AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Er jeg for gammel? Blir litt skremt over hvor mye sykepleiere klager her inne, men dette er noe jeg har ønsket i alle år. Jeg svært interessert i det medisinske og å jobbe med mennesker. Har hittil jobbet med kundeservice og i ulike butikker. Noen synspunkter? Anonymkode: edd41...a00 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #2 Skrevet 6. juli 2020 Nei du er overhodet ikke for gammel. Venninnen min ble ferdig i fjor og hun er 46. Fikk fast jobb lenge før hun var ferdig utdannet. Anonymkode: 60d8d...489 15
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #3 Skrevet 6. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei du er overhodet ikke for gammel. Venninnen min ble ferdig i fjor og hun er 46. Fikk fast jobb lenge før hun var ferdig utdannet. Anonymkode: 60d8d...489 Trives hun som sykepleier? Hva slags jobb har hun nå? Anonymkode: edd41...a00 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Skrevet 6. juli 2020 Kjør på. Min kollega på 46 var ferdigutdannet for 3 år siden. Anonymkode: 1731c...898 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er jeg for gammel? Blir litt skremt over hvor mye sykepleiere klager her inne, men dette er noe jeg har ønsket i alle år. Jeg svært interessert i det medisinske og å jobbe med mennesker. Har hittil jobbet med kundeservice og i ulike butikker. Noen synspunkter? Anonymkode: edd41...a00 Har du en god snitt for å komme inn på sykepleien? Eller må forberede karakterer fra VGS for å få nok poeng ved høyskoleopptak? Anonymkode: 6830b...699 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #6 Skrevet 6. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trives hun som sykepleier? Hva slags jobb har hun nå? Anonymkode: edd41...a00 Ja hun trives! Tjener godt og jobber egentlig så mye hun vil. Det er alltid behov for ekstravakter også, så hun tjener enda mer hvis hun vil/orker. Hun jobber på sykehjem. Hun klager ikke, har gått fra en usikker og kjedelig bransje til sykepleie. Veldig mange retninger du kan gå med sykepleie i bunn da. Trygg og god utdanning. Anonymkode: 60d8d...489 2
Zienna Skrevet 6. juli 2020 #7 Skrevet 6. juli 2020 Kjør på! Fordelen med å være voksen er at man er mer motivert. Moren min tok høyere utdanning da hun var 50 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #8 Skrevet 6. juli 2020 1 minutt siden, Zienna skrev: Kjør på! Fordelen med å være voksen er at man er mer motivert. Moren min tok høyere utdanning da hun var 50 En annen fordel er at deler av studiene går lettere fordi man blir bedre til å reflektere og resonnere med alderen. I hvert fall synes jeg og flere "eldre" studenter jeg har snakket med det. Anonymkode: b94a0...399 9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #9 Skrevet 6. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du en god snitt for å komme inn på sykepleien? Eller må forberede karakterer fra VGS for å få nok poeng ved høyskoleopptak? Anonymkode: 6830b...699 Jeg skal ta resten av fagene jeg mangler for å oppnå generell studiekompetanse, vurderer å si opp jobben for å være sikker på at jeg har god nok tid til å jobbe med fagene og oppnå gode karakterer på eksamen. Har tatt 2 eksamener som privatist med karakterene 5.TS Anonymkode: edd41...a00 1
pia mater Skrevet 6. juli 2020 #10 Skrevet 6. juli 2020 Kjør på! Jeg er akkurat blitt nyutdannet og trives veldig godt i jobben! Gikk studiet med flere voksne rundt 40årsalderen, og opplevde de som mye tryggere i rollen sin og mer reflekterte. Å ha litt livserfaring er virkelig en fordel i mange situasjoner. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #11 Skrevet 6. juli 2020 4 minutter siden, pia mater skrev: Kjør på! Jeg er akkurat blitt nyutdannet og trives veldig godt i jobben! Gikk studiet med flere voksne rundt 40årsalderen, og opplevde de som mye tryggere i rollen sin og mer reflekterte. Å ha litt livserfaring er virkelig en fordel i mange situasjoner. Godt å høre. Hva jobber du med nå? Anonymkode: edd41...a00 1
