AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Del Skrevet 7. juli 2020 Argh!!! En liten utblåsning bare- og en kjapp sjekk om andre har vært borti det samme? jeg vurderte å kjøpe en leilighet, som hadde en megler fra DNB eiendom. Han sa at man måtte være kunde hos DNB for å få kjøpt, og satte meg i kontakt med en «finansrådgiver» derfra. Jeg fikk opprettet en konto og et kundeforhold (som jeg egentlig ikke ønsket eller hadde behov for). Leilighetskjøp ble det ikke noe av. Men nå sitter jeg med en konto her da- i en bank jeg ikke bruker. Og jeg klarer pokkermeg ikke avslutte faenskapet heller! Hverken på telefon eller chat! Finnes det et eller annet smutthull her som kan hjelpe meg i å avslutte dette??? Anonymkode: 212c3...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #2 Del Skrevet 7. juli 2020 At man må være kunde hos DnB for å få kjøpe en leilighet formidlet av dem? Håper du har navnet på denne megleren. Så skriver du det du skrev her i et brev til dem, og sender kopi til Finanstilsynet eller noe sånt. Gå til avisen er og en mulighet, for dette er det dummeste jeg har hørt! Anonymkode: d88df...e46 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M71 Skrevet 7. juli 2020 #3 Del Skrevet 7. juli 2020 Tar du kontakt med noen her er de nok klare til å rumpekjøre dnb og eandre eiendomsmeglere som har denne tilnærmingen. https://finansavisen.no/nyheter/bolig/2020/07/02/7542607/flere-henvendelser-om-ulovlig-samarbeid-mellom-banker-og-eiendomsmeglere 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #4 Del Skrevet 7. juli 2020 Fy faen for en slange,ndet der hadde han ikke lov til! Har DNB, vurderer nå å bli kvitt de for dette her gidder jeg ikke å stå for og det skal IKKE banken min heller. Anonymkode: 87e93...be8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. juli 2020 #5 Del Skrevet 7. juli 2020 Jeg har aldri noensinne hørt om at en budgiver blir tvunget til å måtte opprette et kundeforhold i en bestemt bank for å få lov til å by på en bolig? Det er det rareste jeg har hørt. Følg tipsene fra de i innleggene over mitt, og gå videre med dette, for det høres ikke verken riktig eller normalt ut. Ingen kan pålegge deg å opprette konto i en bank om du har finansieringen i orden annetsteds. Det er kun hvis man skal ha boliglån at (noen?) banker ofte krever at man oppretter fullt kundeforhold med lønnskonto etc hos dem. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #6 Del Skrevet 7. juli 2020 Hvorfor gjør det noe at du har en konto der? Det er ingen som tvinger deg til å bruke den. Livet blir bedre hvis man lærer seg å ikke kaste bort tid på det som ikke har noe å si. Anonymkode: f9aac...f2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #7 Del Skrevet 7. juli 2020 Vet ikke hva som ikke hva dnb driver med for tiden, men det virker som om det er blitt et råttent system hos de. Forsikringer er solgt til et annet selskap og de har forskjellige systemer, nytter ikke å chatte med kundeservice om det. Og veldig vanskelig å avslutte en gammel kreditt. Har tatt 3 uker hittil. Kommer til å bytte bank. Anonymkode: da45d...c60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M71 Skrevet 7. juli 2020 #8 Del Skrevet 7. juli 2020 Byttet fra DNB til nordea tidlig denne måneden faktisk, fikk ned lånerenta med 0,4%. Da blir det å avslutte kort og alt annet og bare beholde den av gammel vane for vipps og sånt tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #9 Del Skrevet 7. juli 2020 17 minutter siden, M71 skrev: Byttet fra DNB til nordea tidlig denne måneden faktisk, fikk ned lånerenta med 0,4%. Da blir det å avslutte kort og alt annet og bare beholde den av gammel vane for vipps og sånt tull Ts her... Jeg er allerede kunde i en annen bank- der jeg har lønnskonto og sparekonto, fond osv osv osv. Jeg er gjeldfri, så har ikke lån PT. Jeg har et finansieringsbevis I bakhånd fra min eksisterende bank om jeg mot formodning ønsker å kjøpe en leilighet som koster mer enn det jeg har i egenkapital. DNB Konto og kundeforhold er noe jeg ble påtvunget av en megler og finansrådgiver i og med at jeg vurderte å kjøpe en leilighet fra DNB eiendom. Ja-det koster ikke noe å ha den enn så lenge, men jeg ser rett og slett ikke poenget med å ha den... Anonymkode: 212c3...