Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ved hvilken alder synes du det begynner å bli rart når unger springer nakne rundt på sommeren? Tenker da primært i hagen sin eller hos naboer/venner(ikke stranda eller steder man er redd for at folk knipser bilder). 

Dattera mi er 6 år og bruker badedrakt, men hjemme kan hun finne på å ta den av å springe naken rundt i vannsprederen osv. Jeg har ikke tenkt på dette som unormalt og har ikke sagt noe, men hun begynner jo på skolen om 1 mnd, så lurer på hva folk mener er greit...?

Anonymkode: 280b3...a6e

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 3 års alder.

Anonymkode: 9e06f...af3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2-3 år, litt avhengig av graden av eksponering. Naboene våre har plen/lekeområdet sitt rett ut mot en mye trafikkert gate med fullt innsyn. Der syns jeg det er drøyt å se nakne småbarn, mens i en skjermet hage vil det være litt annerledes. For barnas omdømme også, man vil jo ikke være barnet som alle har sett naken når man begynner på skolen feks.

Anonymkode: 8735b...c1a

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem at 6 åringen springer naken i egen hage. Hun sier ifra selv når hun vil ha på seg klær, synes ikke kg skal bestemme når hun "må" ha på seg badetøy.. 

Anonymkode: a8433...1f4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Min datter på 5,5 løper forresten naken hjemme også, det eneste jeg prøver å passe på er at hun ikke blir for kald. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe problem at 6 åringen springer naken i egen hage. Hun sier ifra selv når hun vil ha på seg klær, synes ikke kg skal bestemme når hun "må" ha på seg badetøy.. 

Ja,hun kler jo av og på seg selv akkurat som hun vil. Har liksom tenkt at så lenge hun selv synes det er greit så skal ikke jeg lage noe nummer ut av det. Vil hun skal ha et naturlig forhold til egen kropp. Og hun har småsøsken, så da synes hun det er morsomt å gjøre som dem...

ts

Anonymkode: 280b3...a6e

AnonymBruker
Skrevet

Når de selv vil, ev. ved skolestart på stranda, samme som når de må skifte i eget kjønns garderobe i svømmehallen. Kun fordi enkelte unger kan bli ganske ufine om de har sett en klassekamerat av samme kjønn naken.

Ja det finnes pedofile, ja de kan ta bilder, men ungene tar ikke direkte skade av det og skal ikke trenge å leve livet sitt ut fra voksne menneskers syke lyster. Med den nye teknologien som lar deg sette ansiktet til hvem som helst inn i en film er dette uansett falsk trygghet, da må man låse dem inne. Jeg må selvfølgelig passe på dem så det ikke blir mer enn blikk og bilder, det må man jo uansett. 

Anonymkode: d0686...09c

AnonymBruker
Skrevet

Voksne mennesker kan gå nakne i hagen sin så lenge de ikke er til vesentlig sjenanse for andre, så det er ingen grunn til at ikke barn kan gå nakne hjemme. 

Anonymkode: 4e91d...431

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine har ikke gått så mye nakne i det hele tatt... og jeg tror ikke de har savnet det, heller. Da de var bitte små hadde de en bleie på, ev. med en shorts over. Og senere kunne de gå ut i shorts/badebukse. Men jeg er ikke en naken-person selv, så jeg forstår kanskje ikke helt gleden andre føler ved å være nakne ute i den frie natur.

Har et nært familiemedlem som alltid kler av barnet (3-4 år ca nå) på ettermiddagen, da skal det løpe nakent rundt i stua et par timer. Uansett om det er hjemme hos seg selv eller på besøk hos andre. HVA er poenget med dette? Husker jeg ble ganske irritert da det plutselig samlet seg en liten gul dam rundt henne på gulvet... og de voksne løftet henne bort, men gjorde ikke mine til å hente bøtte og vaske opp. Så det var jeg, det, gitt, som måtte vaske opp. Mens mine jevnaldrende barn da satt med klær på og skjønte ikke så mye av at det måtte være et nakent barn på besøk. :)

Anonymkode: cb1a6...9bb

Skrevet

Når det er på tide å innføre skam som begrep. Blir stadig tidligere 

AnonymBruker
Skrevet

Det styrer de selv tenker jeg. Min gjorde det av og til helt til 7-8år, men ikke når vi hadde besøk. De blir tidsnok blyge.

Anonymkode: e4e70...236

Skrevet (endret)

Altså så lenge de bruker badebleie så trenger de ikke badetøy, men så fort de ikke bruker det lengre og man skal offentlige steder tenker jeg man kan bruke badetøy. Denne sommeren her når vi har vært på stranda har det vært en del på stranda, og du vet aldri hvem som sitter og ser på. Så bedre og være føre var :)

Endret av Maaaddepaaadde
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev:

Altså så lenge de bruker badebleie så trenger de ikke badetøy, men så fort de ikke bruker det lengre og man skal offentlige steder tenker jeg man kan bruke badetøy. Denne sommeren der vi har bader har vært en del på starnda, og du vet aldri hvem som sitter og ser på. Så bedre og være føre var :)

Hva tenker du er det verste som kan skje på stranda og som det er en realistisk sjanse for skal skje?

Anonymkode: c9ec5...e28

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du er det verste som kan skje på stranda og som det er en realistisk sjanse for skal skje?

Anonymkode: c9ec5...e28

Det skjer jo ikke så mye, ikke med tanke på barnet. Men jeg blir kvalm av tanken på at en mann eller for all del kvinne. Som tenner på små barn skal sitte og se på barnet mitt naken, og ha det i hodet sitt senere eller evt når den personen onanerer. Da tar jeg heller badetøy på barnet mitt. Så vet jeg at det er en mye mindre risiko for det i det hele tatt. Det er jo også mennesker som tar bilder av barn, jeg vet ikke hvorvidt det er reelt her da. 

AnonymBruker
Skrevet

Seksåringen her løper gjerne rundt naken når han bader i hagen hjemme eller vi er alene på stranda ol. Men hos venner eller hvis vi har besøk ber jeg både fire og seksåringen om å kle på seg.

Anonymkode: 46e94...1e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...