AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Jeg er ei jente som nylig er ferdig studert. Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt lenger. Jeg jobber deltid, men klarer ikke få meg jobb innenfor det jeg er utdannet i. Jeg har måttet gi fra meg hybelen min da jeg ikke er student lenger, og må nå bo hos venner/kjæreste. Jeg ønsker å flytte til en ny by, men kan ikke gjøre dette før jeg har fått meg jobb. Jeg ønsker egnt. ikke skaffe meg bolig i byen jeg er i (og har jobb i), fordi jeg da MÅ bli boende i ett år mtp boligkontrakt. Atpåtil føler jeg meg alene og ensom. Jeg er sint og lei meg hele tiden, og bekymrer meg kjempe mye. Jeg begynner å miste følelsene for kjæresten min, og vet ikke om jeg skal slå opp eller ikke, for akkurat nå er kjæresten min egnt den eneste jeg har... Jeg er redd følelsene mine er som de er kun fordi jeg er på et dårlig punkt i livet, og at jeg kommer til å angre når jeg får det bra igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så utrolig sliten, og vil bare rømme. Anonymkode: 63a93...67c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #2 Skrevet 6. juli 2020 Ikke ta noen forhastede avgjørelser angående kjæresten din mens du er i en såpass krevende situasjon iallefall. Kan være at ting går seg til mellom dere når du har fått landet litt, med mindre han har vært stygg mot deg selvfølgelig. Har ingen konkrete råd til deg dessverre, men jeg forstår at du er sliten og bekymret. Prøv å fokuser på en ting om gangen, f.eks. jobb. Kan du få utvidet stillingen du allerede har mens du leter etter noe relevant til utdanningen din? Krysser fingrene for deg ts, er sikkert på at alt kommer til å ordne seg til slutt. Ikke gi opp! Anonymkode: 063d9...955 5
Kvalitet Skrevet 6. juli 2020 #3 Skrevet 6. juli 2020 Hva er du utdannet som? Hva har du av familie? Hva har du av venner- hvor ofte kontakt og hvor bor de? Skal kjæresten din bli boende i byen dere er i nå? Hvorfor blir dere ikke samboere? Tror du hadde hatt godt av en fagperson som kunne hjulpet deg å se muligheter istedet for begrensninger
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Skrevet 6. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ta noen forhastede avgjørelser angående kjæresten din mens du er i en såpass krevende situasjon iallefall. Kan være at ting går seg til mellom dere når du har fått landet litt, med mindre han har vært stygg mot deg selvfølgelig. Har ingen konkrete råd til deg dessverre, men jeg forstår at du er sliten og bekymret. Prøv å fokuser på en ting om gangen, f.eks. jobb. Kan du få utvidet stillingen du allerede har mens du leter etter noe relevant til utdanningen din? Krysser fingrene for deg ts, er sikkert på at alt kommer til å ordne seg til slutt. Ikke gi opp! Anonymkode: 063d9...955 Kan dessverre ikke utvide stillingen min noe særlig mer (kan få faste helger kanskje). Vil ikke få helt fast der jeg jobber heller, slik at jeg kan ta en ny jobb fort dersom jeg skulle fått muligheten. Jobben jeg har nå er ikke innenfor utdanningen min, så vil virkelig ikke jobbe der mer enn nødvendig. 40 minutter siden, Kvalitet skrev: Hva er du utdannet som? Hva har du av familie? Hva har du av venner- hvor ofte kontakt og hvor bor de? Skal kjæresten din bli boende i byen dere er i nå? Hvorfor blir dere ikke samboere? Tror du hadde hatt godt av en fagperson som kunne hjulpet deg å se muligheter istedet for begrensninger Jeg er utdannet innenfor helse- og sosialsektoren. Jeg har ikke foreldre og søsken å lene meg på, men slekt som er lenger ut. De er ikke noen jeg ønsker å være hos i lengre perioder da de påvirker psyken min negativt. Vennene mine bor langt unna og spredt ut over hele landet. Vi har god kontant og de er herlige og støttende, men vil ikke være til bry for de. Kjæresten min skal flytte. Jeg ønsker ikke å flytte med han før jeg har fått meg fast jobb. Dessuten er jeg dessverre ikke klar til å flytte inn med han... Anonymkode: 63a93...67c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 Kan du ta et emne så du fortsatt er student? Da har du rett til studenthybel 😉 restetorget finner du ledige studieplasser:) da kan du ta emne samtidig som du jobber deltid samtidig som du søker jobber innenfor det du er utdannet i. Anonymkode: 03c68...14a 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #6 Skrevet 6. juli 2020 Men hva er problemet sånn egentlig? Du vet at de fleste leiligheter har 3 mnd oppsigelsestid sant, og ikke et år? Og samme med jobb, er maks 3 mnd der også, så om du skulle finne deg en jobb du heller vil ha i en annen by, så er det jo bare å si opp og flytte? Anonymkode: b0079...9aa
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #7 Skrevet 6. juli 2020 Har du meldt deg inn i databasen til nav? Lastet opp CV? LinkedIn-profil? Proklamert til alle du kjenner at du er på jobbjakt? Forhørt deg steder du kan tenke deg å jobbe om de har noe ledig? Du skriver ikke hva du er utdannet til innen helse, men helsejobber er det vel generelt godt marked for? Søk på alt du kommer over. Det viktige er ikke å få drømmejobben, men å få en jobb. Søk også på jobber som ikke er helt relevant, men kanskje er det samme du jobber med nå, men full stilling. Poenget er å bli økonomisk uavhengig. Og da kan du bo alene og fortsette å søke ny jobb. Anonymkode: 4c75f...f66 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #8 Skrevet 6. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ta et emne så du fortsatt er student? Da har du rett til studenthybel 😉 restetorget finner du ledige studieplasser:) da kan du ta emne samtidig som du jobber deltid samtidig som du søker jobber innenfor det du er utdannet i. Anonymkode: 03c68...14a Det var en god idé, kan kanskje gjøre det... 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er problemet sånn egentlig? Du vet at de fleste leiligheter har 3 mnd oppsigelsestid sant, og ikke et år? Og samme med jobb, er maks 3 mnd der også, så om du skulle finne deg en jobb du heller vil ha i en annen by, så er det jo bare å si opp og flytte? Anonymkode: b0079...9aa Vet om flere som er bundet i 1 år før de kan si opp kontrakten😬 Problemet er at om jeg først får ett jobbtilbud og ikke kan ta den med en gang, er jeg redd for å miste jobbtilbudet. Det er så mange som ønsker å ansette snarest. Jeg er en flink på å overtenke og bekymre meg ekstremt mye... 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du meldt deg inn i databasen til nav? Lastet opp CV? LinkedIn-profil? Proklamert til alle du kjenner at du er på jobbjakt? Forhørt deg steder du kan tenke deg å jobbe om de har noe ledig? Du skriver ikke hva du er utdannet til innen helse, men helsejobber er det vel generelt godt marked for? Søk på alt du kommer over. Det viktige er ikke å få drømmejobben, men å få en jobb. Søk også på jobber som ikke er helt relevant, men kanskje er det samme du jobber med nå, men full stilling. Poenget er å bli økonomisk uavhengig. Og da kan du bo alene og fortsette å søke ny jobb. Anonymkode: 4c75f...f66 Jeg er meldt inn i NAV ja, og lastet opp CV. Dette har jeg gjort på flere jobbsider. Vet ikke hva Linkedln er da. Alle som kjenner meg vet jeg er jobbsøker. Jeg har også ringt og spurt om ulike steder trenger hjelp, og alle har sagt jeg bare på følge med på annonser de legger ut, og at ingenting er ledig for øyeblikket. Jeg tar all slags jobber, virkelig! Jeg er ikke kresen og forventer verken drømmejobben eller fast jobb. Kun en jobb som er yrkesrelatert. Anonymkode: 63a93...67c
SoWhat? Skrevet 6. juli 2020 #9 Skrevet 6. juli 2020 Uff. Fikk veldig medfølelse for deg nå. Du har fått noen gode råd her. Livet ditt føles kaotisk nå. Men du. Alt ordner seg 🙂
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #10 Skrevet 6. juli 2020 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Uff. Fikk veldig medfølelse for deg nå. Du har fått noen gode råd her. Livet ditt føles kaotisk nå. Men du. Alt ordner seg 🙂 Jeg håper du har rett, og det har du nok. Det må bare gå bra til slutt, men det er så vanskelig å se positivt på situasjonen når alt er så usikkert. Jeg liker å ha kontroll, og jeg har absolutt ingen kontroll nå. Forholdet mitt med kjæresten bekymrer meg også så ekstremt! Skal jeg prøve å finne jobb i byen han flytter til, eller en helt annen by? Hvor lenge skal jeg late som at alt er bra mellom oss? Er det ikke urettferdig av meg å late som ingenting? Hvem har jeg i livet mitt om jeg slår opp? Jeg har gode venner, men det er jo ikke det samme som å ha en kjæreste. De har jo egne liv. Er jeg sammen med han kun fordi jeg er redd for å være alene og ensom? Anonymkode: 63a93...67c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #11 Skrevet 6. juli 2020 Søker du jobber som er i distriktene, eller i områder hvor markedet er lettere? Særlig siden du skriver at du er ung og ikke særlig bundet, så tenker jeg dette kan være et godt karrieregrep. Mange jobber innen helse- og sosialsektoren finnes over hele landet. Anonymkode: 8f235...aa7 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #12 Skrevet 6. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Søker du jobber som er i distriktene, eller i områder hvor markedet er lettere? Særlig siden du skriver at du er ung og ikke særlig bundet, så tenker jeg dette kan være et godt karrieregrep. Mange jobber innen helse- og sosialsektoren finnes over hele landet. Anonymkode: 8f235...aa7 Jeg prøver å søke i byer der jeg kjenner folk, eller i nærheten iallefall. Jeg er så redd for å være alene og ikke klare å bli kjent med noen. Jeg flyttet jo helt alene for å studere, men som student var det lett å få seg venner. Det blir ikke det i jobb... Anonymkode: 63a93...67c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #13 Skrevet 6. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Forholdet mitt med kjæresten bekymrer meg også så ekstremt! Skal jeg prøve å finne jobb i byen han flytter til, eller en helt annen by? Hvor lenge skal jeg late som at alt er bra mellom oss? Er det ikke urettferdig av meg å late som ingenting? Hvem har jeg i livet mitt om jeg slår opp? Jeg har gode venner, men det er jo ikke det samme som å ha en kjæreste. De har jo egne liv. Er jeg sammen med han kun fordi jeg er redd for å være alene og ensom? Anonymkode: 63a93...67c Det positive med avstandsforhold er at de krever mye innsats fra begge parter. Dersom det ikke er «liv laga», kommer dere til å merke det. Man ikke date causal når man bor timesvis fra hverandre. Det virker som om du har noen tvil i forhold til ham. Jeg avstand vil du enten savne ham eller ikke. Vil råde deg til å ta det som det kommer og fokusere på hva du vil. Før du vet ordet av det har du verdens kuleste jobb og livet smiler Anonymkode: 30ec3...7d2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #14 Skrevet 6. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det positive med avstandsforhold er at de krever mye innsats fra begge parter. Dersom det ikke er «liv laga», kommer dere til å merke det. Man ikke date causal når man bor timesvis fra hverandre. Det virker som om du har noen tvil i forhold til ham. Jeg avstand vil du enten savne ham eller ikke. Vil råde deg til å ta det som det kommer og fokusere på hva du vil. Før du vet ordet av det har du verdens kuleste jobb og livet smiler Anonymkode: 30ec3...7d2 Det har du rett i. For øyeblikket legger han lite innsats i forholdet etter min mening, men han har vel vært sånn 80% av forholdet vårt. Jeg har mine tvil for i den siste tiden virker det som om han ikke er villig til å gjøre ting for forholdet og meg, som han tidligere ville. Han har endra seg så mye. Lurer faktisk på om avstand hadde vært det beste... Men samtidig er det skummelt! Kan ikke vente med den dagen jeg har jobb, bolig og et godt liv... Anonymkode: 63a93...67c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #15 Skrevet 6. juli 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver å søke i byer der jeg kjenner folk, eller i nærheten iallefall. Jeg er så redd for å være alene og ikke klare å bli kjent med noen. Jeg flyttet jo helt alene for å studere, men som student var det lett å få seg venner. Det blir ikke det i jobb... Anonymkode: 63a93...67c Jeg ville tenkt at jeg kunne holde ut å være ny på et sted, og ikke ha det optimalt sosialt for en periode, hvis det gjorde sjansene mine til å få en interessant jobb på ønsket sted større i framtida. Anonymkode: 8f235...aa7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #16 Skrevet 7. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei jente som nylig er ferdig studert. Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt lenger. Jeg jobber deltid, men klarer ikke få meg jobb innenfor det jeg er utdannet i. Jeg har måttet gi fra meg hybelen min da jeg ikke er student lenger, og må nå bo hos venner/kjæreste. Jeg ønsker å flytte til en ny by, men kan ikke gjøre dette før jeg har fått meg jobb. Jeg ønsker egnt. ikke skaffe meg bolig i byen jeg er i (og har jobb i), fordi jeg da MÅ bli boende i ett år mtp boligkontrakt. Atpåtil føler jeg meg alene og ensom. Jeg er sint og lei meg hele tiden, og bekymrer meg kjempe mye. Jeg begynner å miste følelsene for kjæresten min, og vet ikke om jeg skal slå opp eller ikke, for akkurat nå er kjæresten min egnt den eneste jeg har... Jeg er redd følelsene mine er som de er kun fordi jeg er på et dårlig punkt i livet, og at jeg kommer til å angre når jeg får det bra igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så utrolig sliten, og vil bare rømme. Anonymkode: 63a93...67c Søk jobber i andre byer og dump kjæresten! Høres ikke ut som han er noe for deg. Å ikke ha venner i hist og pist er en del av voksenlivet, dessverre. Meld deg inn på aktiviteter og diverse så går det seg til. Videreutdanning kan du også søke på? Sjekk resttorget på studieplassen. Så synes jeg det er rart du ikke får jobb innad helsesektoren. Er du utdannet helsefagligarbeider/ambulansearbeider? Å få jobb som feks spl/vpl er i mitt område en smal sak virker det som. Med treårig utdanning går det oftest bra. Anonymkode: 4e4e7...ea4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå