Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver et lite firma, og har til nå vært skånet fra brev fra Namsmannen. Men når jeg i kveld går gjennom posten, så ser jeg at det har kommet et lønnstrekk på en av mine ansatte. I disse dager kan man ikke stole på posten, så dette brevet har brukt flere uker frem til postkassen vår. Det er beskrevet en betalingsplan med første mulige trekk 1. juli og siste mulige trekk 1. januar 2021. Det jeg ikke forstår er om jeg egentlig skulle betalt allerede 1. juli, eller om det holder at jeg gjør dette samtidig med at lønnen kjøres. Jeg kommer uansett til å ringe dem i morgen, men dette stresser meg litt, så hvis det er noen som har greie på dette, så blir jeg veldig glad. Jeg har ikke lyst til å få Namsmannen på nakken pga dette. Ordlyden var litt vanskelig å forstå for ei som driver i det små. 

Anonymkode: 2f98e...b80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke Namsmannen du skal betale til (hvis det ikke er en særnamsmann som SI), det er inkassoselskapet. Du får betalingsinformasjon derfra. Du kan trekke medarbeideren din fra og med juli-lønnen. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg skrev kanskje litt uklart. Jeg fikk brevet fra Namsmannen med betalingsinformasjon til Kredinor, samt betalingsplan Så jeg skal betale til Kredinor, ja. Det var bare denne datoen jeg ble litt stresset av. Ble redd jeg allerede hadde gått over første innbetalingsfrist. Men da kan jeg altså puste ut, og betale til Kredinor når juli-lønnen skal betales ut. 

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Jeg skrev kanskje litt uklart. Jeg fikk brevet fra Namsmannen med betalingsinformasjon til Kredinor, samt betalingsplan Så jeg skal betale til Kredinor, ja. Det var bare denne datoen jeg ble litt stresset av. Ble redd jeg allerede hadde gått over første innbetalingsfrist. Men da kan jeg altså puste ut, og betale til Kredinor når juli-lønnen skal betales ut. 

Da skal du betale til Kredinor når de har oppgitt forfall. Det er ikke noe problem å betale nå og trekke i lønn på neste lønnsutbetaling. I verste fall får du en purring fra Kredinor. Du får ikke namsmannen på nakken selv så raskt. 

Husk å føre dette som nettolønnstrekk. Du skal ikke trekke av brutto lønn. 

Endret av isw
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...