pia mater Skrevet 6. juli 2020 #12 Skrevet 6. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Godt å høre. Hva jobber du med nå? Anonymkode: edd41...a00 Er på kirurgisk sengepost.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #13 Skrevet 7. juli 2020 Da jeg studerte sykepleie gikk jeg med ei på 50. Hun stortrivdes i hvert fall. Anonymkode: df44e...a20 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #14 Skrevet 7. juli 2020 Du er overhodet ikke for gammel, du har jo sikkert 20 år igjen av arbeidslivet når du er ferdig utdannet. Jeg er 33 år og begynte på sykepleien i fjor, og føler jeg har mange fordeler mtp livserfaring og motivasjon. Når det skal sies har de unge som kommer rett fra videregående fordelen med at de kommer rett fra skolebenken og er vant til skolearbeid, og jeg brukte kanskje litt lengre tid på å komme inn i rutiner og slikt. Og mange av de hadde hatt kjemi og matematikk på et høyere nivå enn det jeg har hatt, og hadde dermed en fordel i biokjemi/fysiologidelen av anatomien og i medikamentregning. Men hvis du må ta opp fag for å komme inn så har jo du også det friskt i minne når du starter på sykepleien. Kjør på sier jeg! Anonymkode: 79d67...5ce 3
Baker Harepus Skrevet 7. juli 2020 #15 Skrevet 7. juli 2020 Jeg gikk også på sykepleien med flere som var over 40, og de trivdes godt både med studiet og yrket. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #16 Skrevet 7. juli 2020 Neinei du er ikke for gammel! Jeg gikk i klasse med flere både 40- og 50-åringer da jeg gikk sykepleien. Kjør på 🤩 Anonymkode: 78eb3...c25 3
Sophie-Ann Skrevet 7. juli 2020 #17 Skrevet 7. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jeg for gammel? Blir litt skremt over hvor mye sykepleiere klager her inne, men dette er noe jeg har ønsket i alle år. Jeg svært interessert i det medisinske og å jobbe med mennesker. Har hittil jobbet med kundeservice og i ulike butikker. Noen synspunkter? Anonymkode: edd41...a00 Overhode ikke! Jeg er 42 år og skal begynne til høsten. Kjør på!! 🥳 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #18 Skrevet 7. juli 2020 Ts du er ikke for gammel, du har jo 25 år igjen i arbeidslivet når du er ferdig. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: En annen fordel er at deler av studiene går lettere fordi man blir bedre til å reflektere og resonnere med alderen. I hvert fall synes jeg og flere "eldre" studenter jeg har snakket med det. Anonymkode: b94a0...399 Det er absolutt fordel med livserfaring, men man trenger ikke være bedre på refleksjon og ressonement av den grunn. Jeg har hatt eldre studenter i sykepleiepraksis, og for flere av dem er det en utfordring å snu tankerekken fra "sånn har jeg alltid gjort/tenkt" til det som et nytt fagfelt krever, samt at overraskende mange mener ingen som er yngre enn dem kan lære dem noe "for de er så unge, og vi som har levd lengre har mye livserfaring å spille på skjønner du". Nå er jeg for lengst passert 40, men senest i høst hadde studenten min den "jeg er eldst og vet best" holdningen fordi hun var noen år eldre enn meg. Det blir faktisk problematisk når den 43 år gamle studenten tror hun vet bedre enn sykepleieren med ti års erfaring eller legen på 32 fordi hun er eldst, og dessverre skjer det oftere enn man skulle tro. Så det kan jo være greit å ha i bakhodet. Anonymkode: b5267...f59 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #19 Skrevet 7. juli 2020 Absolutt ikke for gammel! Men vær 100% sikker på at du ønsker og klarer å jobbe turnus. Anonymkode: e3d6d...b23 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #20 Skrevet 7. juli 2020 Jeg har mange i kullet mitt som er over/rundt 40, selv er jeg 34. Ikke for sent! Anonymkode: 6cbce...510 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå