Gå til innhold

Kan barnevernet gå til retten flere ganger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en mor eller far allerede har vunnet i fylkesnemnda, men det er tydelige dårlige forhold hjemme med masse rusmisbruk. Kan barnevernet da gå til retten igjen. Eller er saken tapt og barnet må leve under dårlige omstendigheter resten av livet ditt. Uavhengig av åssen ting er siden man allerede har vunnet fylkesnemnda?

Anonymkode: 8d7d4...a5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet kan vel anke saka. Kva som skjer blir vel da avgjort i lagmannsretten, evt også vidare i tingretten?

Uansett, viss barnet lever under dårlige forhold, kan du jo gi beskjed om dette til barnevernet, så startar dei ei ny undersøkingssak. 🙂

Anonymkode: b68c2...05d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet kan vel anke saka. Kva som skjer blir vel da avgjort i lagmannsretten, evt også vidare i tingretten?

Uansett, viss barnet lever under dårlige forhold, kan du jo gi beskjed om dette til barnevernet, så startar dei ei ny undersøkingssak. 🙂

Anonymkode: b68c2...05d

Jeg hadde sendt bekymring jeg, men her vant mor i fylkesnemda og fortsatt fikk omsorg for meg når jeg 5/6 år, uttalige bekymringsmeldinger etter det også. men ble aldri gjort noe. og ble sittende og tenke på om de kunne gjort noe annerledes.  Er jo uansett forsent å få gjort noe med. Men vil så gjerne vite åssen jeg havnet under radaren dems, når alle rundt mente det var noe galt..

• Liker 1
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men, på 80/90 tallet gjorde barnevernet mye rart både her og der så det kan jo være en årsak. Ellers så er de begrenset hvor langt de kommer hvis du har en noenlunde brukandes advokat. Samme om din mor har klart å ta seg sammen når hun har vært i prat med barnevernet og den slags instanser, Kjenner til saker der det har vært en haug med bekymringsmeldinger både fra private og offentlige instanser men barnet har blitt værende hos foreldrene til tross for bevis på at ting er skikkelig ille...

Merkverdige greier, noen steder napper de barna før foreldrene i det hele tatt har fått prøvd seg som foreldre og andre steder kan foreldre nærmest slå ihjel barnet sitt mens politiet ser på og ingenting blir gjort. Det er alt for store forskjeller på barnevern fra større byer til bygder. Kompetanse skorter det og på...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men, på 80/90 tallet gjorde barnevernet mye rart både her og der så det kan jo være en årsak. Ellers så er de begrenset hvor langt de kommer hvis du har en noenlunde brukandes advokat. Samme om din mor har klart å ta seg sammen når hun har vært i prat med barnevernet og den slags instanser, Kjenner til saker der det har vært en haug med bekymringsmeldinger både fra private og offentlige instanser men barnet har blitt værende hos foreldrene til tross for bevis på at ting er skikkelig ille...

Merkverdige greier, noen steder napper de barna før foreldrene i det hele tatt har fått prøvd seg som foreldre og andre steder kan foreldre nærmest slå ihjel barnet sitt mens politiet ser på og ingenting blir gjort. Det er alt for store forskjeller på barnevern fra større byer til bygder. Kompetanse skorter det og på...

Jeg ble født i 1998, og dessverre etter hva det står i papirene er det vært mye hendelser de har vært klar over. Sett sprøyter når de har vært på besøk. Kjørt meg til barnehage med promille, de har sett hun ruset. Helsesøster syntes hun var så ruset, og da ble mor sur og kjørte av gårde med meg i bilen rusa og sinna. Men barnevernet mente det ikke var akutt siden helseøster hadde latt hun kjøre. Men det står jo igjen at hun kjørte av gårde i sinnet. Barnevernspapirene er fulle av bekymringmeldinger, og bekymringer. men allikevell var det ikke bekymringsverdig. Og til tider pga dette føler jeg at resten av livet mitt er blitt ødelagt. Jeg fungerer ikke som et normalt menneske skal, det har jeg skjønt. ouuuf, kjenner jeg sporer litt av.. 

Nei lurer på om de ga opp siden moren min vant eller om de kunne gått videre. Hun burde aldri vunnet retten i utgangspunktet. Så hvem har egentlig skyld i at barndommen ble som den ble. Er det barnevernet, er det retten? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, barnevernet kan kjøre saken på nytt om ny informasjon kommer.

Men om det er snakk om deg, som nå er over 18 år gammel, er ikke barnevernet rette instans. Men de kunne ha gjort det før den tid.

Det virker som mange instanser kan ha sviktet. Helsesøster, skole, barnevernet osv.

Anonymkode: e5807...235

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, barnevernet kan kjøre saken på nytt om ny informasjon kommer.

Men om det er snakk om deg, som nå er over 18 år gammel, er ikke barnevernet rette instans. Men de kunne ha gjort det før den tid.

Det virker som mange instanser kan ha sviktet. Helsesøster, skole, barnevernet osv.

Anonymkode: e5807...235

Så de kunne kjørt ny sak ved ny bekymringsmelding? Som ja det var ekstremt mange av etter også. 

-vet at det ikke er rette og snakke med nå, det eneste rette er vell egentlig og gå til psykolog da det er for sent og gjøre noe 😕 Men vil jo gjerne vite hvor feilen skjedde, med så mye åpenbart på hvor dårlig ting var. Så prøver jo og finne ut av hvorfor det ikke ble gjort noe. 

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble født i 1998, og dessverre etter hva det står i papirene er det vært mye hendelser de har vært klar over. Sett sprøyter når de har vært på besøk. Kjørt meg til barnehage med promille, de har sett hun ruset. Helsesøster syntes hun var så ruset, og da ble mor sur og kjørte av gårde med meg i bilen rusa og sinna. Men barnevernet mente det ikke var akutt siden helseøster hadde latt hun kjøre. Men det står jo igjen at hun kjørte av gårde i sinnet. Barnevernspapirene er fulle av bekymringmeldinger, og bekymringer. men allikevell var det ikke bekymringsverdig. Og til tider pga dette føler jeg at resten av livet mitt er blitt ødelagt. Jeg fungerer ikke som et normalt menneske skal, det har jeg skjønt. ouuuf, kjenner jeg sporer litt av.. 

Nei lurer på om de ga opp siden moren min vant eller om de kunne gått videre. Hun burde aldri vunnet retten i utgangspunktet. Så hvem har egentlig skyld i at barndommen ble som den ble. Er det barnevernet, er det retten? 

Først og fremst er det jo din mor og far som er skyld i at ting er blitt som de er. Så er det jo selvsagt barnevernet og rettslig instans. Men for å svare på spørsmålet ditt, selvsagt kunne de gått til sak på ny, igjen og igjen så lenge det dukker opp nye opplysninger og beklymringsmeldinger. Utifra hva du sier så virker de jo som om BV ikke har fulgt opp alle bekymringsmeldinger?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt advokat og søk erstatning? Høres ut som barnevernstjenesten /skole m. fl skulle gjort mer for deg 😥

Anonymkode: decc6...1da

• Liker 1
Skrevet

Barnevernet kan anke innen 1 mnd. Det skal en del til å ta saken inn for nemnda på nytt men hvis det er mye ny informasjon kan det tenkes.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...