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M71 Skrevet 8. juli 2020 #10 Del Skrevet 8. juli 2020 Det e r4riktig 8 hours ago, AnonymBruker said: Ts her... Jeg er allerede kunde i en annen bank- der jeg har lønnskonto og sparekonto, fond osv osv osv. Jeg er gjeldfri, så har ikke lån PT. Jeg har et finansieringsbevis I bakhånd fra min eksisterende bank om jeg mot formodning ønsker å kjøpe en leilighet som koster mer enn det jeg har i egenkapital. DNB Konto og kundeforhold er noe jeg ble påtvunget av en megler og finansrådgiver i og med at jeg vurderte å kjøpe en leilighet fra DNB eiendom. Ja-det koster ikke noe å ha den enn så lenge, men jeg ser rett og slett ikke poenget med å ha den... Anonymkode: 212c3...9c9 Det riktige her nå hvis du har skriftlig bevis av en eller annen variant er å ta kontakt med Finanstilsynet. De ser meget strengt på slike ting og vil være takknemlige for å få slik informasjon. Jeg håper du har det skriftlig Ellers så burde det være en smal sak å avslutte konto. Jeg har avsluttet en del underkontoer tidligere og det var bare å trykke på tannhjulet på siden for å avslutte kontoene. Jeg vet ikke om det er like enkelt å avslutte hovedkontoen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #11 Del Skrevet 8. juli 2020 Hva sier de på telefon når du vil avslutte kundeforholdet da? Anonymkode: 92945...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #12 Del Skrevet 8. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier de på telefon når du vil avslutte kundeforholdet da? Anonymkode: 92945...cb0 De ber meg om å «vente litt» i tilfelle jeg angrer meg på oppsigelsen, for det kan jo være greit å ha et kundeforhold i Norges største bank osv.... Anonymkode: 212c3...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #13 Del Skrevet 8. juli 2020 1 time siden, M71 skrev: Det e r4riktig Det riktige her nå hvis du har skriftlig bevis av en eller annen variant er å ta kontakt med Finanstilsynet. De ser meget strengt på slike ting og vil være takknemlige for å få slik informasjon. Jeg håper du har det skriftlig Ellers så burde det være en smal sak å avslutte konto. Jeg har avsluttet en del underkontoer tidligere og det var bare å trykke på tannhjulet på siden for å avslutte kontoene. Jeg vet ikke om det er like enkelt å avslutte hovedkontoen. Dessverre... ingenting skriftlig- kun muntlig beskjed fra megler, og han organiserte det slik at noen fra banken ringte meg. Anonymkode: 212c3...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #14 Del Skrevet 8. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De ber meg om å «vente litt» i tilfelle jeg angrer meg på oppsigelsen, for det kan jo være greit å ha et kundeforhold i Norges største bank osv.... Anonymkode: 212c3...9c9 Jeg ville prøvd igjen og truet med forbrukerrådet. Anonymkode: 92945...cb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 8. juli 2020 #15 Del Skrevet 8. juli 2020 (endret) 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville prøvd igjen og truet med forbrukerrådet. Anonymkode: 92945...cb0 Du kan jo prøve GDPR-tilnærmingen? «Jeg ønsker min konti, samt personopplysningene som er lagret hos dere slettet med snarest mulig virkning.» De fleste bedrifter er veldig usikre på hva personvernsforordningen kommer til å innebære for dem, og de er livredde for å bli bøtelagt som konsekvens av den nye forordningen. Det er nok ikke noe grunnlag for det i ditt