Gå til innhold

Walkingpad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg virkelig MÅ bli sprekere! Trenger å gå ned noen kilo også. Jeg er alene med 3 barn og sliter med tid og kapasitet til å trene regelmessig. Hadde ergometersykkel, men den er ødelagt, og har ikke lyst å kjøpe ny, da den må stå i stua, og da tar den så stor plass. Derfor googlet jeg litt, og kom over noe som heter Walkingpad. Det virket da helt genialt! Liten og sammenleggbar. Den hadde fått topp stjernevurdering og var ikke ille i pris heller - ca 7000. Jeg blir automatisk skeptisk til sånne tilsynelatende "vidundere", og 7000 er (for meg) en del penger, selv om det er billig. Er det noen som har erfaring med denne type apparat? Tenker på kvalitet, holdbarhet, funksjon osv. Er det verd å investere i? 

last ned.jpeg.jpg

Anonymkode: da42f...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg virkelig MÅ bli sprekere! Trenger å gå ned noen kilo også. Jeg er alene med 3 barn og sliter med tid og kapasitet til å trene regelmessig. Hadde ergometersykkel, men den er ødelagt, og har ikke lyst å kjøpe ny, da den må stå i stua, og da tar den så stor plass. Derfor googlet jeg litt, og kom over noe som heter Walkingpad. Det virket da helt genialt! Liten og sammenleggbar. Den hadde fått topp stjernevurdering og var ikke ille i pris heller - ca 7000. Jeg blir automatisk skeptisk til sånne tilsynelatende "vidundere", og 7000 er (for meg) en del penger, selv om det er billig. Er det noen som har erfaring med denne type apparat? Tenker på kvalitet, holdbarhet, funksjon osv. Er det verd å investere i? 

last ned.jpeg.jpg

Ingen som har prøvd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke prøvd, men tenker at når du har tre barn som du er alene med, så får du like god trening av å være sammen med dem, og finne på ting med dem, som tur osv - som en sånn walking pad. Hvorfor skal du gå på den, hva er hensikten? Kondis? 

Anonymkode: 9ac82...ff0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke prøvd, men tenker at når du har tre barn som du er alene med, så får du like god trening av å være sammen med dem, og finne på ting med dem, som tur osv - som en sånn walking pad. Hvorfor skal du gå på den, hva er hensikten? Kondis? 

Nå kom det endelig et svar, og da håpet jeg jo at du hadde svart på det jeg spurte om, da 😉 Siden du tydeligvis er mest interessert i hvorfor, så skal jeg selvfølgelig fortelle deg det. Saken er den at med jobb, hus og tre aktive barn mellom 11 og 16 år, går hverdagen til gjøremål, lekser og logistikk, særlig i vinterhalvåret. Når kvelden kommer, siger jeg sammen i sofaen en times tid i stedet for å orke å dra ut igjen. Vi bor på landet, og jeg er mørkredd også😉 Med en Walkingpad kunne jeg f.eks gå mens jeg så på TV, og uten at det ble noe stress med klær, sko, mørke kvelder osv. Det handler om å legge terskelen slik at man får gjort noe. I tillegg så den liten og hendig ut, og kunne legges under senga når den ikke var i bruk😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kom det endelig et svar, og da håpet jeg jo at du hadde svart på det jeg spurte om, da 😉 Siden du tydeligvis er mest interessert i hvorfor, så skal jeg selvfølgelig fortelle deg det. Saken er den at med jobb, hus og tre aktive barn mellom 11 og 16 år, går hverdagen til gjøremål, lekser og logistikk, særlig i vinterhalvåret. Når kvelden kommer, siger jeg sammen i sofaen en times tid i stedet for å orke å dra ut igjen. Vi bor på landet, og jeg er mørkredd også😉 Med en Walkingpad kunne jeg f.eks gå mens jeg så på TV, og uten at det ble noe stress med klær, sko, mørke kvelder osv. Det handler om å legge terskelen slik at man får gjort noe. I tillegg så den liten og hendig ut, og kunne legges under senga når den ikke var i bruk😊

Beklager hvis jeg ikke var tydelig nok. Du spurte om dette er verdt å investere i, jeg mener fortsatt nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner det sånn at du vil ned i vekt, men å gå på en slik i rusletempo foran TVen vil hjelpe litt, men ikke mye. Du vil kanskje forbrenne 3-400kalorier etter en time eller to. Det er mye billigere å ikke investere i en slik, og heller gå i kaloriunderskudd, 500kalorier i underskudd daglig er en halv kilo ned i uka 🙂

Men utrolig tøff pad å gå på! Skulle likt å hatt en sånn istedenfor den klumpete tredemølla vår...Du kan vel eventuelt vurdere en ergometersykkel? Billigere å få tak i brukt, og lett å bare stue vekk.

Anonymkode: fe29e...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fin idé, men ser at toppfarten er kun 6 km/t. Du blir ikke veldig sprek av å gå i maks 6 km/t, og det brenner heller ikke veldig mye kcal. Med mindre du er i veldig dårlig form fra før, vil ikke denne gi tilstrekkelig pulsøkning til at du får alle gode helseeffekter som man kan få av fysisk aktivitet/trening. 

Jeg anbefaler heller å kjøpe en vanlig tredemølle på tilbud. Det blir ca samme pris som for denne, men gir mulighet til høyere fart enn 6 km/t (ofte 18-22 km/t maksfart; det viktigste er at du da kan jogge på den) og ikke minst kan du gå med stigning (ofte 10-15 %). Å gå i motbakke er veldig mye bedre trening enn å gå flatt, hvis du ikke vil eller er i stand til å jogge.

Vanlige tredemøller er også ofte sammenleggbare, men de tar uansett mye større plass enn denne walkingpad’en.

Anonymkode: 38032...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne er mest for å ha på kontoret under pulten, derfor maks 6 km/t. Slik at man kan være litt aktiv på jobb. 

Ville investert litt mer i en ordentlig mølle eller gått/jogget/løpt ute.

Anonymkode: 3f30b...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...