Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt knust.

Tredje og siste ivf forsøket i det offentlige ble ikke vellykket.

Idag kom mensen, en dag før ikm.

Negative tester.

Hvorfor?

Hvorfor skal ikke jeg få oppleve å bli mamma?

I en alder av 26 år, skal jeg virkelig allerede nå gi slipp på drømmen om barn?

Vi kan ikke gå over i det offentlige da vi ikke har god nok økomoni. Det kostet oss nok masse å ta dette gjennom det offentlige selvom det ikke er store summene det er snakk om.

Eggene mine er for dårlig ifølge legene .

Men hva har gjort dem dårlige?

Amh oh fsh er normale, men likevel er eggene av dårlig kvalitet.

Hva skal jeg gjøre.

Hele livet mitt di siste 5 årene har gått til å prøve å bli gravid. Det er det jeg lever for. Ingenting kan få meg over på andre tanker.

Jeg er så sliten og lei.

Ingen offentlige svar fra legene om hvorfor eggene er dårlige.  Ingen kan si meg hva jeg kan gjøre for å forbedre kvaliteten.

Uff, jeg måtte bare få ut litt tanker.

Anonymkode: 44a00...edc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere mulighet til å prøve på egenhånd mens dere sparer penger til private forsøk da? Er vel ikke så mye annet å gjøre, med mindre dere er villige til å være fosterhjem eller adoptere? 

Anonymkode: 653ec...faf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere mulighet til å prøve på egenhånd mens dere sparer penger til private forsøk da? Er vel ikke så mye annet å gjøre, med mindre dere er villige til å være fosterhjem eller adoptere? 

Nei det er akkurat det som er så sårt. Mannen min har ikke sædceller 😕 etter kreftdiagnose ble hal steril.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er akkurat det som er så sårt. Mannen min har ikke sædceller 😕 etter kreftdiagnose ble hal steril.

Å, forstår. Så leit... men dere kan jo fortsatt spare penger til privat forsøk da, og passe på å kose dere masse i mellomtiden :)  

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ishm skrev:

Livet uten barn er godt! 

Hvorfor er du inne på dette forumet når forumet er for oss som ønsker oss barn?

Forsvinn!

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta en utredning privat? Da tenker jeg mer så du kan få svar på det du lurer på i første omgang. De kan kanskje hjelpe deg å få sortert litt tanker, svare på spørsmål, hva de tenker om veien videre, og om hva de tenker om det å lykkes for dere. Er mye penger å spare hvis det blir aktuelt med private forsøk, så jeg ville ihvertfall fått litt klarhet i hva man kan forvente. 

Anonymkode: fe755...1f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du inne på dette forumet når forumet er for oss som ønsker oss barn?

Forsvinn!

Det er vel et relevant og trøstende innspill til de som ønsker seg barn men som ikke får det (det er maange)? Skulle til å skrive det samme selv jeg. Ikke alle som ønsker barn får det, da gjelder det å finne andre gleder ved livet. 

Anonymkode: c4b0c...287

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor du bor, men Klinikk Hausken var redningen vår ❤

Han ser på hvert tilfelle med nye øyne,og tar seg god tid med alle for å finne ut hvorfor det ikke har fått bra til nå.

Anonymkode: 6623c...992

AnonymBruker
Skrevet

Siden du er 26 år har dere flere år på dere til å spare opp til å gå privat :) I mellomtiden leve sunt, mosjonere, og holde en normal vekt hvis det er aktuelt for deg. 

Tre forsøk som hver har en gitt prosents sjangs for å bli gravid, så er det ikke så rart egentlig at noen opplever at tre forsøk desverre ikke er nok. Er sjangsen liten trenger man potensielt noen forsøk...

Anonymkode: e2996...5da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med sæd donor? Mange gjør dette "privat" altså finner noen de kjenner eller søker etter noen på nettet som kan donere sæd,gratis bare for å være hyggelig. 

Anonymkode: ecea5...3fa

• Liker 1
Skrevet

Uff, jeg føler med deg❤️ Mitt inntrykk er at du får bedre tilpasset behandling i det private. Sett opp et budsjett fremover slik at dere kan spare til et forsøk privat. I mellomtiden kan dere ta kontakt med en privatklinikk og få en undersøkelse og samtale (uforpliktende). Dette koster ikke mye☺️ Ellers er det jo lurt å «optimalisere forholdene», med å ha et sunt kosthold, ikke alkohol/røyk osv, men dette vet du vel fra før av. 
Og selv om eggene har dårlig kvalitet, betyr ikke det at du har dårlig tid når du enda er 26. (Det hadde vært noe annet om det var lite egg igjen også....) 
Til slutt vil jeg sende deg en god klem. Jeg vet dette er tungt! ❤️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 6.7.2020 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt knust.

Tredje og siste ivf forsøket i det offentlige ble ikke vellykket.

Idag kom mensen, en dag før ikm.

Negative tester.

Hvorfor?

Hvorfor skal ikke jeg få oppleve å bli mamma?

I en alder av 26 år, skal jeg virkelig allerede nå gi slipp på drømmen om barn?

Vi kan ikke gå over i det offentlige da vi ikke har god nok økomoni. Det kostet oss nok masse å ta dette gjennom det offentlige selvom det ikke er store summene det er snakk om.

Eggene mine er for dårlig ifølge legene .

Men hva har gjort dem dårlige?

Amh oh fsh er normale, men likevel er eggene av dårlig kvalitet.

Hva skal jeg gjøre.

Hele livet mitt di siste 5 årene har gått til å prøve å bli gravid. Det er det jeg lever for. Ingenting kan få meg over på andre tanker.

Jeg er så sliten og lei.

Ingen offentlige svar fra legene om hvorfor eggene er dårlige.  Ingen kan si meg hva jeg kan gjøre for å forbedre kvaliteten.

Uff, jeg måtte bare få ut litt tanker.

Hvor mange år har du gått på prevensjon før du bestemte deg for å bli gravid? Altså fra tenårene opptil nå 20-årene?

Anonymkode: 1ee2d...35b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange år har du gått på prevensjon før du bestemte deg for å bli gravid? Altså fra tenårene opptil nå 20-årene?

Anonymkode: 1ee2d...35b

Aldri gått på noe annet enn kondom.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk privat. Fikk mer støtte psykisk, gode samtaler, ingen ventetid. 

Det gikk ikke veien - det er nok underliggende, genetiske feil, som gjør at vi rett og slett ikke kan få egne barn. Men likevel, i etterkant føles det definitivt verdt det å være helt sikker på at vi har snudd hver stein, selv om det kostet 100 000+. Ellers ville jeg alltid tenkt at vi ikke hadde gitt alt. 

Anonymkode: a7179...cb7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...