg er gravid med et IVF-barn og var på UL 6+2 pga blødning (jeg var sikker på at jeg hadde spontanabortert). Du kan jo selv se hva man kan se rundt da :) 

9E7AE598-93CB-407A-916C-62187334AC76.png

AnonymBruker
Skrevet

Celleklumpen som etterhvert blir hjertet begynner å slå/trekke seg sammen på dag noen-og-tyve etter befruktning, så det kan godt være du ikke får se stort....

Anonymkode: 7ed15...84a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha ventet til ihvertfall uke 7, da synes hjertet godt. Jeg var på UL i uke 7 og 9 (pga IVF og blødning) og det var stor forskjell på hva vi så i uke 7 og 9.

Anonymkode: 0cec6...c2e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på ultralyd uke 6 pga store smerter, visste ikke da at jeg var gravid pga jeg har endometriose. En liten bønne var alt de så, jeg klarte ikke og se. Man har ingen garanti og vite at alt er ok. Jeg mista 3 uker etterpå. Er det kun for og bekrefte at du er gravid? Da jeg ble gravid igjen ville de ikke ta meg inn til ultralyd før uke 12, mista igjen i uke 11 i MA. Mange tror at alt er ok så tidlig som i uke 6 men det skal man ikke ta for gitt selv om man hører hjerteslag. 

Anonymkode: 289b5...cdb

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var på ultralyd uke 6 pga store smerter, visste ikke da at jeg var gravid pga jeg har endometriose. En liten bønne var alt de så, jeg klarte ikke og se. Man har ingen garanti og vite at alt er ok. Jeg mista 3 uker etterpå. Er det kun for og bekrefte at du er gravid? Da jeg ble gravid igjen ville de ikke ta meg inn til ultralyd før uke 12, mista igjen i uke 11 i MA. Mange tror at alt er ok så tidlig som i uke 6 men det skal man ikke ta for gitt selv om man hører hjerteslag. 

Anonymkode: 289b5...cdb

Er mest for og se at jeg er gravid å for å se hvor langt jeg er på vei

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Bambus90 skrev:

Da anbefaler jeg å vente en ukes tid. Det er ikke lett å måle et embryo i uke 5.

Anonymkode: c12e7...85e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Var på ultralyd i uke 5 grunnet en blødning. De såg ingenting annet enn en mikroskopisk celleklump. Hjertet slo heller ikke. 

Anonymkode: 56405...e15

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Bambus90 skrev:

Hadde utsatt timen, hvis det er sånn at du bare er 5+6 da :) venter du bare ei uke til, så får du se litt mer og det er lettere å måle. Hvis du tar tidlig ultralyd bare for å se at du faktisk er gravid og for å se hvor langt du er på vei, burde ikke en uke ekstra ha noe å si :) 

5+6 er såpass tidlig at du ikke ser stort på ultralyd, selv om den er innvendig. 

Anonymkode: 7c41f...c0b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...