AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Det er ikke så svært mange årene siden mange mannfolk overhodet ikke kunne tenke seg å kjøre en barnevogn. Nå er det skikk og bruk at fedre gjør det, men en mor bør nok tenke seg om to ganger før hun ber for eksempel en mannlig slektning om å trille vognen for henne en stund. Derimot plikter en mann å hjelpe til ubedt hvis en dame har strev med å få barnevognen opp på et fortau eller over en hindring eller skal ha den av eller på en sporvogn. Anonymkode: 4a970...939
Hr. Aktiv Skrevet 6. juli 2020 #2 Skrevet 6. juli 2020 Har kjørt barnevogn mange ganger og de fleste ganger med våre barn. Fra de var babyer til de omtrent var 5 i sportsvogn med meg på rollerblades bak. Kunne aldri ha vært foruten disse turene og når jeg tenker etter så hadde jeg satt pris på mange flere også. Dette var skikkelige kvalitetsstunder der jeg opplevde barna fra de bare sov seg igjennom turen til å sitte engasjert i sportsvogna og rope entusiastisk ut der vi passerte både folk og fe. Magisk. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #3 Skrevet 6. juli 2020 De som på død og liv ikke kan kjøre er i hvert fall noen skikkelige pyser. Jeg har dessuten vært alenepappa helt siden barnet kom, så det har blitt betydelige mengder. Hyggelig med joggetur også, om enn litt vel tungt i motbakkene. Anonymkode: 1dde6...2f1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Skrevet 6. juli 2020 Menn kan og bør trille barnevogn. Å gå tur med damens chihuahua derimot... Anonymkode: de138...6ac 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 Har sett mange menn som kjører barnevogn, trodde ingen reagerte på det i 2020.
Jdz Skrevet 6. juli 2020 #6 Skrevet 6. juli 2020 8 minutter siden, Catalina Culès skrev: Har sett mange menn som kjører barnevogn, trodde ingen reagerte på det i 2020. Eller i 2000 for den saks skyld. Jeg har levd noen år og har aldri tenkt at dette skulle være en greie. 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. juli 2020 #7 Skrevet 6. juli 2020 7 minutter siden, Jdz skrev: Eller i 2000 for den saks skyld. Jeg har levd noen år og har aldri tenkt at dette skulle være en greie. ja, skrev bare 2020, siden vi er i 2020.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #8 Skrevet 6. juli 2020 Kjøre barnevogn er det ingen som gjør, trille barnevogn kan alle. Det gjorde de på 1980-tallet også. Så hvor langt du skal tilbake vet jeg ikke. Anonymkode: bd7b8...af8 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #10 Skrevet 7. juli 2020 Min mann trillet aldri barnevogn, han bar derimot begge ungene i bæresjal/sele hver dag de første årene. ❤ Vi kjøpte en brukt vogn før førstemann kom, men den ble aldri brukt siden jeg leste meg opp på fordelene med bæretøy. Samsoving, bæring og mye kos gjør at mannen har en fantastisk tilknytning til ungene, og det er gull verdt nå som de er større. ❤ Anonymkode: 2d1fc...14a 1
Carrot Skrevet 7. juli 2020 #11 Skrevet 7. juli 2020 Min eldste nermer seg 30 og faren gikk gladelig med barnevogn sammen med andre fedre på tur den gang også, så hvor langt tilbake skal man egentlig TS når du sier "før var dette mindre vanlig"
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #12 Skrevet 7. juli 2020 Man KJØRER da ikke barnevogn??? Min oldefar lagde barnevogn til sine barn, og trillet den. Tviler på at han var alene om det. Dette var før første verdenskrig. Anonymkode: 37083...4b6 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. juli 2020 #13 Skrevet 7. juli 2020 9 minutter siden, Carrot skrev: Min eldste nermer seg 30 og faren gikk gladelig med barnevogn sammen med andre fedre på tur den gang også, så hvor langt tilbake skal man egentlig TS når du sier "før var dette mindre vanlig" 50-60 tallet kanskje 🤔
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #14 Skrevet 7. juli 2020 Min far gikk på tur med barnevogn, dette er 50 år siden. Han var også hjemme med meg, mens min mor jobbet. Anonymkode: bede7...ab0 2
Carrot Skrevet 7. juli 2020 #15 Skrevet 7. juli 2020 1 minutt siden, Catalina Culès skrev: 50-60 tallet kanskje 🤔 Aah ok, jeg er 70 talls barn selv og min far gikk også tur med vognen..
Kaffefrøken Skrevet 7. juli 2020 #16 Skrevet 7. juli 2020 Kjøre en barnevogn? hvem gjør det? Sitter man på sammen med babyen? Om du mener "kan mannfolk trille en barnevogn?", Ehm, ja. Like så godt som et kvinnfolk. 🙄
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #17 Skrevet 7. juli 2020 Min svigerfar trillet barnevogn på 1950-tallet, og det var nok et uvanlig syn på bygda. Faktisk så uvanlig at turistene tok bilder og han ble intervjuet av lokalavisa. Anonymkode: cacd3...c06 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #18 Skrevet 7. juli 2020 Her har ihvertfall min mann, som er alt annet enn feminin, triller barnevogna av egen vilje ofte når vi har vært på tur, vært på butikk osv. Og i pappaperm var de 2 på laaange turer ofte i vogna, mens pappaen gikk bak å trillet. De hadde det nok fint.skjønner ikke hvorfor de ikke skulle trille vogna de, slik vi mødre gjør? Nå kjøpte vi en vogn begge likte, så begge skulle føle seg komfortabel med den Anonymkode: 16864...6f3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #20 Skrevet 8. juli 2020 Jentegutter, ja, men ikke ekte mannfolk. Og trille, ikke kjøre. Anonymkode: c0429...408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå