Gå til innhold

Svigermor klager på middagen jeg serverer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun skal være hos oss en stund i sommer men samboer begynner ikke på ferie før neste uke og jobber borte. Jeg pleier alltid spise litt nøktern når det bare er meg å lage middag til(baby spiser foreløpig bare melk og grøt)

svigermor reagerer negativt på maten jeg serverer. Jeg tenker at vi ikke har samme behov for en kraftig middag som samboeren som er 95 kg og full i muskler. Jeg er en lav liten pinne på 45 kg og svigermor er veldig overvektig. Så jeg tenker at vi kan nøye oss med moderate porsjoner. Samtidig så er det greit å spise litt rimelig og ikke alltid sløse penger på mat.

eksempel på middager jeg har servert: 

En laksefilet med poteter og kokte grønnsaker

En pizza ristorante med grønn salat

wok med bønner, glassnudler og sweet chili saus

fiskegrateng med råkost og saus

kjøttkake med fløtesaus, poteter, grønnsaker og rørte tyttebær

I mine øyne er dette veldig vanlig mat. Det er jo ingen som spiser lørdagsmat hver dag i sommerferien heller?

Anonymkode: 51087...fb4

• Liker 35
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mammaen min har en liten zinger som alltid virker på sutrete tullinger: "Liker du ikke maten, ikke spis den." Hun tar ikke til seg kritikk med mindre denne er seriøs og dreier seg feks om allergier og helse. Vi leker ikke catering. Si det til sutrepaven neste gang. 

Anonymkode: 0e764...17f

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det hun klager på? At det er for lite salt, at maten ikke smaker godt, at hun ikke liker potet, at hun kun spiser biff?

Anonymkode: f1ea0...442

• Liker 12
Skrevet

Er det mengden eller maten hun klager på?

• Liker 48
Skrevet

Det er da helt normal, god mat. Om hun ikke er fornøyd kan du jo bare høre om dere kan lage annenhver dag? Så kan hun bestemme de dagene hun lager;) Eller om du vil være ekstra service minded kan du jo be henne komme med noen forslag. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, cattleya skrev:

Er det mengden eller maten hun klager på?

Begge deler, og merket på maten 

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Maten er helt normal, men virker som du lager for lite. Er det det hun klager på ? Om det er det så lag litt mer.

Skrevet

Om du lager for lite mat til å bli mett av, da skjønner jeg godt at svigermor klager! Selv om du blir mett av små porsjoner så betyr det ikke at alle andre blir det.

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke din jobb å slanke svigermor. Server nok mat. Du skriver så nøye hvilken type mat du serverer,  men ikke hvor mye selv om det tydelig er det som er problemet. 

Anonymkode: 8606c...f40

Det er ubegrenset mengde grønnsaker og salat på bordet til hvert måltid :) 

• Liker 16
Skrevet

Klart man kan spise litt nøkternt, men jeg synes det er en uting å påtvinge noen "porsjonkontroll". Hvis det går på penger så får du ta opp det så dere kan få større porsjoner. Hun er på besøk over lenger periode og må da få lov til å være med på å velge mat. Nå er jeg selv veggis så jeg har alltid styrt med min egen mat, kan jo også være en ting, men jeg synes dere skal kunne komme til en enighet. Blir for dumt for 2 voksne damer altså..

• Liker 40
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler, og merket på maten 

merket? Er det fjorland du har servert? Delt en porsjon mellom dere? 

• Liker 16
Skrevet

Du får la svigermor lage middagen. 

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Og en pizza ristorante, er alt for lite, til 3 personer. Det må da du og forstå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er normalvektig og selv om mattypen virker helt fin så er mengdene TS beskriver alt for lite mat. 100 g fiskefilet og salat uten f.eks. kikerter eller noe annet mettende er alt for lite mat.

Anonymkode: 911af...de2

• Liker 45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...