Gå til innhold

Dere som studerer medisin, psykologi, sykepleie, odontologi, farmasi, fysioterapi og andre helseutdanninger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som studerer medisin, psykologi, sykepleie, odontologi, farmasi, fysioterapi og andre utdanninger til helseyrker. Blir dere hypokondere av å lese og lære om så mye sykdom og lidelser? 😅 Gjelder dere som jobber i disse yrkene også - blir dere negativt påvirket av alle skjebnene dere møter, og redd for at det også skal skje dere selv eller noen dere er glad i? 

Anonymkode: acc86...b5c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble litt påvirket av det jeg leste ja! Husker jeg hadde problemer med å puste uten å gå aktivt inn for det da jeg leste om respirasjonssystemet.

Anonymkode: 3ce4c...e04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest av alt blir jeg veldig takknemlig av alle de vonde skjebnene jeg ser. Takknemlig for at jeg er frisk, og for alle jeg har rundt meg. Er i større grad bevisst på hvor skjørt livet er, men ikke i en usunn grad.

Anonymkode: d3fd3...f81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, litt hypokonder har jeg blitt. Begynte å trene en del mer etter kardiologi blokka. Det kan også bli vanskelig å huske at jeg kun ser all sykdommen, men ikke nødvendigvis alle de friske menneskene. Det er heldigvis mye annet som trekker studiet/jobben opp, men klart det går inn på en når man møter triste skjebner relativt ofte. Personlig vil jeg nok ikke jobbe på hospits eller barn, det hadde gått for mye inn på meg.

på den positive siden så lærer du deg også hvordan du skal hanskes med disse følelsene som dukker opp.

Anonymkode: 46cff...f3a

Gjest Tamsi
Skrevet

Ikke egentlig, men jeg har fått noen nye "vaner". Jeg er blitt veldig obs på føflekker, og har vent meg til å drikke mer vann og gå mye tur. Og kommer aldri til å begynne å røyke.

Men jeg gruer meg veldig til å bli gammel! Det har jeg alltid gjort, men etter alt jeg har sett har det blitt mye verre. Håper jeg dør før jeg eventuelt blir dement (noe jeg forsøker å forebygge ved å gå mye tur).

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg husker spesielt at jeg fikk helt noia og var sikker på at jeg hadde bendelorm 🤢.

Anonymkode: 8a67c...703

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg husker spesielt at jeg fikk helt noia og var sikker på at jeg hadde bendelorm 🤢.

Anonymkode: 8a67c...703

Haha, jeg også! Faren til en venninne av meg (lege) skrev til og med ut ormekur til oss. 😂 

Hun jeg delte leilighet med var overbevist om at hun hadde føflekkreft. Jeg måtte se på dem hele tiden. 

Anonymkode: 23115...373

AnonymBruker
Skrevet

Ikke studert noe av dette, men har tatt fag som bakteriologi, virologi, farmakologi og parasittologi. 

Etter parasittfaget følte jeg lenge at det kriblet innvendig av alle mulig slags innvollsormer 🤢

Anonymkode: a5173...5d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk vernepleierstudiet. På andre året hadde vi ca et halvt år med somatisk helse, teori og praksis. Etter en forelesning om kreft, så endte jeg opp på privatklinikk for å be om utredning for hjernesvulst. Uff, tørr ikke en gang tenke på hvordan jeg hadde taklet medisinstudiet. Har spesialisert meg innen psykisk helsefeltet for å si det sånn. 

Anonymkode: 17434...18e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke studert noe av dette, men har tatt fag som bakteriologi, virologi, farmakologi og parasittologi. 

Etter parasittfaget følte jeg lenge at det kriblet innvendig av alle mulig slags innvollsormer 🤢

Anonymkode: a5173...5d8

Hjelpes som det klødde i forelesningene om lus og lopper! 😂 Klør faktisk nå, bare jeg tenker på det.

Anonymkode: 23115...373

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Mest av alt blir jeg veldig takknemlig av alle de vonde skjebnene jeg ser. 

Anonymkode: d3fd3...f81

Hehe

Anonymkode: 8b8dd...550

AnonymBruker
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Derimot så ble jeg (og egentlig fortsatt er) veldig takknemlig for at jeg er frisk, med tanke på all den sykdom som finnes. 

Anonymkode: ec9b6...0f2

Skrevet

Har blitt mer obs på høye lyder/musikk og tar vel mer forhåndsregler for å unngå tinnitus enn det jeg gjorde tidligere

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min har studert psykologi i mange år, føler at hun har forandra seg litt, at hun kanskje har mista personligheten sin litt, som jeg synes er trist. Tror det er mye fokus på at man skal være "normal" og ikke ha noe rart med jeg. Hun er heller ikke på sosiale medier. Egentlig er hun er mer utadvendt person enn meg, men hun er blitt veldig privat på en måte. 

Anonymkode: 26df8...6d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...