tilfelle, men min erfaring er at de får fart på seg med en gang man bruker ordet «personopplysninger». Min erfaring er at det er en veldig effektiv måte å avslutte kundeforhold på, når tilbyderen argumenterer med at «det er jo gratis». Ellers er jeg enig med de andre her inne - det skal ikke være nødvendig å ha et kundeforhold i DNB for å kjøpe leilighet fra DNB sin eiendomsmegler! Endret 8. juli 2020 av Miss-Grey 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 9. juli 2020 #16 Del Skrevet 9. juli 2020 Det enkleste er å kontakte din kunderådgiver i den banken du bruker, forklare problemet og be de sende over skjemaene for sletting av konto og kundeforhold i DNB. Vel, virket i hvert fall sånn i gamle dager, så regner med at det fortsatt funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 9. juli 2020 #17 Del Skrevet 9. juli 2020 5 hours ago, Juniper said: Det enkleste er å kontakte din kunderådgiver i den banken du bruker, forklare problemet og be de sende over skjemaene for sletting av konto og kundeforhold i DNB. Vel, virket i hvert fall sånn i gamle dager, så regner med at det fortsatt funker. Det funker fortsatt. Jeg byttet bank i 2015 fordi DNB ikke engang gadd å svare annet enn "bruk lånekalkulatoren" da jeg spurte om det var mulig å ta opp et lån fordi jeg skulle kjøpe meg inn i huset til mannen min, og den lånekalkulatoren var åpenbart stilt veldig høyt for jeg fikk ikke en krone i låneforslag med 290 000 i året. Ingen annen hjelp eller rådgivning å få og selv om jeg visstnok hadde "egen rådgiver", så ble jeg aldri kontaktet av noen andre enn de som vanligvis sitter på telefonlinjene. Mens rådgiveren han hadde i banken sin, ba om alt av papirer det var nødvendig å se på for å se om det var mulig å ta opp et lån, og jeg fikk det innvilget uten problemer siden vi kom fram til at det ble enklere og billigere for meg å bytte bank jevnt over. Jeg fikk ikke selv lov å stenge ned mine egne kontoer eller noen ting i DNB, det måtte gjøres av en representant, som aldri ringte tilbake, så jeg fikk rådgiver i den nye banken til å ordne alt det. Tror det tok henne et par timer fra vi snakket på telefon til jeg fikk epost om at alt var i orden. Hun overførte også BSU'en min direkte inn på lånet så snart det var i boks, for det klarte ikke DNB å ordne, det var for vanskelig nemlig. Den jeg snakket med på DNB sin nettbankchat var til og med frekk nok til å si at jeg sikkert kom tilbake til dem igjen senere mens jeg prøvde å få dem til å stenge ned alt sammen -.- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 10. juli 2020 #18 Del Skrevet 10. juli 2020 Hva er egentlig problemet med å ha en inaktiv konto i en bank? Vet forresten om noen som skulle lukke en konto (dette var ikke DNB) og så skulle banken ha noen kroner for den jobben. Da ble alle penger minus ett øre tatt ut og overført (man kunne visst ikke ta ut alt). Etter noen år lukket banken kontoen gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #19 Del Skrevet 10. juli 2020 6 minutter siden, skrue skrev: Hva er egentlig problemet med å ha en inaktiv konto i en bank? Vet forresten om noen som skulle lukke en konto (dette var ikke DNB) og så skulle banken ha noen kroner for den jobben. Da ble alle penger minus ett øre tatt ut og overført (man kunne visst ikke ta ut alt). Etter noen år lukket banken kontoen gratis. Det har ts forklart tidligere i tråden. Poenget er at hvis man som forbruker vil avslutte en konto, uansett hvor uproblematisk andre mener det er å ha en konto hos en bank en ikke bruker, så skal banken respektere det og henvise til hvordan man må gå fram. Ikke komme med masse svada svar. Anonymkode: b5ee6...483 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #20 Del Skrevet 10. juli 2020 Send dem brev i posten. Anonymkode: e7a1c...607 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå