Gå til innhold

Er det toll fri å bestille varer fra aliexpress og Wish? Står ingemting om mva på disse sidene på noen som helts varer men i følge en side

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..er dette tollfri sider? 
noen med erfaring?

Anonymkode: 0b66a...7a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal stå om VAT er i prisen, om det ikke er det må du betale moms og toll i tillegg. 

Anonymkode: 2a63b...56e

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal stå om VAT er i prisen, om det ikke er det må du betale moms og toll i tillegg. 

Står på absolutt ingen varer VAT

AnonymBruker
Skrevet

Du må betale moms og frakt ja.

Anonymkode: 80e87...48a

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Står på absolutt ingen varer VAT

Da er det ikke lagt til i prisen og du må betale moms og toll i tillegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

..er dette tollfri sider? 
noen med erfaring?

Så langt har det vært tollfritt. Selv helt til det siste. 

Vet ikke om det er en glipp, eller om ordningen ikke har kommet praktisk igang. 

AnonymBruker
Skrevet

I praksis slipper du fortsatt moms dersom pakken har en verdi under 350 ink frakt. Dette er en overgangsordning som kan bli fjernet når som helst.

Anonymkode: 1585c...128

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte nettopp noen greier fra Wish, var ikke toll på den pakken som har kommet til nå hvertfall. Kom rett i posten.

Anonymkode: ccc19...8c8

Skrevet

På Ebay kommer det opp VAT når man sjekker ut, men ikke på selve prisen. Kanskje det er sånn på Wish også?

Skrevet

Tror det hersker litt forvirring om toll og moms her

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk pakke fra Ali i posten i dag, verdi ca 200 kr, og betalte ikke noe i moms eller toll. 

Anonymkode: 2dfa5...f17

AnonymBruker
Skrevet

Har fått fire pakker fra Alibaba express siste måneden uten at tollvesenet eller posten har krevd mva. 

Anonymkode: 3dd6d...ea4

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har fått fire pakker fra Alibaba express siste måneden uten at tollvesenet eller posten har krevd mva. 

Hver av pakkene var på under 200 kr. 

Skrevet

Posten er fremdeles i en overgangsordning, men de har visstnok begynt å sjekke pakker igjen nå. 

Både eBay, Aliexpress og Wish er registrert i noe som kalles VOEC (VAT on E-commerce)-registeret. Dette registeret gjør at de selv kan legge til moms slik at man slipper fortollingsgebyr. 

Når du sjekker ut, mottar du med andre ord en totalpris som du skal betale og denne prisen er inkludert moms. Du trenger ikke stresse med noen videre fortolling med mindre det er tollpliktige varer eller varer med spesielle regler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk pakke fra Ali i posten i dag, verdi ca 200 kr, og betalte ikke noe i moms eller toll. 

Anonymkode: 2dfa5...f17

Jeg bestilte 4 pakker fra Ali for over 2 mnd siden, bare de 2 minste pakkene er kommet hittil. Om det går 3mnd så kan jeg få refundert pengene. Hvor lang tid tok det før du fikk sendingen?

Anonymkode: 05f5b...d11

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har bestilt nylig? Betaler man toll? Og hvilken betalingsmåte er tryggest?

Anonymkode: df30f...d59

Skrevet

De legger til vat, altså mva når du betaler. Så lenge du ikke bestiller klær eller mat, så er det tollfritt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (10 minutter siden):

De legger til vat, altså mva når du betaler. Så lenge du ikke bestiller klær eller mat, så er det tollfritt. 

Takk for svar. Jeg vil bestille en poster. Er det trygt å betale med Mastercard?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Jeg vil bestille en poster. Er det trygt å betale med Mastercard?

Jeg bruker alltid paypal, da det er lettere å få igjen pengene hvis det er noe. 

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, Jadzia said:

Det er ingen toll på klær heller hvis du bestiller for under 3000kr

Anonymkode: b1833...34d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...