AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Del Skrevet 7. juli 2020 Er det flere som har lagt merke til det samme? Jeg er kanskje i overkant opptatt av språk, men dette irriterer meg litt. Kjendiser, og kanskje spesielt influensere har et utrolig dårlig språk. De bruker ikke ord som er beskrivende nok for det de sier, bruker ord som egentlig har en annen betydning enn det de mener, "liksom" i annenhver setning osv. Men det aller verste er all engelsken. "obbsessed, whatever, life changing, exactly, jugdements, osv. Yrja Oftedal, Camilla Lorentzen, Sophie Elise er helt ekstreme, klarer ikke å høre på de. Ikke rart ungdommer har dårlig språk når de lytter til disse. Pia Seeberg bruker også veldig mye engelsk, selv om hun har mye bedre språk ellers. De bytter ut helt fine norske ord med engelske. Anonymkode: fd6ac...311 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #2 Del Skrevet 7. juli 2020 Du er ikke den eneste nei. Samfunnet er preget av mye dårlig språk. Er ikke perfekt selv, men jeg jobber ikke med å lage podkaster heller. Jeg er bare en KGbruker. Disse problemene gjelder ikke bare influencere men også journalister og mange godt utdannede mennesker. Anonymkode: 5256f...283 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 7. juli 2020 #3 Del Skrevet 7. juli 2020 Ja, jeg har lagt merke til det samme, spesielt det med engelsken. Mulig jeg begynner å bli gammel, men når begynte folk å bytte ut norske velfungerende ord med engelske? Overhørte en gjeng med tenåringer i bussen, og de snakket ekstremt mye engelsk. Kan skjønne at noen ord på engelsk er mer beskrivende for det du vil si, og at det er vanskelig å finne et norskt ord som betyr det samme. For eksempel "flow". Men "girl" og "obsessed"? Språket endrer seg jo hele tiden, og kommer neste generasjon til å snakke halvt norsk og halvt engelsk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #4 Del Skrevet 7. juli 2020 Ja!!! Det er så mye elendig språk om dagen! Jeg blir gal! Anonymkode: dce4f...0b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå