Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg dro til frisøren for noen år siden og sa at jeg vurderer å bli blond, sa frisøren på en veldig bastant måte at "det gjør jeg bare ikke!" Husker ikke nøyaktig ordlyden av hva hun sa, men det var tydelig at det var hun ikke interessert i å diskutere engang. Ble ganske paff så jeg klarte ikke å spørre om begrunnelse. 

Så det jeg lurer på er hva kan grunnen være, rent profesjonelt? Jeg har hørt at "alle" kan bli blonde, men at det kommer an på hudtonen om man bør gå for en kald eller varm blondfarge. Jeg har fint nordisk askeblondt/kommunegrått hår, kan det være en grunn? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har svakt hår og derfor er frisøren redd for at håret ikke skal tåle blekingen og du ender opp skallet.

Hvis det kun er om du passer det eller ikke så ville jeg gått til en annen frisør. 

Eller så ville jeg spurt igjen. 

Anonymkode: b566a...748

• Liker 7
Skrevet

Blir forresten ganske lett solbrun, om det er av betydning. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er helt innanfor at en frisør kan nekte deg behandling dersom hen ikke tror at resultatet blir bra. Det er et tegn på yrkesstolthet

Anonymkode: 11273...81f

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du har sikkert svakt hår. Ba du om å bleke håret? Eller legge inn litt lysere striper. Jeg tror ikke det var pga utseende, hadde du hatt flott glansfullt nøttebrunt hår hadde jeg forstått det. Men ikke når det i utgangspunktet er kommunefarget, da er det nok mer at håret ikke vil tåle det.

Anonymkode: c896d...066

Skrevet

Huff, ja er muligens hårkvaliteten. Har faktisk vurdert å bare kjøpe en parykk for å ha noe liv der oppe 😂. Funker ikke å krølle, det går bare ut etter en liten time max. Hårpudder klør, og det samme gjør de fleste sprayene. Hva gjør man liksom med tynt (ja vet det heter "fint", men det ser og føles tynt ut) dødt hår liksom?? 

AnonymBruker
Skrevet

Maria Nila har hårkurer med pigmenter i. Kanskje det er noe for deg? De vaskes ut etterhvert.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Maria Nila har hårkurer med pigmenter i. Kanskje det er noe for deg? De vaskes ut etterhvert.

Ja, det må jeg sjekke ut! Takk! 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Hovmodig å si så bastante ting uten å oppgi begrunnelse. Som om at hennes ord er grunn god nok. Det er det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, fire24 skrev:

Så det jeg lurer på er hva kan grunnen være, rent profesjonelt

At håret ditt er fint som det er. 

Anonymkode: fdc13...21d

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, fire24 skrev:

Da jeg dro til frisøren for noen år siden og sa at jeg vurderer å bli blond, sa frisøren på en veldig bastant måte at "det gjør jeg bare ikke!" Husker ikke nøyaktig ordlyden av hva hun sa, men det var tydelig at det var hun ikke interessert i å diskutere engang. Ble ganske paff så jeg klarte ikke å spørre om begrunnelse. 

Så det jeg lurer på er hva kan grunnen være, rent profesjonelt? Jeg har hørt at "alle" kan bli blonde, men at det kommer an på hudtonen om man bør gå for en kald eller varm blondfarge. Jeg har fint nordisk askeblondt/kommunegrått hår, kan det være en grunn? 

Det kan være frisøren har erfaring med at det ikke vil være mulig i en omgang, og for å hindre at håret smelter og faller av i prosessen, så ble det bare et «nei».

Anonymkode: c7abe...c72

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...