Gå til innhold

Gjelder ikke smittevernsreglene i butikk for alle eller hva faen er dette her?

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Var fullt på matbutikken jeg var på i dag så mange holdt som vanlig ikke avstand, men en del var flinke til det. Så var det noen småbarnsfamilier som virkelig ikke holdt avstand! Gjelder ikke reglene for de eller hva faen? De lot barna løpe rundt i butikken oppi andre folk. I kassen sto det jeg regner med var mødrene til barna, og barna satt oppå kassen der vi tar oppi varene når vi har betalt!! De satt der og herjet, med skoa oppi! La i fra seg lekene sine og noen pinner de tok ute fra. De tok å plukket seg i nesa, tok seg i munnen og tok der folk skal ha varene sine. HVORFOR? Hva er det folk tenker med. De må snakkes til de her voksne folka (som skulle visst bedre) selv om jeg blir den store stygge ulven! 

Så der havnet varene som jeg skal bruke, der barna satt å tørket nesa, satt med sko, og herjet. Lå pinner og skitt der etter de. Endte med at det ble en treningsøkt i sinne i dag. 

Det er jo for faen ikke trygt å gå i butikker pga sånne folk😡Må gå rundt med den klumpen i halsen 24/7 å vente på å bli syk. Ja jeg er redd korona. Nei vet ikke hvorfor, er ikke i risiko men ble veldig syk av influensa. Kanskje pga det. Og jeg er redd for folk som står meg nær som er i risiko. Jeg driter ikke i andre mennesker. Så hvorfor gjør så mange det? Er det så vanskelig å ta hensyn til andre mennesker og følge reglene bare for de har barn? Skal alle holde på sånn så er det ikke lenge til vi ender opp som Sverige. Gruer meg i hjel til høsten og vinteren. 

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste orker ikke slike regler over tid.

Særlig når det for det meste er gamle og syke i livets siste fase som dør av viruset.

Anonymkode: 27a02...d82

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Så jeg hander på en liten lokalbutikk tre kvarter unna en gang i uken istedet. Der er jeg helt alene i butikken, bor omtrent ingen der. 

Anonymkode: 8c1a3...388

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Folk bryr seg ikke. Det irriterer meg også. Sa også ifra til ei kjerring på legekontoret, aå jeg kunne få betale, og komme meg ut. Når smitte er et problem, må folk legge opp litt ekstra tid, så passelig avstand kan overholdes. Så mange egoistiske møkkafolk der ute.

kjerringa ble sur hun, men det driter jeg i. Vil heller fornærme noen, enn å bli smittet.

Anonymkode: a99c3...46c

• Liker 19
Gjest Warrior
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Særlig når det for det meste er gamle og syke i livets siste fase som dør av viruset.

Det er ikke bare de som dør, selv om de tåler viruset minst. Forstå det da!

Hvis alle folk skal drite i reglene på butikken så blir det en kraftig bølge nr 2 med nedstengning Faren er størst til høsten og vinteren men kommer vel lenge før.

Hvorfor skal jeg eller andre jeg er glad i bli syk pga folk driter i andre enn seg selv? 

Hvorfor skal folk dø pga foreldrene lar barna gjøre som de vil i butikken? Det er for faen ikke hjemmet deres! Gjøre som de vil kan de gjøre hjemme. Er det så vanskelig?

Hvorfor skal alle andre gjøre sitt beste for å unngå ny nedstengning når noen gir faen?

Gjest Warrior
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk bryr seg ikke. Det irriterer meg også. Sa også ifra til ei kjerring på legekontoret, aå jeg kunne få betale, og komme meg ut. Når smitte er et problem, må folk legge opp litt ekstra tid, så passelig avstand kan overholdes. Så mange egoistiske møkkafolk der ute.

kjerringa ble sur hun, men det driter jeg i. Vil heller fornærme noen, enn å bli smittet.

Sånne folk må bare tåle å bli snakket til.

AnonymBruker
Skrevet

Folk er egoistiske og/eller dumme...

Anonymkode: 71ec9...d04

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Warrior skrev:

Det er ikke bare de som dør, selv om de tåler viruset minst. Forstå det da!

Hvis alle folk skal drite i reglene på butikken så blir det en kraftig bølge nr 2 med nedstengning Faren er størst til høsten og vinteren men kommer vel lenge før.

Hvorfor skal jeg eller andre jeg er glad i bli syk pga folk driter i andre enn seg selv? 

Hvorfor skal folk dø pga foreldrene lar barna gjøre som de vil i butikken? Det er for faen ikke hjemmet deres! Gjøre som de vil kan de gjøre hjemme. Er det så vanskelig?

Hvorfor skal alle andre gjøre sitt beste for å unngå ny nedstengning når noen gir faen?

Er helt enig, men egoister bryr seg ikke. De tenker bare at de skal ha det kjekt, og lettest mulig. De får beregne seg ekstra tid når de handler.  Er redd for å bli smittet selv også. En ting er å holde seg hjemme av seg selv. Man kan fremdeles gå ut. Det blir noe helt annet, når man må holde seg hjemme. Hvis det i tillegg er noen andres skyld, er det forbanna irriterende.

Trener hjemme, og skal slettes ikke på noe senter jeg i hvert fall. Hjelper på humøret i det minste.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Lever som normalt jeg. At andre er redd og har katastrofetanker angår ikke meg 

Anonymkode: bf47b...b49

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Warrior skrev:

Sånne folk må bare tåle å bli snakket til.

Enig. På fredag kjefta jeg på ei til. Tror hun var polsk, for hun reagerte først ikke. Da hun tok av seg headsettet, kjefta jeg på nytt, og kalte henne idiot. Han i kassa reagerte, og sa jeg ikke måtte fornærme henne. Svarte ham at jeg har holdt meg unna folk siden drittet brøt ut, og da er det veldig frustrerende å skulle bli smitta pga noen som gir blaffen.

Nevnte ikke at jeg har tømt sparekontoen pga dette korona drittet da, men det er også en konsekvens.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lever som normalt jeg. At andre er redd og har katastrofetanker angår ikke meg 

Da er du egoistisk. Du kan i det minste holde avstand til andre som ønsker det.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler i fem-tiden på ettermiddag, eller i ni-tiden. Å handle midt på dagen skjer IKKE! Folk går på hverandre, og unger overalt! Hvorfor ta med hele ungeflokken på butikken? Vær en voksen å ta sjefsavgjørelse på handlingen!

Jeg kjører til en butikk som få handler på når jeg er der, tror hu som er sjef er litt lettet over at kundene hennes kommer spredt og spriter oss når vi går inn og ut. Coop marked butikk btw.

Anonymkode: c2ce8...3e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barn burde ikke sitte oppi der uannsett corona eller ikke, det er til matvarer, ikke til skitne barn. Skjønner ikke at foreldre bare lar barne gjøre hva som helst i butikken.

Anonymkode: d6f5e...400

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du egoistisk. Du kan i det minste holde avstand til andre som ønsker det.

De som ikke takler andre mennesker får selv ta ansvar. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, rasshøl som ikke bryr seg om smittevern burde kastes ut av butikken.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, huff så fælt å holde seg til enkle smittevernsregler..... Har INGEN problem med å sprite hender når jeg går i butikk eller å holde avstand. Mine barn har heller aldri fått hatt skitne sko oppi en handlevogn eller fått lov å ta på ting med snåttede hender. Dette handler mye om sunn og normal folkeskikk!!

Anonymkode: e34fd...d2b

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Nei, rasshøl som ikke bryr seg om smittevern burde kastes ut av butikken.

Heldigvis fungerer ikke verden slik. Jeg tar ansvar for meg. Du får ta ansvar for deg. Og takler du ikke mennesker er det du som må gjøre noe med det. Jeg har ikke et problem med andre mennesker og kan leve som normalt😊

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er å ta ansvar selv? Sulte ihjel? Kaste andre kunder ut av butikken? 

Oppegående mennesker bør kunne ta seg litt sammen! 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva er å ta ansvar selv? Sulte ihjel? Kaste andre kunder ut av butikken? 

Oppegående mennesker bør kunne ta seg litt sammen! 

Handle på andre tidspunkter og jobbe aktivt med angsten de har 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis fungerer ikke verden slik. Jeg tar ansvar for meg. Du får ta ansvar for deg. Og takler du ikke mennesker er det du som må gjøre noe med det. Jeg har ikke et problem med andre mennesker og kan leve som normalt😊

Problemet med en slik individualistisk tankegang er at det ikke fungerer. Når du tar ekstra stor risiko ved å ikke opprettholde avstandsreglene, så tar du ikke bare et valg på vegne av deg selv, men du velger for -andre- også. DET er problemet. 

Og nei, jeg har ikke et problem med andre mennesker, lever tilnærmet normalt nå, men holder da likevel avstand, er nøye med håndhygiene osv. Fordi jeg ikke ønsker å utsette -andre- for unødvendig risiko. 

Anonymkode: 977a8...f22

• Liker 16
  • Opprett ny...