Gå til innhold

Katteskål i oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Æsj nei.... jeg vasker de for hånd. Klar over hvor mye bakterier det spres inni der? Og skåler dyr spiser og drikker av skal ikke vaskes med såpe. 

Anonymkode: 73d2c...01a

Skrevet

Jeg vasker katteskål i oppvaskmaskin. De aller fleste bakterier dør ved 60 grader. Så ingen fare. 😊

Om biltema sin tåler det, vet jeg ikke. Jeg ville prøvd. 

• Liker 9
Skrevet

Det avhenger veldig om de har sånn skumgummi i bunnen, eller om det er et dobbeltlag i plast.
Er det rent metall kan de vaskes i maskin, men plastskåler til dyr tåler sjelden høye temperaturer og bør helst vaskes for hånd med såpe.

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj nei.... jeg vasker de for hånd. Klar over hvor mye bakterier det spres inni der? Og skåler dyr spiser og drikker av skal ikke vaskes med såpe. 

Anonymkode: 73d2c...01a

Klart de kan vaskes med såpe. Man skyller de jo godt akkurat som andre ting man vasker med såpe. Bakteriene dør i oppvaskmaskin uansett, de kan ikke leve der det ikke er noe å leve på (mat) 

Anonymkode: f749b...06d

• Liker 7
Gjest Magritta
Skrevet
3 timer siden, Minya skrev:

Det avhenger veldig om de har sånn skumgummi i bunnen, eller om det er et dobbeltlag i plast.
Er det rent metall kan de vaskes i maskin, men plastskåler til dyr tåler sjelden høye temperaturer og bør helst vaskes for hånd med såpe.

Er rustfritt stål :)

Skrevet

Slik jeg forstår sitter skålene løse i et slags "stativ" av plast og da går det i hvert fall fint å vaske skålene i oppvaskmaskin. Sannsynligvis resten også selv om det kanskje ikke blir så pent (Matt/ripete) etter hvert. Jeg har både hund og katter og samtlige vann- og matskåler er i stål og går i oppvaskmaskinen mer eller mindre daglig. Noen av dem har vart i flere hunde- og kattegenerasjoner. 

• Liker 2
Skrevet
On 7/6/2020 at 8:49 PM, AnonymBruker130 said:

Er rustfritt stål :)

Da kan de vaskes i oppvaskmaskin. Velg et program med litt lavere temperatur hvis du har et standardprogram med høy temperatur, og tørking. Har du ikke tørking i oppvaskmaskinen, pass på at du tar den ut med én gang og tørker den, for rustfritt stål kan få rustlignende flekker når det ligger vanndråper og tørker på nyvasket stål, dette ser man feks ofte med vanlig bestikk i rustfritt stål som vaskes i oppvaskmaskin.

Skrevet

Vi har disse, og vasker i oppvaskmaskin.

Går helt fint. 

• Liker 1
Skrevet

Klart de kan vaskes i oppvaskmaskin!! Disse tåler mye! 

AnonymBruker
Skrevet

Vasker hundens sammen med alt annet på 70 grader i oppvaskmaskinen. Den tåler det fint

Anonymkode: 757ed...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...