AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Frem til nå kommer jeg bare på: -Skøyteledning -Kjøkkenhåndklær Hva ville du hatt på din hybel? Anonymkode: a8a16...e8a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #2 Skrevet 6. juli 2020 Hvorfor skøyteledning? Skittentøyskurv hadde jeg absolutt hatt på en hybel. Anonymkode: f608b...fc8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #3 Skrevet 6. juli 2020 Hybel som i en trang ettroms eller kollektiv? Og er der felles kjøkkenutstyr eller må du ha eget? Anonymkode: b00fe...142 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Skrevet 6. juli 2020 Det kommer helt an på hybelen. Generelt vil jeg si lagringsplass. SmartStores (fåes på Europris) under senga er et must. Nok lys, en komfortabel plass å sitte og en plass å jobbe dersom du studerer Anonymkode: 3fe0f...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skøyteledning? Skittentøyskurv hadde jeg absolutt hatt på en hybel. Anonymkode: f608b...fc8 Takk for svar. Jeg fikk anbefalingen av noen andre. TS Anonymkode: a8a16...e8a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #6 Skrevet 6. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hybel som i en trang ettroms eller kollektiv? Og er der felles kjøkkenutstyr eller må du ha eget? Anonymkode: b00fe...142 Felles gryter, kjeler, bestikk og tallerkener. Men andre ting som kopper og vannkokere må kjøpes selv. TS Anonymkode: a8a16...e8a
vaarinn Skrevet 6. juli 2020 #7 Skrevet 6. juli 2020 Jeg syntes det var praktisk med et ordentlig sengeteppe over senga da jeg bodde på hybel. Det å kunne re opp senga ordentlig når man kun bor på ett rom var viktig for meg, fordi jeg brukte senga som sofa og spiseplass. Ellers er det praktisk med skuffer, bokser eller lignende til å oppbevare og "skjule rotet". Lystette gardiner og godt nok lys er veldig nyttig. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #8 Skrevet 6. juli 2020 Kopper og vannkoker da? Altså, er greia at du skal flytte hjemmefra og du lurer på hva du trenger? 🤔 Og skjøteledning og kjøkkenhåndkler er det eneste du kommer på? Det er litt upresist hvordan du skal bo. Er det en fullt møblert studentbolig siden kjøkkenutstyr er felles? Har du eget bad eller deler du? Du trenger sengetøy, håndklær, skittentøykurv/balje og evnt pynt. Støvsuger, jif mopp, bøtte og kluter til vask. Noen puter og pledd er fint å ha hvis man bruker sengs som sofa. Et godt brett å ha mat på hvis du lager mat i felleskjøkken og vil spise på rommet. Anonymkode: a43d7...d2b 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #10 Skrevet 7. juli 2020 Jeg hadde kjøpt kapselmaskin istedenfor vannkoker. Da kan du lage deg en kopp kapselkaffe/te/kakao ol. kjapt og enkelt. Brukte kapselmaskinen min flere ganger om dagen til te/kaffe og kakao, mens jeg brukte aldri noensinne vannkokeren min, og vet fortsatt ikke hvorfor jeg enda har den Også veeeldig greit når du får besøk og vil tilby en kopp til dem! Dolce Gusto Genio 2 er finfin! Anonymkode: 6690c...d26
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #11 Skrevet 7. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde kjøpt kapselmaskin istedenfor vannkoker. Da kan du lage deg en kopp kapselkaffe/te/kakao ol. kjapt og enkelt. Brukte kapselmaskinen min flere ganger om dagen til te/kaffe og kakao, mens jeg brukte aldri noensinne vannkokeren min, og vet fortsatt ikke hvorfor jeg enda har den Også veeeldig greit når du får besøk og vil tilby en kopp til dem! Dolce Gusto Genio 2 er finfin! Anonymkode: 6690c...d26 Mens jeg er motsatt, og ville mye heller hatt vannkoker enn kapselmaskin Skøyteledning er veldig praktisk, ikke alle hybler som har nok punkt. Ellers er det som påpekt over avhengig av hvilken type studenthybel du bor på. Skittentøyskurv er ikke så dumt, et lite sammenleggbart tørkestativ kan være praktisk, og de store bærenettene til IKEA for å dra ting med deg (feks til fellesvaskeriet, resirkulering, osv osv). Et lite verktøyskrin med skrujern med utbyttbare bits, enkle sysaker og sikkerhetsnåler, og små bokser til oppbevaring og matrester. Ellers ville jeg ventet og "bodd meg inn", du merker fort hva du trenger. Med mindre du bor på et lite sted er det enkelt å skaffe det du trenger. Lag en liste over litt tid, allier deg med noen andre, og lei en bil for en stor-handlerunde Anonymkode: 4b1f0...924 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #12 Skrevet 7. juli 2020 Jeg stemmer for vannkoker over kapselmaskin! Det er mer miljøvennlig og MYE billigere i det lange løp. Du kommer sikkert også til å ha perioder der du spiser masse nudler, og da kan vannkoker også være praktisk! Ellers er skøyteledning smart, jeg hadde kun en stikkontakt på soverommet i det første kollektivet mitt, og det hadde ikke gått i lengden med tanke på diverse ladere og lys. Mulig du må ha egen vaskebøtte og diverse vaskeutstyr, særlig om du bor i et kollektiv fra studentskipnaden. Brødrister er praktisk, da kan du fryse ned brødet og slippe å kaste mat hvis du ikke rekker å spise det opp før det mugner. Kjøp noen plastbokser eller lignende til å ha under senga, du ender garantert opp med å føle at du er tom for lagringsplass etterhvert! Skittentøyskurv, håndklær, vaskekluter, hårføner og tørkestativ til klær er også ting det er lurt å tenke på. Tenker at jeg slenger med noen generelle studenttips også! - Bruk sekk! Vesker blir slitsomt etterhvert, og sekk er mye mer praktisk. Nesten alle bruker sekk av den grunn. - Kjøp pensumbøker brukt hvis du finner dem! ibok.no og kjøp-og-salg-sider for universitetet på Facebook er gull! - Bli med på alt du kan i fadderuka! Det er sånn du blir kjent med folk og får venner, du trenger ikke å drikke hvis du ikke vil, men bli med på fest og vær sosial! - Skriv gode notater fra både forelesninger og pensum. Hvis du skal ha hjemmeeksamen og ikke har skrevet notater sliter du, for det er ikke alltid tid til å lese seg opp underveis. Du sparer også mye tid på å lese til eksamen i desember. - Finn ut hvordan du lærer best. Overgangen fra vgs til høyere utdanning kan være brå og vanskelig, så derfor er det lurt å etablere hvordan du lærer best tidlig, sånn at du ikke går på for mange smeller førsteåret. - Det er ingen skam i å stryke! Førsteåret er vanskelig, sånn er det bare. Jeg har ingen venner som ikke har strøket på minst en eksamen, men da er det bare å ta den igjen! Nå sitter hele gjengen igjen med mastergrader og de fleste har toppkarakterer fra hele masterløpet, så det ordner seg alltid så lenge du legger inn jobben! - Ha det gøy og nyt denne tiden! Masse lykke til! Anonymkode: 9a0e6...5e8 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #13 Skrevet 7. juli 2020 Wow, tusen takk for alle de fornuftige svarene deres!! Det setter jeg stor pris på! Hilsen TS Anonymkode: a8a16...e8a 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #14 Skrevet 7. juli 2020 Husk to sett med sengetøy, så du ikke må sove uten mens det ene er til vask;-) Jeg er en hamster og samla på meg altfor mye i studietida, mens andre flyttet i en stor ryggsekk. Noe må en ha, andre ting bør en ha og så kommer kjekt å ha. Anonymkode: 9956b...305 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå