Skiftenøkkel Skrevet 6. juli 2020 #41 Skrevet 6. juli 2020 Her var eneste kommentar fra oldemor "det kan jo hende det går bra og".. stusset veldig over dette, men har fått forklart at hennes generasjon ikke vil høre snakk om slikt før barnet er født. Det gikk godt, og oldemor henger fortsatt med. Gleder seg over oldebarnet 😊 9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #42 Skrevet 6. juli 2020 1 time siden, Kattugla skrev: Det tenkte jeg også. At dette blir kanskje også en litt sår påminnelse om at hun selv nærmer seg slutten. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min bestemor mistet mange ganger og ville ikke høre om noen graviditeter før barnet var født. Kan det hende det ligger noe mer bak? Anonymkode: a8897...3f7 Men da handler jo alt om henne, hennes liv og hennes ve og vel? Hva med å legge vekk egne behov iblant og glede seg bittelitt over at barnebarnet kan ha det bra selv om man ikke har det selv? Det er ikke sånn at når man blir gammel så er det greit å være ego. Ts Anonymkode: 00cd5...327 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #43 Skrevet 6. juli 2020 3 minutter siden, Skiftenøkkel skrev: Her var eneste kommentar fra oldemor "det kan jo hende det går bra og".. stusset veldig over dette, men har fått forklart at hennes generasjon ikke vil høre snakk om slikt før barnet er født. Det gikk godt, og oldemor henger fortsatt med. Gleder seg over oldebarnet 😊 Nei fysj så stygt å si! 😮 er det mulig 😮 Hadde min bestemor sagt noe sånt hadde hun fått hørt det..!ts Anonymkode: 00cd5...327 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #44 Skrevet 6. juli 2020 Hun har vel annet å tenke på da. Og jo, når man blir gammel, så ER det lov å være ego. Du høres ut som en liten prinsesse TS, det kan du godt legge av deg før babyen kommer. Anonymkode: f9da7...e13 22
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #45 Skrevet 6. juli 2020 Kjære Ts, la nå oldemor være! Du skal se at hun kommer til å synes det er fantastisk stas når babyen kommer. Gled dere med de som gleder seg❤️ Tror ikke dette handler om at den gamle damen er ego. Gi henne en sjanse og prøv å glem denne lange tråden du lagde på Kvinneguiden om hvor ego hun er før hun takker for seg. Anonymkode: a8897...3f7 14
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #46 Skrevet 6. juli 2020 Spesielt. Her har to av oldemødrene virkelig vært glade, og en tredje som er dement så det holder hadde også stor glede av å møte de små. Nummer fire bor langt ute på landsbygda i et annet land, så der vet jeg ikke. Anonymkode: 8ad49...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #47 Skrevet 6. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun har vel annet å tenke på da. Og jo, når man blir gammel, så ER det lov å være ego. Du høres ut som en liten prinsesse TS, det kan du godt legge av deg før babyen kommer. Anonymkode: f9da7...e13 Nei. Ikke så ego. Det er ikke greit. Da kan hun ikke forvente at vi gidder la henne møte oldebarn etterpå heller. Og nei jeg er ikke en prinsesse bare fordi jeg synes det er dårlig å ikke bry seg (eller ikke i det minste gidde å late som) når barnebarnet venter barn. Anonymkode: 00cd5...327 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #48 Skrevet 6. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er tålmodig med eldre men synes alle skal vise litt omsorg og omtanke for familie og slektninger. Jeg krever ikke mye, men et smil hadde vært fint. En kommentar feks «så hyggelig». Men det var ingenting å få der. Samboer ble også skuffa, og ganske sjokkert der han satt. Så det på ansiktet hans. Smilet hans forsvant fort.. Så lenge folk er mentalt friske så synes jeg det ikke er for mye forlangt med bittelitt engasjement for ting andre mennesker bryr seg om, selv om man selv kanskje gir faen. Det er ikke sånn at med en gang man passerer 80 så handler alt om meg, meg, meg. Da kan man ihvertfall ikke bli snurt når familien ikke gidder å besøke så ofte lenger. Ts Anonymkode: 00cd5...327 Beklager, men du virker virkelig ikke særlig tålmodig når du skriver slikt. Det jeg har prøvd å få frem i de to tidligere innleggene mine, er at det mest sannsynlig handler om manglende evne, ikke manglende vilje. Jeg kan komme med et konkret eksempel. Jeg tok med en eldre person på konsert for en stund siden. I løpet av tiden vi var der trodde jeg hun kjedet vettet av seg. Men hun hadde egentlig hatt en fantastisk kveld, hun hadde bare ikke evnen til å uttrykke det lenger. Anonymkode: 1489b...96a 16
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #49 Skrevet 6. juli 2020 Ts du virker veldig hissig og selvsentrert. Du reagerer som om din egen mor hadde null interesse for at du var gravid. Dette er et gammelt menneske, ikke ta sånn på vei! Nå har du fått mange gode grunner til hvorfor hun reagerte som hun gjorde. En annen forklaring er jo kanskje at hun er en kjip person og alltid har vært det. Hva så? Hun er da ikke viktig i din families liv til daglig uansett. Du kan ikke bestemme hvordan andre mennesker skal reagere. Og du sier hun var lik da et annet barnebarn var gravid. Altså handler det ikke om deg i det hele tatt. La det ligge og la henne være! Anonymkode: 72b2f...0f8 25
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #50 Skrevet 6. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Ikke så ego. Det er ikke greit. Da kan hun ikke forvente at vi gidder la henne møte oldebarn etterpå heller. Og nei jeg er ikke en prinsesse bare fordi jeg synes det er dårlig å ikke bry seg (eller ikke i det minste gidde å late som) når barnebarnet venter barn. Anonymkode: 00cd5...327 Åj, du har faktisk tenkt å nekte henne å se oldebarnet sitt fordi hun ikke var glad nok for å få vite at du er gravid. Du virker som et forferdelig menneske Ts! Andre hadde ledd av dette og fortalt vennene sine om den merkelige oldemoren! Anonymkode: 72b2f...0f8 18
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #51 Skrevet 6. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Ikke så ego. Det er ikke greit. Da kan hun ikke forvente at vi gidder la henne møte oldebarn etterpå heller. Og nei jeg er ikke en prinsesse bare fordi jeg synes det er dårlig å ikke bry seg (eller ikke i det minste gidde å late som) når barnebarnet venter barn. Anonymkode: 00cd5...327 OK, men da er problemet løst, du er sur og krenket og lar være å vise henne oldebarnet. Vis gjerne denne tråden til alle i slekten hvis de spør hvorfor du «ikke gidder å la henne møte oldebarnet». Du får heller vise frem babyen på barseltreff og lignende, der får du kanskje den responsen du krever. Kan også leses som: Jo, du er en bortskjemt prinsesse, sannsynligvis veldig hormonell også. Anonymkode: f9da7...e13 17
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #52 Skrevet 6. juli 2020 Gamle mennesker er ikke gode på å uttrykke glede alltid. Vi tok med bestemoren til samboeren min på over 80 år til Syden for noen år siden og hun klagde og sutret over alt på hele turen, men i ettertid greier hun ikke slutte å skryte av hvor fantastisk den turen var og hvor mye hun koste seg. 🙄 Anonymkode: ecf36...e32 11
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #53 Skrevet 6. juli 2020 Hun begynner nok å bli syk, feks dement. Anonymkode: debff...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #54 Skrevet 6. juli 2020 Mange oldemødre er drittlei folks svangerskap og baby. De har jo allerede opplevd det selv, deres barn har opplevd det, og mange andre nære. Anonymkode: 543b6...994 10
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #55 Skrevet 6. juli 2020 Dersom hun feks er deprimert eller har dårlig mental helse er dette en helt naturlig reaksjon. Deprimerte mødre orker ikke smile til sin egen baby en gang. Og det handler hvertfall IKKE om at de er ego! Personlig hadde jeg en svært traumatisk fødsel og får flashbacks når folk forteller om svangerskap. Du vet ingenting om hva som foregår i hennes hode. Få hodet ut av din egen navle og ikke heng det opp i denne oldemorens mangel på reaksjon. Det er ikke DIN bestemor engang!! Anonymkode: 72b2f...0f8 15
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #56 Skrevet 6. juli 2020 Dette er da ingenting å ta på vei for. Det er ikke sikkert hun er så opptatt av oldebarnet heller. Det er ganske langt uti, og en forskjell fra å være bestemor. Merker det på min egen bestemor. Og egentlig er det ikke så rart. Anonymkode: 8c642...08d 9
Frøyamor Skrevet 7. juli 2020 #57 Skrevet 7. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er man sosialt oppegående så gratulerer man når folk gledelig forteller at de er gravide..... Anonymkode: 00cd5...327 Haha, nei. Det er jo ingen bragd akkurat. «Gratulere for du tok i mot sæd!!» «gratulere for du åpna beina dine!» 10
Frøyamor Skrevet 7. juli 2020 #58 Skrevet 7. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg stille et muligens kontroversielt spørsmål - hvorfor i alle dager skulle hun bry seg? Jeg er i 30-åra og jeg gir faen i folks unger. Har aldri brydd meg, og ser ikke at dette blir å endre seg. Ønsker vennene og familien alt vel, og håper det går bra, men bryr meg null om at de er gravide og hva barna driver med, så lenge alt står bra til og de er lykkelige. Så liksom... Ser ikke problemet med at hun ikke bryr seg Anonymkode: 6d5bb...242 Dette! 100% enig. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #59 Skrevet 7. juli 2020 Mn bestemor ble likegyldig til snakk om oldebarn da hun begynte å få demens. Det var nok en visshet/frykt for at hun ikke kom til å huske de/knytte seg til de. Hun syns fortsatt småbarn er stor stas, uavhengig av slektskap. En graviditet blir for abstrakt å forholde seg til tror jeg. Anonymkode: 5b5fc...e6e 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #60 Skrevet 7. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men da handler jo alt om henne, hennes liv og hennes ve og vel? Hva med å legge vekk egne behov iblant og glede seg bittelitt over at barnebarnet kan ha det bra selv om man ikke har det selv? Det er ikke sånn at når man blir gammel så er det greit å være ego. Ts Anonymkode: 00cd5...327 Det samme kan jo sies om deg her. Anonymkode: 01fc5...5b6 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå