Gå til innhold

Vil trene styrke! Men hjemme i 5-6 mnd før treningsenter!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er redd for å skade kroppen med tanke på at jeg trener hjemme uten veiledning. 
kan jo det basic pga gym, og YouTube. Men er likevel redd

har tidligere hatt vondt i kneet da jeg gjorde styrketrening så nå gjør jeg mer øvelser som ikke innebærer så mye kneet! 

men kan jeg skade kroppen min?  
bør jeg trene i treningsenter med personlig trener? Eller kan jeg trene hjemme. Trener uten vekter. Med strikk og 1 kg maks! 

Anonymkode: 35288...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går an å trene høy intensitet, men uten å ha masse hopping og lignende belastning. I stedet for å hoppe f.eks, kan du gå dypere. 1kg har aldri vært tungt, og ikke mye vits i heller.

Om du er veldig overvektig, ville jeg først fokusert på å øke hverdagsaktiviteten. Det hjelper mer enn du tror. Begynte selv med 3 økter jeg kunne gjennomføre. Ikke 3 økter jeg ikke kunne gjennomføre. Man må begynne med noe som utfordrer nok, men samtidig noe som kan gjennomføres. Om du er mye i ro ellers, kan en 20 min lett gange daglig, gjøre store underverker. Det er gjennomførbart for de aller fleste.

Å starte opp er ofte det vanskeligste, men når man først er i gang, kommer snøballeffekten. Om du er veldig usikker, kan det være lurt å begynne med en pt. Lykke til  :) 

Anonymkode: 1c8fd...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går an å trene høy intensitet, men uten å ha masse hopping og lignende belastning. I stedet for å hoppe f.eks, kan du gå dypere. 1kg har aldri vært tungt, og ikke mye vits i heller.

Om du er veldig overvektig, ville jeg først fokusert på å øke hverdagsaktiviteten. Det hjelper mer enn du tror. Begynte selv med 3 økter jeg kunne gjennomføre. Ikke 3 økter jeg ikke kunne gjennomføre. Man må begynne med noe som utfordrer nok, men samtidig noe som kan gjennomføres. Om du er mye i ro ellers, kan en 20 min lett gange daglig, gjøre store underverker. Det er gjennomførbart for de aller fleste.

Å starte opp er ofte det vanskeligste, men når man først er i gang, kommer snøballeffekten. Om du er veldig usikker, kan det være lurt å begynne med en pt. Lykke til  :) 

Anonymkode: 1c8fd...d90

Er ikke veldig usikker. Men er redd jeg trener feil og dermed ødelegger kroppen

Syntes pt er veldig dyrt, men kanskje pt for en måned hadde vært grei for å bare ha noen som kan veilede? Vet ikke

Anonymkode: 35288...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...