Gå til innhold

Blir trist når jeg har sett ferdig en serie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig fullført en serie og sitter igjen med en tomhetsfølelse og er utrolig trist. Dette skjer hver gang jeg ser ferdig en serie, og det kan vare i ukesvis. Finner jeg en ny god serie så avtar tristheten raskere, men blir jo igjen lei meg når jeg er ferdig med den nye serien.. Jeg utsetter ofte siste sesong eller de siste episodene slik at jeg utsetter reaksjonen litt. Kan få samme reaksjon (dog svakere) når jeg ser en filmserie, men ikke når jeg ser en enkelt film. 

Er dette normalt? Flere som opplever dette?  Føler nesten på en kjærlighetssorg. 

Anonymkode: 12aeb...bc3

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du nevne noen av de seriene som har gitt deg denne følelsen?

Anonymkode: 9d287...e28

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg føler det akkurat på samme måte. Jeg bærer med meg serier og bøker utrolig lenge. Tror ikke det er så vanlig akkurat.

Anonymkode: 6aff2...7de

• Liker 2
Skrevet

Jeg å! Samme gjelder en god bok 😃

• Liker 4
Skrevet (endret)

Trist blir jeg ikke, men jeg får en merkelig følelse når jeg har sett ferdig en serie.  

Samme gjelder bøker

Endret av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, om serien treffer meg i hjertet er det hardt å svelge når den er over. Ser de ofte «100» ganger etter det er ferdig 🙈

Anonymkode: 16bb1...41a

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Blir  litt nedstemt, spesielt om det er en serie jeg har likt veldig godt. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Da høres det ikke ut som følelsene mine er helt unormale :)  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, om serien treffer meg i hjertet er det hardt å svelge når den er over. Ser de ofte «100» ganger etter det er ferdig 🙈

Anonymkode: 16bb1...41a

Jeg også. Jeg så ferdig en i går, og begynte på den igjen i dag😅

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Samme her😂 Nesten litt komisk hvor lenge det kan påvirke meg. Må avløses av ny serie så går det over.

Anonymkode: 2413a...08a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, definitivt. Var nok sterkere før, men det dukker opp en serie i blant som virkelig setter følelsene i sving. Hvorfor det er slik er jeg ikke sikker på, men det kan nok kanskje handle om at man kjenner seg igjen i en karakter eller at serien dekker ubevisste savn eller behov. Eller at serien minner om ens eget liv.

Den som ikke slipper taket nå er "The Fall". På overflaten en krim/politiserie, men under overflaten så går den dypt i menneskelig psyke og den er en mulighet til å lære om verden og seg selv på godt og vondt.

Anonymkode: 321ed...e68

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har samme følelsen. Det trenger ikke å være en skikkelig god serie heller, men en serie som er koselig å se på når jeg spiser eller gjør andre ting. 

Anonymkode: 5adf4...dd6

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Jeg pleier enten å slutte å se et par episoder før den er ferdig, eller så ser jeg de første episodene rett etterpå sånn at det ikke avsluttes😂🙈

Anonymkode: 8aeb8...6bd

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg pleier enten å slutte å se et par episoder før den er ferdig, eller så ser jeg de første episodene rett etterpå sånn at det ikke avsluttes😂🙈

Anonymkode: 8aeb8...6bd

Så godt å høre dette! Akkurat sånn jeg gjør det også🙈 Havner i en loop. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har samme følelsen. Det trenger ikke å være en skikkelig god serie heller, men en serie som er koselig å se på når jeg spiser eller gjør andre ting. 

Anonymkode: 5adf4...dd6

Ja ikke sant! Den blir en del av livet en liten stund for så å forsvinne, og det takler jeg dårlig🙈

Skrevet (endret)

Er normalt det, hvis den går over mange sesonger. Man følger jo også karakterene over flere år (hvis sesongene legges ut år for år og ikke i et jafs). Da føles det tomt når  man ikke lenger kan følge historien og karakterene lenger I både motgang og medgang, er det slutt så er det slutt. Når noe er definitivt over så savner man det. Hatt det slik med mange serier opp igjennom årene; Dawsons Creek, My so called life, Battlestar Galactica, Sense 8, Fringe, Girls, The Killing etc. Ender opp med å se hele serien igjen med noen års mellomrom fordi jeg savner seriene. 

Endret av Hatsumomo
Skrevet

Blir ikke akkurat trist, mer vemodig. Jeg vil se mer!!!! xD 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, TS. «Six feet under» er nok den serien som har vekket sterkest følelse av vemod og savn hos meg da jeg var ferdig med den. Følte meg nesten som en del av familien, og så skulle jeg ikke få treffe folkene «mine»  mer, liksom😳☺️ Men jeg tror også serien «Et sted å høre til», der aller siste episode blir vist neste uke, vil fremkalle noe av den samme følelsen. Gruer meg nesten litt til den er ferdig...

• Nyttig 1
Skrevet
På 6.7.2020 den 18.19, AnonymBruker skrev:

Ja, definitivt. Var nok sterkere før, men det dukker opp en serie i blant som virkelig setter følelsene i sving. Hvorfor det er slik er jeg ikke sikker på, men det kan nok kanskje handle om at man kjenner seg igjen i en karakter eller at serien dekker ubevisste savn eller behov. Eller at serien minner om ens eget liv.

Den som ikke slipper taket nå er "The Fall". På overflaten en krim/politiserie, men under overflaten så går den dypt i menneskelig psyke og den er en mulighet til å lære om verden og seg selv på godt og vondt.

Anonymkode: 321ed...e68

Åja, den satt lenge i! Utrolig bra serie!

AnonymBruker
Skrevet

Det handler om dopamin... og abstinens. Dessverre.

Anonymkode: dd6d3...fc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...