Gå til innhold

Hvor mye gir tannfeen for tenner i disse dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For dere som praktiserer dette. 😊

Anonymkode: 7914d...acc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tannfeen i dette huset gir 20 kr per tann 

Anonymkode: e2759...193

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ikke tannfe, men tannmus.  🐭

For 20 år siden ble en tann belønnet med 5-10 kr i vår krets.
Med inflasjon vil jeg tenke at 10-20 kr er summen i dag, men det kan jo hende at tannfeen er rausere enn tannmusa.

Anonymkode: e7c3d...e51

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tannfeen her i huset har lagt seg på 10 kr, med mulighet for 20kr dersom tannen trekkes på spektakulært vis eller på annen måte stikker seg ut. 5 kr trekkes fra beløpet dersom tannfeen skades av «feller». 

Feen har også en preventiv klausul i regelverket, der det fremgår at tenner som hypotetisk sett trekkes ut/slås ut med vilje, ikke vil kvalifisere for utbetaling. Klausulen ble innført etter at junior gjorde et raskt overslag og kom frem til at hen ville kunne finansiere en ting på ønskelisten dersom tennene røk ut i rask rekkefølge.

Tannfeen hos besteforeldrene (tenner faller ut på overnatting av og til) har hittil utbetalt 30kr. 

Anonymkode: 690aa...642

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den mynten med høyest verdi praktiserte vi. Altså 20 kroner.... 

Det skal sies at det hendte at tannfeen var dårlig forberedt og måtte skrape sammen kronestykker fra bager og lommer 😉

Endret av Ulrikke
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kursen ligger på rundt 20 kroner hos tannfeen her. Noen ganger gir hun 30, kommer litt an på hva hun hadde tilgang på av cash, stakkars. 

Anonymkode: b332d...08d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En gang måtte jeg operere ut tre tenner med narkose. Da var tannfeen såpass raus at jeg fikk en 200-lapp for dem samlet. Var festet til glasset med en klesklyper. Ellers var det 20-30 per tann

Anonymkode: 3eb3b...907

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-30 kroner. En og annen gang har tannfeen fått hjelp av besteforeldre, men vi forsøker å holde oss på 20-30 kroner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

20-30 her også. Men nå ber barna om at tannlegen setter inn pengene på kontoen deres i stedet for å gi mynt i glasset...

Anonymkode: 16268...254

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tannfeen i mitt hus ga en Nintendo DS for en tann en gang, den gang konsollen kom ut for 15 år siden 🤣 

Anonymkode: 823ef...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tannfeen her gir kun én mynt pr tann, så da blir det 20 kr pr gang. Enkel regel jeg klarer å forholde meg til, ungene hadde nok stusset dersom det kom forskjellige verdier i tannglasset😆

Anonymkode: 8a2b8...259

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

20 kroner. Tannfeen liker best at tenner faller ut med noen dagers forvarsel, siden han stort sett aldri har kontanter liggende... :sjenert:

Anonymkode: 7b0db...e00

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feen har også en preventiv klausul i regelverket, der det fremgår at tenner som hypotetisk sett trekkes ut/slås ut med vilje, ikke vil kvalifisere for utbetaling. Klausulen ble innført etter at junior gjorde et raskt overslag og kom frem til at hen ville kunne finansiere en ting på ønskelisten dersom tennene røk ut i rask rekkefølge.
Anonymkode: 690aa...642

Nå lo jeg godt her, økonomisk sans den junioren din :D

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi går også for den mynten med høyest verdi, altså 20,-. Synes det holder i massevis, selv om jeg har hørt fra junior at andre i klassen får opptil 100,-.

Anonymkode: 37f6d...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir 20 kr. En gang ble det 50 siden tannfeen ikke hadde mynter😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...