Mrs Robinson Skrevet 10. juli 2020 #21 Del Skrevet 10. juli 2020 Ring og di at du skal avslutte, punktum. At de mener "det er greit å være kunde blablabla" sier du nei til, da kan du heller bli kunde senere om du skulle trenge det. Avsluttet nylig min konto hos DnB, ringte inn og avsluttet uten noe mer stress enn det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2020 #22 Del Skrevet 10. juli 2020 Finanstilsynet er rett instans. Hvis du chatter med kundeservice ber du om utskrift av samtalen på slutten. Dette er bevis nok. Men Finanstilsynet tar tak i bøllebanker som dette. Hvis kreditten din står oppgitt i gjeldsregisteret kan du direkte fra gjeldsregisteret sende slette melding. Hvis de ikke svarer - la oss si innen 14 dager - pusser du Finanstilsynet på dem. Har gjort akkurat dette - da ble det fart i sakene. Finansklagenemda sin hjemmeside. Se også at Finanstilsynet har en egen "post" for eiendomsmeglere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 10. juli 2020 #23 Del Skrevet 10. juli 2020 På 7.7.2020 den 13.59, AnonymBruker skrev: Argh!!! En liten utblåsning bare- og en kjapp sjekk om andre har vært borti det samme? jeg vurderte å kjøpe en leilighet, som hadde en megler fra DNB eiendom. Han sa at man måtte være kunde hos DNB for å få kjøpt, og satte meg i kontakt med en «finansrådgiver» derfra. Jeg fikk opprettet en konto og et kundeforhold (som jeg egentlig ikke ønsket eller hadde behov for). Leilighetskjøp ble det ikke noe av. Men nå sitter jeg med en konto her da- i en bank jeg ikke bruker. Og jeg klarer pokkermeg ikke avslutte faenskapet heller! Hverken på telefon eller chat! Finnes det et eller annet smutthull her som kan hjelpe meg i å avslutte dette??? Anonymkode: 212c3...9c9 Jeg måtte sende skriftlig brev, med kopi av pass samt bankkortet som var tilknyttet kontoen. Tok meg 3 år... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #24 Del Skrevet 10. juli 2020 Jeg måtte også opprette brukskonto i DNB for å få lån. Synes det var rart jeg også. Brukskontoen er bare der uten at den blir brukt til noe annet enn å trekke huslånbeløpet fra. Så jeg bruker annen bank til min brukskonto, også må jeg overføre beløp hver mnd til dnb kontoen. Anonymkode: 66108...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huset Skrevet 10. juli 2020 #25 Del Skrevet 10. juli 2020 På 8.7.2020 den 8.48, AnonymBruker skrev: De ber meg om å «vente litt» i tilfelle jeg angrer meg på oppsigelsen, for det kan jo være greit å ha et kundeforhold i Norges største bank osv.... Anonymkode: 212c3...9c9 Det er jo ikke kundebehandlere der som bestemmer hva du skal gjøre. Det er jo bare å svare at du er sikker på at du ikke vil angre, og at kundeforholdet skal avsluttes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #26 Del Skrevet 10. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte også opprette brukskonto i DNB for å få lån. Synes det var rart jeg også. Brukskontoen er bare der uten at den blir brukt til noe annet enn å trekke huslånbeløpet fra. Så jeg bruker annen bank til min brukskonto, også må jeg overføre beløp hver mnd til dnb kontoen. Anonymkode: 66108...a80 Dette er ikke uvanlig, men TS skulle IKKE ha lån hos DNB, det var bare tilfeldigvis en DNB-megler som sto for salg av en bolig TS vurderte å kjøpe. Og det er jo helt hull i hodet å kreve at man må ha konto i samme bank som megler representerer for å kjøpe bolig gjennom den megleren.... Hva gjør man liksom hvis det er en advokat som selger for et dødsbo? Klart man kan ha hvilken bank man vil , uavhengig av hvor megler kommer fra. På jobb har vi en DNB-konto som tre personer disponerte. Den ene ansatte med disposisjonsrett sluttet i jobben og vi skulle fjerne vedkommende som disponent. Det tok utrolig lang tid, med mailer, telefoner, ulike saksbehandlere osv. En så enkel sak tok nesten to år å få fikset.... 😱😱 Anonymkode: 37164...c60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå