Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er første gangs fødende og lurer på når man kan be om å få epidural? 

Anonymkode: d5353...23e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei jeg er første gangs fødende og lurer på når man kan be om å få epidural? 

Anonymkode: d5353...23e

Om du allerede nå har bestemt deg for at du skal ha epidural, si det til jordmor når du legges inn. Da kan hun planlegge. 

Jeg fikk det når jeg var 2-3 cm. Jeg var skeptisk til og få den så tidlig, men jordmor mente det var nødvendig av ulike medisinske årsaker. Jeg hadde ikke effekt av den de første timene, da de etter mitt ønske hadde den på minimal styrke. 

Anonymkode: a4cf6...ded

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med en gang. Bedre å få den satt med en gang, og så heller vente med å skru den på. Da vet du at du ikke er «for sen» når du trenger den. 

Anonymkode: cbb62...9f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bør i alle fall signalisere tidlig at du ønsker det. Så er de informert, og du slipper å diskutere et stykke ut i forløpet. Lykke til! :)

Anonymkode: 6251f...01a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vet at du vil ha det, er det bare å spørre med en gang du kommer inn :) De kan sette den inn, uten å skru den på. Å skru den på anbefales ikke før du har 4 cm åpning, siden den (hvis satt for tidlig) kan stoppe fødselen igjen. Det finnes selvsagt unntak, med det er hovedregelen.

Anonymkode: 1dfe2...8e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa at jeg ønsket det da jeg kom inn på fødestua. De ga beskjed til legen som fikset det så den var klar 

Anonymkode: 2dce0...d9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte også ganske raskt om mulighetene for epidural, og fikk til svar at det var aaalt for tidlig å få det nå. Så gikk det kanskje 4-5 timer og ungen var ute uten bruk av epidural. Jeg er gravid igjen  nå og satser på å klare meg uten denne gangen også. 

Anonymkode: 5a8b2...a24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke om jeg ville ha.. Husker de spurte meg, og jeg hadde dritvondt. Takket nei da, men det kan være lurt å si ifra og spørre litt rundt det først. Den fjerner visst ikke den ubehagelige pressfølelsen, bare smertene 

Anonymkode: 44e91...656

AnonymBruker
Skrevet

Krev at de setter den strax du kommer inn, trenger ikke skru den på før senere. Først sier de at det er «for tidlug», deretter er det plutselig «for sent» 🙄 Så forlang at de setter den med en gang om du vil ha. Mange jordmødre er imot epidural og trenerer og utsetter helt til det er «for sent»....

Anonymkode: cc72f...d66

AnonymBruker
Skrevet

Du kan signaliaere tidlig at du ønsker det, men jeg ville sett hvordan det går før du faktisk får epidural. Kanskje trenger du det ikke likevel. 

Vil bare legge til at jeg hadde epidural ved begge mine fødsler. Jeg er ingen fødemaskin, trengte drypp for å få i gang riene og dette førte til heftige smerter. De skrur den normalt av i pressfasen uansett, så pressingen gjør vondt, men den tar brodden av åpningsriene.

Anonymkode: cafcb...ce1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...