Gå til innhold

Er ikke gaming verre enn narkotika? Bør vi ikke få en « War on gaming» ? Gaming er passiviserende og ødelegger maskuliniteten til unge menn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du?

Anonymkode: cfb92...1f7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener ingenting, så sant du ikke underbygger dine påstander.

Anonymkode: cba65...2ad

• Liker 1
Skrevet

Avhengighet er aldri bra uansett hva det er. 

Skrevet

Slapp av mener jeg. Hvordan skal en war on gaming hjelpe folk som blir avhengige av spill? For noen blir gaming noe usunt og en avhengighet. Det blir en psykisk lidelse. For de fleste er det underholdning, en sport, en kunst, en hobby osv. Fint at man anerkjenner negative effekter av videospill, men man trenger ikke overdrive heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gaming er så mye. Mange utvikler egenskaper som er gode å ta med seg videre i livet, og det kan være et pluss for arbeidsgivere. Det kan også gi venner og sterkt samhold.

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/forst-da-mats-var-dod_-forsto-foreldrene-verdien-av-gamingen-hans-1.14197198

Alt i livet bli en ubalanse og føre til avhengighet. Gaming er neppe mer skadelig enn mye annet.

Anonymkode: 481c6...12e

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at det er patetisk å forsvare narkotikabruk med at det finnes folk som gamer for mye. :murvegg: 

Skrevet

Klassisk "whataboutism"!

AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger en War on KG. Noen henger her altfor mye, det kan ikke være sunt for psyken. 

Anonymkode: 02ecd...de9

AnonymBruker
Skrevet

Toskeskap. Jeg fikk et mye bedre liv når jeg begynte å game. Det er sunt å ha en hobby. Sosialt, krever mye ang psykologi, strategi og taktikk, samt at jeg alltid søker lærdom slik at jeg kan bli bedre. Før kastet jeg bort mye tid ved å sitte passivt å se på film/serie.

Jobb og barn er selvsagt viktigst, men det er godt å ha en hobby der det er "meg-tid".

Anonymkode: b4237...2dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå begynner jo fler og fler esport-lag å legge inn fysisk trening som en del av forberedelsene i tillegg til at flere og flere idrettslag satser på esport. Om noen år er gaming-stereotypen fra South Park (man with no life) borte.

Anonymkode: b8da1...eec

AnonymBruker
Skrevet

Et liv i gamingstolen samtidig med et stort inntakt av energidrikker er det beste trikset for å få livsstilssykdommer. Ingen vet vel helt konsekvensene av årevis med spilling, men sunt er det ihvertfall ikke.

Anonymkode: f30a1...9a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke fordi de gamer at de ikke får dame. De gamer fordi de ikke får dame.

Hva mener du de skal bruke tiden sin på ellers?

Anonymkode: cd610...c7e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke fordi de gamer at de ikke får dame. De gamer fordi de ikke får dame.

Anonymkode: cd610...c7e

Trene, lese bøker, henge på KG?

Anonymkode: cfb92...1f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. Noe må man fordrive tiden med når de unge damene synes det er langt mer givende å holde på med mobilen og sosiale medier, enn å løfte blikket og være tilstede i den virkelige verden og det som skjer rundt seg.

Anonymkode: 4a948...6a5

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et liv i gamingstolen samtidig med et stort inntakt av energidrikker er det beste trikset for å få livsstilssykdommer. Ingen vet vel helt konsekvensene av årevis med spilling, men sunt er det ihvertfall ikke.

Anonymkode: f30a1...9a2

Er gamingstolen her byttet ut med kontorstolen? Er det sunnere å sitte i kontorstolen år etter år, tro:-)?

Anonymkode: cba65...2ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...