AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Del Skrevet 6. juli 2020 Har en elbil Renault zoe som er på verksted for å bytte bremser bak(bremsekloss/sko). De ringte meg og sa at også kulelager må byttes, og at prisen totalt blir ca 10 000. Kan ikke så mye om bil, men synes prisen virker veldig høy. Eller er det vanlig prisnivå? Skal sies at bilen leases, og at leasingen startet i oktober i fjor. Da virker det veldig drøyt at jeg allerede nå må bytte kulelager og en brems. Burde ikke deler av regningen gå til leasingselskapet? Anonymkode: ec615...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #2 Del Skrevet 6. juli 2020 Typisk verkstedpris. Laveste intervall starter på 10.000 kr, neste er 20.000 osv. Verksteder vet at folk er vant til at det blir svindyrt uansett, at det som fikses er smått uforståelig, og prisen ubegripelig. Bilister må bare være glade for at de i det hele tatt får litt vei etter at bussen og syklene har passert. Anonymkode: 2b6df...82e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #3 Del Skrevet 6. juli 2020 Det høres ut som en ganske normal pris, er ikke delene som koster men timene det tar å gjøre jobben. Bremser og lager er slitedeler så det tror jeg det er du som må betale, men du må se hva det står i leasingavtalen. Anonymkode: 822db...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Del Skrevet 6. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en elbil Renault zoe som er på verksted for å bytte bremser bak(bremsekloss/sko). De ringte meg og sa at også kulelager må byttes, og at prisen totalt blir ca 10 000. Kan ikke så mye om bil, men synes prisen virker veldig høy. Eller er det vanlig prisnivå? Skal sies at bilen leases, og at leasingen startet i oktober i fjor. Da virker det veldig drøyt at jeg allerede nå må bytte kulelager og en brems. Burde ikke deler av regningen gå til leasingselskapet? Anonymkode: ec615...3c0 Det er du helt alene som betaler for reparasjonen av bilen. Og det kan faktisk koste så mye å bytte hjullager, (+ bremser) Noen biler har laget det slik at det er svindyrt bare å kjøpe lageret, og så komme arbeid oppå der igjen. Så ikke noen overraskelse der nei. Bil er dyrt, selv elbil! Anonymkode: 873f1...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andy capp Skrevet 6. juli 2020 #5 Del Skrevet 6. juli 2020 Men bytte av hjullager etter 8 måneder er drøyt... Bremser bak kan skje på så kort tid, spesielt på elbil på grunn av mindre bruk av bremsene. De ruster i stykker i stedet for å slites ut. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 6. juli 2020 #6 Del Skrevet 6. juli 2020 Prisen er helt normal. Det betyr ikke at du ikke kan få en vesentlig lavere pris hos et amnet verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #7 Del Skrevet 6. juli 2020 Jeg har en 5 år gammel e-up. Bremser er byttet både foran og bak. Betalte 3000-4000 hver gang. Ikke bytt av kulelager. Nå bremser jeg godt opp jevnt og trutt, men bremser er nok uansett et problem på elbiler. Fordelen er at det for øvrig er færre slitedeler enn en fossil bil. Hadde uansett innhentet noen priser,da det av egen erfaring kan skille alt fra noen hundrelapper til tusenlapper verkstedene imellom. Så lenge de er autorisert og du får garanti for arbeidet som er utført. Anonymkode: 14037...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #8 Del Skrevet 6. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en 5 år gammel e-up. Bremser er byttet både foran og bak. Betalte 3000-4000 hver gang. Ikke bytt av kulelager. Nå bremser jeg godt opp jevnt og trutt, men bremser er nok uansett et problem på elbiler. Fordelen er at det for øvrig er færre slitedeler enn en fossil bil. Hadde uansett innhentet noen priser,da det av egen erfaring kan skille alt fra noen hundrelapper til tusenlapper verkstedene imellom. Så lenge de er autorisert og du får garanti for arbeidet som er utført. Anonymkode: 14037...43d Hjuloppheng og bremser jo likt, skjønner ikke helt argumentet med færre slitedeler akkurat. Anonymkode: 873f1...60a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cezanne Skrevet 6. juli 2020 #9 Del Skrevet 6. juli 2020 Ring til flere og prut. De begynner ikke med den laveste prisen de kan tilby deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #10 Del Skrevet 6. juli 2020 Få tilbud fra flere verksteder. Anonymkode: fece4...b2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 6. juli 2020 #11 Del Skrevet 6. juli 2020 Høres dyrt ut. Kjenner ikke til den bilen, men hjullager og bremser er generelt kurrant sak å skifte. Og ikke spesielt dyre deler heller, mener jeg. Men det varierer jo så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 6. juli 2020 #12 Del Skrevet 6. juli 2020 Takk for informasjonen og sett alt på hold - Innhent priser fra flere verksteder. Ofte en del å spare er min erfaring... Påfallende at kulelager er utslitt etter såpass kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #13 Del Skrevet 6. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hjuloppheng og bremser jo likt, skjønner ikke helt argumentet med færre slitedeler akkurat. Anonymkode: 873f1...60a Da er vi to. Bilen skal ha levd et røft liv før man må bytte motor, bortsett fra motoren er det like mye ting som blir slitt eller ryker på en elbil.. Anonymkode: 5d94b...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #14 Del Skrevet 6. juli 2020 Men hjullager og kulelager er vel ikke det samme? Og siden det er leasing, må vel reparasjonen tas hos merkeverksted? De er en del dyrere enn Mekonomen og andre frittstående verksteder. Synes uansett det er elendig kvalitet om det må byttes etter så kort tid! Anonymkode: 95202...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #15 Del Skrevet 7. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes uansett det er elendig kvalitet om det må byttes etter så kort tid! Anonymkode: 95202...2af Hva mener du med det? Ene hjullager bak på min forrige bil måtte byttes før garantien gikk ut, men på andre siden holdt så lenge jeg hadde bilen. Kan du tenke deg hvorfor? Har også byttet bærearmer m/kule(begge sider samtidig), ene måtte byttes etter kort tid, den andre holdt lenge. Kan du tenke deg hvorfor? Anonymkode: 873f1...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #16 Del Skrevet 7. juli 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Da er vi to. Bilen skal ha levd et røft liv før man må bytte motor, bortsett fra motoren er det like mye ting som blir slitt eller ryker på en elbil.. Anonymkode: 5d94b...797 Hva med clutch, girkasse, turbo, eksosrør, lyddemper, egr ventil, luftfilter, tennplugger, coiler, motor/eksos sensorer, drivstoffpumpe, injektorer, drivstoffrør, registerreim, dynamo, topppakning og oljeskift? Det er veldig mange flere komponenter i en bil med forbrenningsmotor. Noen elbiler har ikke vannpumper en gang Anonymkode: 450c2...411 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #17 Del Skrevet 7. juli 2020 Hjullager på en Zoe? Har ikke du garanti fortsatt? Anonymkode: 4ac26...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 7. juli 2020 #18 Del Skrevet 7. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med clutch, girkasse, turbo, eksosrør, lyddemper, egr ventil, luftfilter, tennplugger, coiler, motor/eksos sensorer, drivstoffpumpe, injektorer, drivstoffrør, registerreim, dynamo, topppakning og oljeskift? Det er veldig mange flere komponenter i en bil med forbrenningsmotor. Noen elbiler har ikke vannpumper en gang Anonymkode: 450c2...411 Mye av det du nevner der er ikke å anse som slitedeler, og varer gjerne bilens levetid x 2. Men du er selvsagt aldri garantert å ikke måtte skifte det, akkurat som de komponenter på en elbil som erstatter dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #19 Del Skrevet 7. juli 2020 Hjullager er ikke normalt regnet som slitedel så tidlig. Avhengig av merke- garanti er gjerne mellom 100 000km og 250 000 km/5 år, alt etter hva som kommer først. Likeledes med bremser så tidlig... hvor mye/lite har du kjørt og nøyaktig hvorfor må bakbremsene byttes allerede nå? ang verkstedspriser- ta en runde og sjekk. Jeg jobber på merkeverksted. Vår timepris er faktisk 150 lavere enn mekonomen «over gata». I tillegg har vi såpass kompetanse på våre biler at vi har fastpriser på en del jobber, slik som bremser, hjullager, registerreim osv, slik at vi ender ut billigere med originaldeler og arbeid, enn 3.partsdeler hos frittstående verksted... Anonymkode: 5c08e...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #20 Del Skrevet 7. juli 2020 Betalte 15k for bremser og kulelager i juni. Bil fra 2013. Anonymkode: 2c18b...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå