Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Akkuratt funnet ut at jeg er gravid med en fyr jeg nesten ikke kjenner.

Vi har gått på skole sammen men kjenner hverandre ikke noe særlig.

Vi hadde sex i fylla, å kondomen sprakk (merket ikke det før etter vi var ferdig) men han hoppet uansett av i svingen så jeg tenkte ikke på å ta angrepille...

Nå er jeg gravid å vet ikke hva jeg skal gjøre, noen så har råd eller erfaringer?

Tenker egentlig at jeg ikke kan beholde, jeg er i starten av 20- årene å skal studere, tror heller ikke mine foreldre vil bli så fornøyde, å snakker jo heller ikke noe med barnefaren...

Er redd for å ta feil valg..

Noen som har angret på å ha tatt abort?

Eller angret på å ikke ha tatt abort?

Skal jeg si ifra til barnefaren? Han er et par år eldre en meg, å reiser mye rundt/ holder på studerer.

Anonymkode: f0586...bcb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt abort og ikke sagt noe til bf.

Anonymkode: 8e85e...73f

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ville tatt abort og ikke sagt noe til bf.

Hvorfor det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt abort i din situasjon. 

Anonymkode: 01e52...da9

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Behold barnet. 

Anonymkode: 6e02f...175

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkuratt funnet ut at jeg er gravid med en fyr jeg nesten ikke kjenner.

Vi har gått på skole sammen men kjenner hverandre ikke noe særlig.

Vi hadde sex i fylla, å kondomen sprakk (merket ikke det før etter vi var ferdig) men han hoppet uansett av i svingen så jeg tenkte ikke på å ta angrepille...

Nå er jeg gravid å vet ikke hva jeg skal gjøre, noen så har råd eller erfaringer?

Tenker egentlig at jeg ikke kan beholde, jeg er i starten av 20- årene å skal studere, tror heller ikke mine foreldre vil bli så fornøyde, å snakker jo heller ikke noe med barnefaren...

Er redd for å ta feil valg..

Noen som har angret på å ha tatt abort?

Eller angret på å ikke ha tatt abort?

Skal jeg si ifra til barnefaren? Han er et par år eldre en meg, å reiser mye rundt/ holder på studerer.

Nå har du vel allerede tatt feil valg ved å hoppe til køys i fylla. 

Ingen sympati fra meg.....

Anonymkode: 80249...084

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Fordi gravid med noen jeg ikke kjenner hadde vært uaktuelt. Og så tenker jeg at det er min sak, og det han ikke vet har han ikke vondt av. Og å beholde hadde vært så uaktuelt at jeg virkelig ikke hadde orket noen evt andre meninger fra bf.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Behold barnet. 

Anonymkode: 6e02f...175

Hvorfor?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er jo ikke noe galt i å ha sex i fylla? 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Han hoppet av i svingen, men hadde kondom? 🤷‍♀️

Anonymkode: 37038...58c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville tatt abort i din situasjon. 

Kan du fortelle litt hvorfor

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En av mine beste venninner ble gravid med en random tidlig i 20-åra, var veldig usikker, men tok abort. Hun var usikker i ettertiden også, og tenkte over saken. I midten av 20-årene møtte hun mannen i sitt liv, og de har nå barn. Snakket nylig med henne om dette og hun sier hun ikke kunne vært lykkeligere. Istedenfor å være alenemor til et uhell, har hun nå drømmelivet sitt sammen med en som også ønsket barnet de fikk sammen.

Jeg stemmer abort, få et liv selv, så lag nye liv med en mann du elsker som elsker deg, og som er der for deg hver dag i prosessen. Det at man har hatt er uhell behøver ikke å styre hele resten av livet. Lykke til 💕

Anonymkode: 11192...0c6

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er feilfri du altså? Må være fint å være så perfekt :)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han hoppet av i svingen, men hadde kondom? 🤷‍♀️

Anonymkode: 37038...58c

Ja han hadde tenkt å komme på meg(litt tmi men) åsså merka vi da at den da var sprukket

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

En av mine beste venninner ble gravid med en random tidlig i 20-åra, var veldig usikker, men tok abort. Hun var usikker i ettertiden også, og tenkte over saken. I midten av 20-årene møtte hun mannen i sitt liv, og de har nå barn. Snakket nylig med henne om dette og hun sier hun ikke kunne vært lykkeligere. Istedenfor å være alenemor til et uhell, har hun nå drømmelivet sitt sammen med en som også ønsket barnet de fikk sammen.

Jeg stemmer abort, få et liv selv, så lag nye liv med en mann du elsker som elsker deg, og som er der for deg hver dag i prosessen. Det at man har hatt er uhell behøver ikke å styre hele resten av livet. Lykke til 💕

Takk for orntlig utfyllende svar🌼 

Vanskelig å finne ut hva som er riktig

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle litt hvorfor

Fordi jeg har hatt noen fantastiske år som singel og barnløs i begynnelsen av 20-åra og har kunne gjort ting de med barn absolutt ikke har mulighet til, og jeg for min del ser ikke for meg å få barn før jeg er 30 nettopp pga det. Det å bli alenemor er i tillegg veldig vanskelig, og når man i tillegg ikke er ferdig utdannet er det ikke akkurat særlig kjekt. Det er tungt å ta utdannelse samtidig som man har barn. Ingen av de jeg tok bachelor med var alenemor; de som hadde barn hadde også en partner de kunne støtte seg på. 

Jeg hadde tenkt at det er mye bedre å vente med å få barn til man finner seg en partner der begge ønsker barn og der det er litt mer lagt til rette for det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan snakke med amathea. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må gjøre det beste vi kan for å gi barna våre gode liv. Det er begrenser hva man får til uten jobb og hus og utdanning. Det går sikkert "bra" uansett hva du velger, men er "bra" godt nok? For meg og mine venninner er det ikke. Flere av oss har tatt tøffe valg fordi vi rett og slett mener barna våre fortjener bedre. Jeg kunne aldri ha tenkt meg å verken være alenemor eller ung mor uten sikkerhetsnett. Ja, uhell og uforutsette ting skjer i livet, men for meg er det min plikt å gjøre det jeg kan gjøre for å øke sannsynligheten for at ting går som ønsket. Dette er mine verdier. 

Du må verken fullføre graviditeten eller avbryte den, det er helt opp til deg. Spørsmålet er - hvem er du og hvordan ønsker du at livet ditt skal være. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri ha belaget meg på noen svar på KG for å ta denne beslutningen. Jeg skjønner at du trenger støtte og omtanke akkurat nå, og det er helt greit, men det er ingen som kan vite hva som er rett beslutning for deg. Det mest fornuftige er jo å avslutte svangerskapet gitt den situasjonen du befinner deg i, men av og til er ikke det fornuftige det som er det riktige å gjøre. Har gjort mange ufornuftige valg som har endt opp med å være det riktige for meg og gitt meg mye glede. Og mange fornuftige valg som har gitt meg lite glede. 

Jeg anbefaler deg at du prater med en nøytral tredjeperson og får hjelp til å sortere tankene. 

Anonymkode: 84459...156

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts. Vet ikke om du jobber eller studerer, men går det greit å være alenemor mens du gjør dette? Har du egen bolig med plass nok? Og nok penger til å brødfø dere begge? Har vennene dine barn? Hvis ikke må du belage deg på mange år med alene - kvelder mens de andre går ut på byen. Mange synes dette er ok, men du må forstå at du mest sannsynlig har barnet 2/3 av tiden. Det kan bli vanskelig å møte noen hvis du ønsker dette, hvis ikke må foreldrene dine hjelpe dere mye. 

Og ønsker du å beholde kontakten med ons resten av livet?

Anonymkode: 089a9...4a3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...