Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som bruker frosne bær: er det bær dere plukker selv, som dere kjøper i butikken og fryser selv eller kjøper dere dem frosne? Tenker spesielt på bær som ingrediens i smoothies.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøper frosne bær i butikken

Skrevet

Litt av hvert: Friske bær fra mine foreldres hage, fra abonnement på økologisk frukt/grønt, fra butikken eller blåbær plukket på hytta - alt sammen hamstret i løpet av sommeren. :kul:

Og, når dette ikke strekker til, frosne usukrede bær fra frysedisken. :wink:

Skrevet

Hei!

Jeg kjøper også frosne bær i butikken. Veldig enkelt !

Skrevet

Kjøper en 2 kg pose med forskjellige frosne bær :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Ute i naturen kryr det jo av livsfarlige skapninger (mygg!) i bærsesongen, så jeg kjøper også stort sett frosne bær i butikken. Jeg spiser dem halvtinte, med Biola eller cottage cheese til. :)

Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg gå til innkjøp av frosne bær i butikken, og lage en herlig sommerdrikk. :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Begge deler. Frosne blåbær med vaniljesaus er et must om sommeren!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg gjør også litt forskjellig. Av og til bruker jeg bær fra egen hage, av og til kjøper jeg ferske og fryser selv og av og til kjøper jeg frosne.

Skrevet

Begge deler, alt etter hva som er tilgjengelig.

Skrevet (endret)

Om man skal tenke økonomisk så fungerer det fint å fryse banan i skiver! Bare legg dem utover i en boks f.eks så de fryser èn og èn. Gikk også fint m epler.

(matbutikkene selger ofte ut 'gamle' bananer som er blitt LITT brune til en slikk og ingenting, disse kan man jo kutte opp og ha i frysern for lang tid!)

Tester nemlig ut hva som kan fryses og hives oppi blendern :rolleyes:

Og da blir smoothies'en kaldere enn om man bruker frisk frukt...

Lager 2 store glass hver dag, så d blir fort dyrt med ferdigblanding m fryste bær...

Fått helt dilla på smoothies om dagen, nam nam :lol:

Må ha det - bare må ha det!

Endret av Smørblomsten
Skrevet

Her og går smoothie-maskina varm om dagen...

Fryser banan i biter, og har renset en kasse jordbær i dag som også er lagt i fryseren nå. Har ikke kjøpt frossen bærblanding ennå, men har lenge hatt planer om å gjøre det. Er bare det at den hersens isbilen alltid stikker av før jeg rekker å finne ut hvor den er.. Det plinger og plinger, men jeg finner den aldri når jeg går ut og leter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...