Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere,

det begynte at jeg å samboer i mai hadde ubeskyttet samleie rett før jeg var fruktbar og hadde middels til høy sjanse for graviditet. 

Hadde mens som normalt (før ubeskyttet samleie) og alt var fint. Etter noen uker ble jeg dårlig, var litt kvalm før jeg fikk spist, hadde magesyke, var trøtt og oppblåst, hadde en veldig rar smak i munnen over lengre tid, vonde smerter i magen både ved navlen og ved venstre og høyre side, samt ned mot vagina.  
Tok flere tester: negative.

Ukene gikk igjen og mens kom ikke til tiden, men 10 dager etter jeg skulle hatt den kom den.... Denne gangen var ikke mens som den pleier og være.. 

Nå er vi i juli og jeg skulle egentlig, om det skulle vært som normalt, så skulle jeg hatt mens 28.Juni, eller i følge kalenderen min i dag, 06.Juli, pga forrige gang den ble for sen...

Nå i dag så merker jeg absolutt INGEN tegn til at mens skal komme.. Jeg kjenner det alltid flere dager før, får vondt i magen som bare det. Alltid gjort.

Noen som har idè? 
burde jeg dra til legen eller gynekolog for å sjekke meg? Synes det er rart da det er slik...

Ha en fin dag!  

Anonymkode: 50cf4...06e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

..

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere,

det begynte at jeg å samboer i mai hadde ubeskyttet samleie rett før jeg var fruktbar og hadde middels til høy sjanse for graviditet. 

Hadde mens som normalt (før ubeskyttet samleie) og alt var fint. Etter noen uker ble jeg dårlig, var litt kvalm før jeg fikk spist, hadde magesyke, var trøtt og oppblåst, hadde en veldig rar smak i munnen over lengre tid, vonde smerter i magen både ved navlen og ved venstre og høyre side, samt ned mot vagina.  
Tok flere tester: negative.

Ukene gikk igjen og mens kom ikke til tiden, men 10 dager etter jeg skulle hatt den kom den.... Denne gangen var ikke mens som den pleier og være.. 

Nå er vi i juli og jeg skulle egentlig, om det skulle vært som normalt, så skulle jeg hatt mens 28.Juni, eller i følge kalenderen min i dag, 06.Juli, pga forrige gang den ble for sen...

Nå i dag så merker jeg absolutt INGEN tegn til at mens skal komme.. Jeg kjenner det alltid flere dager før, får vondt i magen som bare det. Alltid gjort.

Noen som har idè? 
burde jeg dra til legen eller gynekolog for å sjekke meg? Synes det er rart da det er slik...

Ha en fin dag!  

Høres ut som du har ustabil syklus.

Kanskje du har pcos?

Hva er din bmi? 

Anonymkode: 0cc84...304

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du har ustabil syklus.

Kanskje du har pcos?

Hva er din bmi? 

Har pcos.. :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har pcos.. :)

Men hatt stabil syklus frem til mai..:/ 

AnonymBruker
Skrevet

Du burde registrere alle data i en app, feks clue. Min syklus er i gjennomsnitt 34 dager, men er alt fra 26 til 50 dager. Jeg er helt frisk og alt er normalt, bortsett fra at det er ustabilt 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 833d1...16b

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hatt stabil syklus frem til mai..:/ 

Samme dritten her også. Stabil syklus over lengre periode, ca 1/2 år. Så begynner vi å prøve igjen, men nei. Trodde jeg hadde eggløsning, ingen mens kom, heller ikke gravid, så nå sitter jeg her 14 dager over tiden og lurer på hva min nye syklus skal bli 

Anonymkode: f9221...087

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som ustabil syklus (og muligens manglende eggløsning) pga pcos. Normalt ved denne tilstanden og ikke noe å kontakte lege over. En del får stabile sykluser igjen om de går ned i vekt (om du er overvektig). Støtter ellers å loggføre syklusen, evt. også tempe for å se når og om du har eggløsning (pga hormoner slår gjerne eggløsningstester ut falskt ved pcos). I og med at syklusen er ustabil, kan du ikke stole på når en app (som går ut fra en stabil gjennomsnittssyklus) sier du er fruktbar. 

Om dere prøver å bli gravide, ville jeg tatt kontakt med en gynekolog for å finne ut om du faktisk har eggløsning, eller om du trenger hormonstimulering for å få eggløsning av deg selv. Men ellers er det ingen grunn til bekymring. 

Anonymkode: 6862f...1f8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som ustabil syklus (og muligens manglende eggløsning) pga pcos. Normalt ved denne tilstanden og ikke noe å kontakte lege over. En del får stabile sykluser igjen om de går ned i vekt (om du er overvektig). Støtter ellers å loggføre syklusen, evt. også tempe for å se når og om du har eggløsning (pga hormoner slår gjerne eggløsningstester ut falskt ved pcos). I og med at syklusen er ustabil, kan du ikke stole på når en app (som går ut fra en stabil gjennomsnittssyklus) sier du er fruktbar. 

Om dere prøver å bli gravide, ville jeg tatt kontakt med en gynekolog for å finne ut om du faktisk har eggløsning, eller om du trenger hormonstimulering for å få eggløsning av deg selv. Men ellers er det ingen grunn til bekymring. 

Anonymkode: 6862f...1f8

Har eggløsning (vært i kontakt med gyn.) :) 

Vi er ikke prøvere ennå. Hatt pcos over flere år, og uansett hatt veldig stabil syklus.. Så plagsomt at det tullet seg til nå, da det kun er et år til vi skal bli prøvere, ca..

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har eggløsning (vært i kontakt med gyn.) :) 

Vi er ikke prøvere ennå. Hatt pcos over flere år, og uansett hatt veldig stabil syklus.. Så plagsomt at det tullet seg til nå, da det kun er et år til vi skal bli prøvere, ca..

Det er helt normalt med ustabile sykluser når man har pcos. Anbefaler deg å gå ned i vekt til normal bmi til du skal bli prøver

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt med ustabile sykluser når man har pcos. Anbefaler deg å gå ned i vekt til normal bmi til du skal bli prøver

Er ikke slik at alle med pcos er overvektig :)

Men skal gå ned da jeg er litt overvektig :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke slik at alle med pcos er overvektig :)

Men skal gå ned da jeg er litt overvektig :)

Hva er bmien din? Hvis den ikke er så høy så er det ikke sikkert det har så mye å si

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...