Kathrine_ Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Hei, jeg har en venninne som har utallige ganger nevnt at hun er deprimert. Jeg har såklart gjort som en venninne gjør og hjelpe henne så godt jeg kan. Men til ingen nytte, hun har nevnt at om det skal bli bedre må hun gå til en profesjonell. Dette er jeg villig til å hjelpe henne å betale, men virker som hun har bestemt seg at hun ikke vil bruke penger på seg selv siden hun vil alltid finne ett nytt problem. Så i tillegg til dette så har hun begynt å virkelig dytte meg unna, som jeg vet er vanlig. Men hun har begynt å være veldig spydig og vond mot meg, og jeg forstår så godt at er hun som strever mest akkurat nå. Vil sånn hjelpe henne, men er vondt når hun bruker ting jeg har fortalt henne mot meg. Jeg føler hun hater meg, og nekter alt jeg sier og foreslår. Hun hakker på meg, dette gjør det veldig vanskelig å ha lyst til å hjelpe henne. Har noen av dere vært borti noe lignende ? Hvordan gikk det? Sidenote; jeg kommer ikke til å klare å bare droppe henne, jeg ser forsatt på met selv som en nær venn av henne.
Gjest O.G. Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 Du trenger ikke å droppe henne, du kan begynne å holde henne på en armlengdes avstand pga du kan faktisk ikke hjelpe henne, og hun bør ikke få trekke deg ned med seg.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #4 Skrevet 8. juli 2020 Du bør i hvert fall ikke «mase», men gjøre det klart at du er der for venninnen din hvis hun vil. Anonymkode: 43204...079 1
Gjest MrTeddy29 Skrevet 8. juli 2020 #5 Skrevet 8. juli 2020 (endret) Når man er deprimert klarer man aldri og ta imot hjelp, og om man ikke hjelper så får man svi senere. Det du kan gjør er og si at du e der for henne, og om ho trenger hjelp, så si ifra. så enkelt er det. Da vet du at du har det skriftelig og har prøvd, og ho kan faktisk ikke bruke dette mot deg da du faktisk har bevis på at du har vært en venn og prøvd. Endret 8. juli 2020 av MrTeddy29
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #6 Skrevet 9. juli 2020 På 7.7.2020 den 1.13, Kathrine_ skrev: Hei, jeg har en venninne som har utallige ganger nevnt at hun er deprimert. Jeg har såklart gjort som en venninne gjør og hjelpe henne så godt jeg kan. Men til ingen nytte, hun har nevnt at om det skal bli bedre må hun gå til en profesjonell. Dette er jeg villig til å hjelpe henne å betale, men virker som hun har bestemt seg at hun ikke vil bruke penger på seg selv siden hun vil alltid finne ett nytt problem. Så i tillegg til dette så har hun begynt å virkelig dytte meg unna, som jeg vet er vanlig. Men hun har begynt å være veldig spydig og vond mot meg, og jeg forstår så godt at er hun som strever mest akkurat nå. Vil sånn hjelpe henne, men er vondt når hun bruker ting jeg har fortalt henne mot meg. Jeg føler hun hater meg, og nekter alt jeg sier og foreslår. Hun hakker på meg, dette gjør det veldig vanskelig å ha lyst til å hjelpe henne. Har noen av dere vært borti noe lignende ? Hvordan gikk det? Sidenote; jeg kommer ikke til å klare å bare droppe henne, jeg ser forsatt på met selv som en nær venn av henne. Hva er det denne venninne har sagt og gjort som har såret deg så mye og hvorfor vil Du fremdeles være hennes venn? Anonymkode: 048c4...7b6 1
Kathrine_ Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2020 Hun kan være veldig frekk, og på en måte slå tilbake på deg vis hun ikke er fornøyd med noe. Og siden hun er en venninne så vet hun mer private ting enn andre, disse tingene kan hun ta opp for å vise litt «dominans». Viser lite interesse for andres ønsker og kan lett droppe bursdagen som kun hun og vår tredje venninne er invitert til. Vil ha henne for jeg er sikker på at dette mest bare har med depresjonen å gjøre, og det at vi ikke ser hverandre hver dag som da vi gikk på skole. Hun glemmer litt hvor glade vi er i henne. Det er veldig morro å være med henne, men ikke like lett å kommunisere med henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå