AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Flere som har det sånn? Hva gjør dere som jobbe i butikk feks og alene på jobb dersom det skjer noe akutt med feks barn? Og man ikke har noen til å komme for å ta over jobben.... Så lei av å ha en slik jobb at jeg vurderer å si opp uten å ha ny jobb å gå til. Anonymkode: f622f...9e6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 Det skjedde meg en gang. Da ringte jeg bare sjefen min og fikk lov til å stenge butikken og skrev en lapp på gitteret om at det var stengt pga sykdom. Anonymkode: 85b25...a5f 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 Vi er mange som har jobber man ikke bare kan fly fra. Sitter jeg med pasient feks er det ikke bare å gå. Pleier ringe min mor eller mannen min dersom barnehagen ringer. Men oftest er det ikke helt akutt, og jeg kan man bruke en halvtime på å avslutte. Dersom det er helt akutt må man jo dra, det samme om jeg selv blir akutt syk. Anonymkode: c95d1...e49 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 Da jeg jobbet i butikk, låste jeg den ene gangen jeg måtte gjøre noe akutt. Ga ikke beskjed til sjefen, for det tok meg 5 minutter bare, og det var ikke så mange kunder. Men tenker at jeg bare hadde ringt sjefen hvis jeg ikke kunne låse butikken. Nå jobber jeg som lærer, og kan heller ikke bare gå min vei midt i timen... Men hvis det er helt krise, så går det jo helt greit å gi beskjed til ledelsen/ kontoret at det er noe. Eller så får bare elevene sitte alene. Spør noen andre lærere om hjelp, noen som har en assistent jeg kan «låne»? Anonymkode: 52bd8...b4b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 Hvorfor har dere ikke noen faste ringevikarer da som dere kan bruke på slike situasjoner? Evt legge ut stilling, søkere med erfaring kommer jo med engang. Anonymkode: 32d09...645
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #6 Skrevet 7. juli 2020 Jeg jobber på sykehjem, og kan heldigvis dra på minutter hvis det oppstår noe akutt. Sjefen og ansatte på sykehjemmet der jeg jobber er heldigvis veldig snille og forståelsesfulle. jeg måtte dra fra jobb en gang, det var ikke akutt, men jeg greide ikke å være på jobb den dagen. Jeg fikk dra med en gang, selv om det var midt i leggingen av pasientene. Anonymkode: 9c7fc...f1f
Snabeltann Skrevet 7. juli 2020 #7 Skrevet 7. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg jobbet i butikk, låste jeg den ene gangen jeg måtte gjøre noe akutt. Ga ikke beskjed til sjefen, for det tok meg 5 minutter bare, og det var ikke så mange kunder. Men tenker at jeg bare hadde ringt sjefen hvis jeg ikke kunne låse butikken. Nå jobber jeg som lærer, og kan heller ikke bare gå min vei midt i timen... Men hvis det er helt krise, så går det jo helt greit å gi beskjed til ledelsen/ kontoret at det er noe. Eller så får bare elevene sitte alene. Spør noen andre lærere om hjelp, noen som har en assistent jeg kan «låne»? Anonymkode: 52bd8...b4b Er det akutt går d fint på ungdomsskolen i alle fall Om du har tid, stikk i naboklasserommet og si fra der før du løper, eller be en elev springe i resepsjonen og få gitt beskjed til ledelsen. Har måttet forlate da min datter skadet seg i gymtimen sin, og jeg selv hadde undervisning i en annen del av bygget. Alle skjønner om det er akutt. Et yrke jeg tenker ikke kan forlate er kirurg under operasjon f. Eks. Eller pilot, togfører... 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #8 Skrevet 7. juli 2020 3 minutter siden, Snabeltann skrev: Er det akutt går d fint på ungdomsskolen i alle fall Om du har tid, stikk i naboklasserommet og si fra der før du løper, eller be en elev springe i resepsjonen og få gitt beskjed til ledelsen. Har måttet forlate da min datter skadet seg i gymtimen sin, og jeg selv hadde undervisning i en annen del av bygget. Alle skjønner om det er akutt. Et yrke jeg tenker ikke kan forlate er kirurg under operasjon f. Eks. Eller pilot, togfører... Kirurg: Kommer jo an på hva slags operasjon det er, om man har med seg kompetent assistent osv. Hvis det er enklere rutineoperasjon, så har man kanskje med seg en annen lege som kan ta over, eller i det minste gjøre det siste som å stabilisere, og til slutt sy. Er det en krevende operasjon som krever mye ekspertise er det nok verre, siden spesialister ikke vokser på trær. Fly, tog og andre jobber der man jobber langt hjemmefra begrenser seg jo selv, man kan jo ikke akkurat vende hjem på flekken selv om arbeidsgiver hadde vært aldri så fleksibel. Anonymkode: f26e8...e81 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #9 Skrevet 8. juli 2020 De fleste må jo om ikke annet gi beskjed før de drar (i ditt tilfelle ringe sjefen og låse butikken). Men det er jo hurtig gjort. Jeg tenker det vil være mest problematisk for offshore arbeidere, piloter og sjøfolk. De er bare langt hjemmefra. Når det er sagt så var jeg med på en gang når jeg jobbet offshore at det var dødsfall i familien til en ombord (i den viktigste stillingen), og han fikk vi sendt i land samme kveld, og så dekket vi som var igjen for han. Det gikk det! Min samboer kan heller ikke bare gå fra jobb uten videre (må ha erstatter på plass), og jobber en drøy time kjøring hjemmefra. Og han er på vakt når jeg har termin. Skal love for jeg tenker litt på det... Anonymkode: be922...289 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #10 Skrevet 8. juli 2020 On 7/6/2020 at 11:06 PM, AnonymBruker said: Flere som har det sånn? Hva gjør dere som jobbe i butikk feks og alene på jobb dersom det skjer noe akutt med feks barn? Og man ikke har noen til å komme for å ta over jobben.... Så lei av å ha en slik jobb at jeg vurderer å si opp uten å ha ny jobb å gå til. Anonymkode: f622f...9e6 Hvorfor er du lei av det? Hvor ofte skjer det akutte ting som gjør at du må slippe alt du har i hendene? Anonymkode: f745e...ea0 2
Ullvott Skrevet 8. juli 2020 #11 Skrevet 8. juli 2020 Det er ganske mange slike jobber, og jeg ville ikke sagt opp uten å ha en annen jobb å gå til. Tror nemlig ikke de svært fleksible jobbene vokser på trær. Med unntak av noen få ganger i livet når man har små barn er det vel ikke veldig mange situasjoner hvor man MÅ forlate jobben raskt, heller. Og mange småbarnsforeldre klarer å stå i denne typen jobber. Jeg er veldig glad for at intensivsykepleiere, kirurger eller togkonduktører ikke bare forlater jobben sin uten videre når jeg trenger dem som mest. Eller hva med frisøren eller tannlegen når man sitter midt i en behandling? 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #12 Skrevet 8. juli 2020 Jeg har vært butikkleder i et par ulike butikker. Den ene var man ofte alene på jobb, mens den andre var vi flere. Hadde en ansatt i deltid som var gravid, hun fortalte at hun var så redd for at fødselen skulle starte når hun var på jobb, for da måtte hun ringe å få tak i noen andre. Da sa jeg at da går du, låser porten og ringer meg eller roper over til nabobutikken at de må ringe meg eller senterleder. Det skjedde ikke, hun fødte ikke før hun var i permisjon. I de årene jeg har jobbet i butikk har det aldri skjedd at vi bare må låse porten å gå. Jeg ble akutt syk en gang og da kom ei annen innen 20 min. Så det gikk fint. Stort sett har man litt margin på seg. 😊 Anonymkode: bd56d...e57 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #13 Skrevet 8. juli 2020 Er du i butikk, er det bare å låse døra og gå. Anonymkode: 91e0d...cfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå